Najnowsza wersja FSD, jazdy autonomicznej Tesli dociera do klientów

Tesla rozsyła właśnie wersję beta, najnowszego oprogramowania związanego z jazdą autonomiczną, czyli systemem FSD (Full Self Driving) amerykańskiego producenta
Fot. Jose Gil  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-18 Fot. Jose Gil Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2024-03-18

Elon Musk się cieszy i mówi, że najnowszy soft dotyczący FSD to prawdziwy sztos.


Długo kazali czekać, ale w końcu jest:


W końcu dostępna jest pełna wersja Beta 12 odsłony oprogramowania dotyczącego autonomicznej jazdy Tesli.

Tesla w końcu zaczyna udostępniać klientom wersję beta v12 Full Self-Driving (FSD) – według dyrektora generalnego Elona Muska to napradę „oszałamiająca” aktualizacja.
Jednak jak zwykle każdy powinien zachować szczególną ostrożność podczas korzystania z FSD Beta. 
FSD Beta v12 to jedna z najbardziej oczekiwanych aktualizacji kontrowersyjnego systemu ADAS poziomu 2 Tesli, który, jak ma nadzieję firma, ostatecznie osiągnie poziom 4, a nawet 5.
Aktualizacja oprogramowania Tesli v12 wprowadza to, co Musk nazywa „kompleksowymi sieciami neuronowymi”. Największą różnicą w porównaniu z poprzednimi aktualizacjami FSD jest to, że sterowanie pojazdem, jest teraz obsługiwane przez „sieci neuronowe” jak są określane, a nie kodowane przez programistów.


Idzie nowe, czyli "sieci neuronowe" w akcji:


To podobno ogromny przeskok w technologii.
Właśnie ten aspekt ma przynieść wiele korzyści i ogromną różnicę. Musk ponownie stwierdził, podobnie jak w przypadku wielu wcześniejszych aktualizacji FSD Beta, że jest to „oszałamiające”.
Tesla miała wypuścić wersję 12 w zeszłym roku, ale została ona ostatecznie opóźniona. Producent samochodów zaczął udostępniać aktualizację w styczniu, ale tylko dla kilku klientów.
Szerokie wydanie było wielokrotnie opóźniane, a kilka nowych wersji aktualizacji zostało udostępnionych tylko pracownikom Tesli i kilku klientom.


Tak było, ale to się na szczęście zmieniło:


Wielu właścicieli Tesli z wykupioną opcją FSD zgłasza dzisiaj otrzymanie nowej aktualizacji oprogramowania (2023.44.30.x), która obejmuje FSD Beta v12.3.
W pierwszej kolejności, dosłownie kilka dni temu Tesla udostępniła swoim pracownikom nową aktualizację wersji 12.3 . 
Nowa aktualizacja jest nadal oznaczona przez Teslę jako „Beta” (niestety), mimo że Musk powiedział w zeszłym roku, że wersja 12 nie będzie już wersją Beta. Cóż, Musk często coś mówi, a potem niestety, rzeczywistość wygląda nieco inaczej. Ale takie jest życie, nie zawsze jest łatwo, co akurat zarówno Musk jak i cała Tesla jako firma doskonale wiedzą.


Oczywiście najbardziej podniecają się tym amerykanie, bo u nas w Europie jak na razie tylko Mercedes dostał zielone światło od niemieckich władz na swój system FSD, choć i tak go nie wprowadził. Reszta krajów nie usankcjonowała jeszcze tego rozwiązania i zapewne zanim to nastąpi poczekamy jeszcze trochę.


Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla

Opinie użytkowników Tesla Model 3 (Highland) Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Max

Data dodania: 21.12.2023
Dużo zmian, to auto pod każdym względem lepsze od poprzedniczki. Choć stara trójka była dla mnie super, Highland jest o niebo lepszy. Szczególnie jeśli chodzi o wyciszenie i zawieszenie. To się od razu rzuca w uszy i... pupę, której jest dużo wygodniej niż w starej wersji:). Jak miałbym wybierać to zdecydowanie i bez wahania kupiłbym Model 3 Highland.
zobacz całą opinię

Opinia dodana przez Redakcję OtoEV.pl

Data dodania: 03.09.2023
W cenie 205 tysięcy złotych brutto, mamy nową podstawową wersję Modelu 3. Jest to inne auto w porównaniu do poprzedniej wersji. Zmieniono tu aż 50% komponentów. Podstawowa wersja ma baterię LFP, bardzo lubianą przez klientów. Zaleta tych baterii, to ich ładowanie do 100% bez obaw o degradację. Mówi się o tym że to auto otrzyma nową baterię od chińskiego CATL, o pojemności 66 kWh, choć i dzisiejsze 60 kWh jak widać radzi sobie doskonale. Zasięg wersji poliftowej określono na 513 km wersji z nowymi 19 calowymi kołami, ale hitem będzie auto na standardowych 18-stkach. Tu według normy mamy zasięg aż 554 km. Wiadomo, że to przesada, jak to w przypadku norm bywa, ale jeśli nowa trójka po zmianach da radę w trasie przejechać około 300 km między ładowaniami, już będzie to absolutnie bardzo dobry wynik.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Tesla Model 3 (Highland)

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.1 sec
Prędkość maksymalna
201 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
523 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Nowa Tesla 3 highland a poprzedni Model 3 - różnice

Ciekawy film, który pokazuje różnice pomiędzy nową wersją Tesli 3, a jej poprzednim modelem.
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 1 miesiąca

Tesla Model 3 Highland - odbiory. Jak odebrać Teslę

Ciekawy film pokazujący na co zwrócić uwagę podczas odbioru Tesli Model 3 Highland. Czy są jakieś typowe usterki? zobaczcie w fimie
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 1 miesiąca

Modele producenta Tesla