Nissan planuje produkcję 30 kolejnych modeli aut. Tylko część będzie elektryczna

Centralnym punktem ambitnej strategii Nissana na najbliższe lata jest wprowadzenie na rynek szerokiego zakresu nowych modeli samochodów. Odświeżenie oferty będzie ważnym krokiem w adaptacji do zmieniających się oczekiwań kierowców.
Fot. Jonathan Weiss / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-27 Fot. Jonathan Weiss / Shutterstock.com
Po to, żeby znaleźć m.in. takie informacje, ... 27.03.2024

Miłosz

Data dodania: 2024-03-27

Nissan zamierza wprowadzić 30 nowych modeli w zaledwie 3 lata. Nie wszystkie auta będą czystymi „elektrykami”.


Nie wszystkie modele będą elektryczne


Spośród zapowiedzianych 30 modeli 16 będzie stanowić gamę pojazdów hybrydowych i elektrycznych, jako odzwierciedlenie globalnie rosnącego zapotrzebowania na ekologiczne rozwiązania transportowe. Pozostałe 14 modeli będzie napędzanych gazem. Jak widać, Nissan docenia różnorodność i nie chce ograniczać swoich klientów do jednego rodzaju napędu.


Szczególnie interesujące są plany Nissana dotyczące rozwoju technologii hybrydowej i elektrycznej. Firma skupia się na ożywieniu 78% swojej gamy osobowej w USA; w tym celu promuje hybrydy typu plug-in oraz modele e-Power. 


Międzynarodowa strategia z regionalnym akcentem


Nissan przyjmuje odmienne biznesowo podejście w zależności od rynku. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie planuje wprowadzić siedem nowych modeli, podczas gdy w przypadku Europy skupi się na zwiększeniu udziału swoich pojazdów elektrycznych do 40%, poprzez wprowadzenie sześciu nowych modeli.


Na Bliskim Wschodzie i w Afryce firma rozwija swoją obecność poprzez wprowadzenie nowych SUV-ów i samochodu benzynowego segmentu A. Co do Japonii, to jej celem jest odświeżenie 80% portfolio i przedstawienie oferty z dominującą pozycją hybryd oraz pojazdów czysto elektrycznych. Ta gałąź działalności ma stanowić 70% oferty.


Partnerstwa na plus


Na powodzenie strategii Nissana składają się potencjalne partnerstwa, zdolne podsycić ekspansję rynkową. Chociaż szczegóły dotyczące współpracy z firmami takimi jak Fisker pozostają niejasne, to trwające rozmowy mogą w końcu doprowadzić do wyznaczenie obiecujących kierunków działania. Zainteresowanie współpracą np. z Hondą w zakresie elektryfikacji tylko podkreśla otwartość Nissana na synergiczne działania, potencjalnie korzystne dla obu stron i kierowców.


Co więcej, Nissan pracuje nad obniżeniem kosztów produkcji samochodów elektrycznych i rozwojem nowych technologii akumulatorów. Firma zamierza wprowadzić na rynek akumulatory litowo-niklowo-manganowo-kobaltowe oraz litowo-żelazowo-fosforanowe, efektywniejsze i tańsze w produkcji. Pozostaje czekać na efekt.

Komentarze (3)

0/10
  • antyelektryk
    odpowiedz

    Pomiędzy wszelkimi hybrydami, hybrydami plug-in oraz samochodami z napędem e-power z jednej strony, a samochodami czysto elektrycznymi z drugiej strony jest ogromna różnica. Wszystkie te pierwsze należą do pojazdów spalinowych i nie powodują utrudniania sobie życia w podróży i w ogóle w eksploatacji i dlatego tylko one mnie interesują.

    • Proelektryk

      To po tu jesteś? :D

    • antyelektryk

      Po to, żeby znaleźć m.in. takie informacje, jak w tym artykule o napędach plug-in, czy e-power. Poza tym zawsze mogę jakiś artykuł przeczytać i potraktować jako ciekawostkę, ale nikt nigdy nie namówi mnie do kupna czystego elektryka.

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Nissan

Opinie użytkowników Nissan e-NV200 Evalia Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 28.02.2024
Ten prototyp jest w zasadzie nie do zdarcia, ale tylne zawieszenie jest niekomfortowe i łatwo pęka. Bateria 24 kWh brutto nadaje się do raczej do giercowego laptopa 17'3 niż do ciężkiego samochodu o dużej powierzchni czołowej i wysokim Cx. Gniazdo ładowania jest niekompatybilne z superchargerami. Publiczne ładowarki w UK zwykle albo nie istniały, albo były popsute, albo zastawione naładowanym do pełna elektrykiem lub parkującą spalinówką. Realna prędkość maksymalna to 133 km/h, maleńki silniczek generuje moment obrotowy pozwalający na zaskakująco sprawną jazdę po mieście. Środkowa kanapa jest niewygodna, za wąska, mimo dużej kabiny. Samochód prowadzi się łatwo, bardzo łatwo go zaparkować, także tyłem dzięki wyśmienitej kamerze: kreski na monitorze pokazują dokładnie gdzie pojazd znajdzie się za chwilę. Maksymalna moc ładowania wynosi 6.6 kW a nie 3.6. Istnieje też wersja 3.3 kW. Ogólnie bardzo polecam do jazdy w dużej hali albo po lotnisku, bo realny zasięg wynosi grubo poniżej 100 km.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Nissan e-NV200 Evalia

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
14.0s
Prędkość maksymalna
123 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Nissan e-NV200 Evalia

Ostatnie pytania

Modele producenta Nissan