Nowa technologia wkracza do aut Tesli

Technologia Ultra Wideband choć znana, nie jest zbyt powszechna. Tesla zdecydowała się jej użyć aby polepszyć działanie telefonu jako kluczyka do auta
Fot. Hadrian  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-10 Fot. Hadrian Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2024-02-10

Tesla obsługuje teraz chip Ultra Wideband w iPhonie, poprawiając wydajność Phone Key, przynajmniej w niektórych samochodach. 
Firma Apple zaczęła dołączać do iPhone'a 11 chip Ultra Wideband, umożliwiający lepszą interakcję w pobliżu iPhone'a z innymi urządzeniami wyposażonymi w technologię UWB.


Na początku może małe wyjaśnienie co to jest UWB?


„UWB – technika radiokomunikacji bazującą na szybkim wysyłaniu krótkotrwałych impulsów, gdzie czas trwania pojedynczego impulsu jest rzędu kilkudziesięciu pikosekund, a to pozwala uzyskać bardzo szerokie widmo emisji. System pracuje w paśmie 3,1÷4,85 GHz oraz 6,2÷9,7 GHz lub 3,1÷10,6 GHz.
Obsługa klucza Tesla UWB na iPhonie
W informacjach o aktualizacji Tesli o numerze 2024.2.3, Tesla podaje, że technologia UWB jest teraz dostępna dla Phone Key. Jak wyjaśnia firma, możesz zaktualizować swój klucz telefoniczny z Bluetooth do UWB w aplikacji Tesla :
„Technologia ultraszerokopasmowego (UWB) jest teraz dostępna dla Phone Key. Dzięki temu Twój pojazd i kluczyk telefoniczny mogą komunikować się z większą dokładnością, aby szybciej blokować, odblokowywać i otwierać drzwi automatyczne.


W aplikacji Tesla wybierz Klawisz telefonu > Uaktualnij i postępuj zgodnie z instrukcjami. Po konfiguracji pozostaw ustawienia iPhone'a dotyczące interakcji w pobliżu włączone dla Tesli. Całość aby zadziałała wymaga co najmniej  iPhone'a 11+ i aplikacji Tesla 4.29.5+.”
Ale nawet jeśli masz iPhone'a 11 lub nowszego z opcją obsługi UWB, nadal będziesz potrzebować Tesli z tą samą technologią Ultra Wideband. 


Niestety nie wszyscy właściciele Tesli się ucieszą:


Obecnie Tesla twierdzi, że ta funkcja jest dostępna w samochodach takich jak: Model 3 najnowszej generacji (czytaj Highland) oraz Model X z 2023 r., a także Cybertruck.
Aplikacja Not A Tesla wskazuje, że „wszystkie odświeżone pojazdy Model S i Model X uwzględniają nowe częstotliwości UWB w certyfikacie zgodności”. Jednak w tej chwili ta ulepszona funkcja klucza telefonicznego nie jest dostępna w tych samochodach.
Model 3 poprzedniej generacji i Model Y obecnej generacji nie mają łączności UWB. Oprócz tego mamy informację, że ta funkcja jest obecnie dostępna tylko dla użytkowników iPhone'a, mimo że niektóre telefony z Androidem obsługują technologię UWB.


Jest więc kolejna użyteczna nowinka od Tesli i Apple, która zdecydowanie ma poprawić działanie opcji, w której nasz smartfon służy jako kluczyk do Tesli. Faktycznie opcja ta wymagała poprawy, bo na przestrzeni lat zetknąłem się z sytuacjami w których telefon jako kluczyk radził sobie powiedzmy średnio, a sytuacje w których coś nie zagrało tak jak trzeba i auto w ogóle nie widziało telefonu, również do rzadkich nie należały.
Myślę, że skoro Tesla się pochyliła nad tematem, musiała mieć sygnały od swoich klientów, że coś nie do końca funkcjonuje tak jak powinno w opcji „telefon jako kluczyk”.


Komentarze

Opinie użytkowników Tesla Model Y Long Range Dual Motor Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Rafał

Data dodania: 07.02.2024
Niektórzy piszą o twardym zawieszeniu. Chyba naprawdę nigdy nie jeździliautem z twardym zawieszeniem. W wersji Long Rangę zawieszenie jest wręcz miękkie/kanapowe - nie jest to zawieszenie citroena, ale do tego stopnia nieprzyjemne, że aż strach ostrzej wchodzić w zakręty. Auto nie prowadzi się zbyt pewnie. Za to wersja performance ma bardziej usztywnione zawieszenie, ale nie możemy mówić o twardym :) Tego typu zawieszenie, ma audi a3, a4, ford focus i wiele innych aut. Performance dzięki temu, że jest bardziej usztywniony, niższy i opony o niższym profili prowadzi się bardzo pewnie. Dla mnie w punkt. Jak ktoś chce zobaczyć co znaczy twarde zawieszenie to proponuję przejechać się Honda Civic Type-R (przedostatnim wypustem). Tesla Y obecnie to najlepsze auto elektryczne jakim jechałem odrzucając wersję standard i LR właśnie z uwagi na zawieszenie. Performance jest idealne i przypomina mi te z 3. Ciekawe jak jest w obecnym modelu poliftowym (podobno bardziej komfortowe - oby nie zepsuli.
zobacz całą opinię

Gosia

Data dodania: 05.12.2023
Fajny samochód ale bez przesady z tymi och i ach. Ma swoje wady - twarde zawieszenie, brak czujników parkowania tylko jakaś imitacja na podstawie danych z kamer. Często jest problem z parkowaniem jak ktoś nie ma wprawy. Pomyłką są też automatyczne wycieraczki, które raz działają dobrze, a innym razem wariują i mielą po szybie bez sensu
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Jeśli jakaś wartość jest większa niż ... 27.02.2024
Powoływanie się na WHO niszczy wiarygodność ... 27.02.2024
Maksymalna moc AC to 22 KW a nie 11 KW. 27.02.2024

Tesla Model Y Long Range Dual Motor

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.0s
Prędkość maksymalna
217 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
544 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Odbiór Tesli w salonie - jak wygląda w praktyce

Jak wygląda procedura odbioru Tesli w salonie w Warszawie. Film jednej z klientek, która odebrała Teslę Model Y. Najbardziej mi spodobał się tek
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 11 miesięcy

Modele producenta Tesla