Analitycy branżowi zostali wpuszczeni przez Teslę do Giga Berlin.

Ocenili samą fabrykę, jak i postępy w jej rozwoju, oraz co chyba najważniejsze, ocenili jej możliwości produkcyjne w najbliższym czasie i marżowość, która jest podstawą zarabiania dobrych pieniędzy na autach. Dużym zaskoczeniem jest wysokość marży, którą mogą osiągnąć auta produkowane w niemieckiej fabryce. Analitycy po zapoznaniu się z kosztami i technologią ocenili wysokość marży na ponad 30% brutto.


Taka marżowość oznaczałaby naprawdę duże zyski dla Tesli. Biorąc pod uwagę dodatkowe fakty na temat niemieckiej fabryki, takie jak zaawansowanie technologiczne produkcji, oraz przygotowywanie ośmiu giga press, czyli maszyn, które będą robiły pojedynczy element auta, czy to tył, w pierwszej kolejności, czy przód, który jest w planach. Giga Press zastępuje wiele robotów spawalniczych, tradycyjnie używanych do produkcji tylnej lub przedniej części auta. Do końca roku Tesla planuje, że przednia część pojazdu będzie również jednoczęściowa, tak jak tylna, co pozwoli na zastosowanie strukturalnego zestawu akumulatorów 4680.


Bateria będzie wykorzystywana jako element konstrukcyjny, łączący przód z tyłem auta. Dzięki takiemu zastosowaniu baterii, całość ma zdecydowanie większą sztywność, co przekłada się na większe bezpieczeństwo. Tesla liczy również na to, że zanim uruchomi wszystkie osiem wielkich pras, będzie również produkowała w Berlinie pakiety baterii 4680. Wyeliminuje to potrzebę sprowadzania pakietów do Niemiec, co wiąże się z ogromnymi kosztami transportu i ogólnie logistyki.


Analitycy zwiedzili hale produkcyjne i magazyny, co dało im obraz możliwości produkcyjnych zakładu. Obecnie celem jest produkowanie 5000 sztuk Modelu Y tygodniowo, jednak według oceny UBS, czyli jednej z firm inwestycyjnych, fabryka gotowa jest do produkcji na poziomie 10 000 sztuk tygodniowo. Wnioski takie wysunęli analitycy właśnie na podstawie analizy hal i linii produkcyjnych, oraz zapasów magazynowych.


Poza tym potwierdzili oni to, co wcześniej ogłaszała Tesla, jeśli chodzi o Giga Berlin. Mianowicie chodzi o nowoczesność, najnowsze eko-rozwiązania, i obojętność dla środowiska. Wszystko to powoduje, że niemiecka fabryka Tesli to zakład wyjątkowy pod wieloma względami, idący jednocześnie za ekologicznymi trendami, które dziś są bardzo ważne, jeśli chodzi o tego typu ogromne przedsięwzięcia produkcyjne.


Źródło: Tesmanian.com