Tesla znana jest z tego że bije swoje własne rekordy.
Rekordy w ilości wyprodukowanych aut, rekordy w ilości sprzedanych aut itd, itd.
Tesla ogłosiła właśnie, że Gigafactory Shanghai, czyli fabryka znajdująca się w Chinach, wyprodukowała 2-milionowy pojazd elektryczny, co czyni ją najbardziej produktywną fabryką pojazdów elektrycznych na świecie.
Gigafactory Shanghai to znaczący sukces Tesli.
W 2021 roku dyrektor generalny Elon Musk ujawnił, że Gigafactory Shanghai przewyższyła pod względem produkcji fabrykę Fremont a Tesla uczyniła chińską fabrykę swoim nowym głównym węzłem eksportowym .
Budowa fabryki rozpoczęła się w grudniu 2018 r., a produkcja rozpoczęła się w grudniu 2019 r.
W ciągu zaledwie dwóch lat od rozpoczęcia produkcji stała się ona zdecydowanie największą i najbardziej produktywną fabryką pojazdów elektrycznych na świecie.
W sierpniu ubiegłego roku Tesla ogłosiła, że fabryka wyprodukowała milionowy pojazd.
Zaledwie 13 miesięcy później producent samochodów ogłosił, że Gigafactory Shanghai wyprodukowało do tej pory 2 miliony pojazdów elektrycznych:
- Zbudowanie pierwszego miliona pojazdów elektrycznych w Gigafactory w Szanghaju zajęło firmie 33 miesiące, ale wyprodukowanie drugiego miliona zajęło i tu szok i niedowierzanie, zaledwie 13 miesięcy.
Song Gang, starszy dyrektor ds. produkcji w Tesla Gigafactory w Szanghaju, przyznał, że imponującą rampę produkcyjną Tesli w fabryce częściowo przypisuje się jej lokalizacji w pilotażowej strefie wolnego handlu w Szanghaju:
„Wzrost szybkości produkcji Tesli jest nierozerwalnie związany z doskonałym otoczeniem biznesowym w Szanghaju, zwłaszcza w specjalnym obszarze Lin-gang w pilotażowej strefie wolnego handlu w Szanghaju”.
Wiadomość ta potwierdza, że fabryka jest bardzo blisko rocznej zdolności produkcyjnej na poziomie 1 miliona pojazdów, co jest niespotykane w przypadku fabryki produkującej wyłącznie pojazdy czysto elektryczne.
W chińskiej fabryce tesli produkuje się obecnie dwa modele tesli a są to Model 3 i Model Y. Co więcej, jakość wykonania chińskich tesli jest bardzo chwalona, dużo bardziej od tesli które zjeżdżają z taśm produkcyjnych w amerykańskich fabrykach firmy.
To nie ostatnie słowo chińskiej fabryki, plany sięgają dalej.
Nadal jest miejsce na rozwój, czego oczekuje się od Tesli poprzez wprowadzenie pojazdu nowej generacji zaprojektowanego w Chinach.
Oczekuje się, że pojazd będzie tańszy i mniejszy niż jakikolwiek inny model z aktualnej oferty producenta, a jeśli spełnią się wszystkie plany firmy co do ceny i osiągów małego elektrycznego auta za rozsądną cenę, będziemy mieli rynkowy hit, na który będzie stać znacznie większą ilość klientów niż dziś na najtańsze auto Tesli, czyli Model 3.