Nowe adaptacyjne matrycowe reflektory LED Tesli uzyskały europejskie certyfikaty

Rozwiązanie znane z takich firm jak Audi czy BMW, w końcu trafi do Tesli. Firma od kilku lat używa w swoich autach reflektorów matrycowych LED, jednak dopiero teraz uzyskała certyfikat europejski i będzie mogła zrobić ze swoich lamp światła adaptacyjne.
Fot. Kittyfly  Shutterstock.com
Data publikacji: 2023-12-21 Fot. Kittyfly Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2023-12-21

Jednak Europa! 
Widać że Highland przoduje jeśli chodzi o rynki sprzedaży Tesli właśnie na Starym Kontynencie. Chodzi o to, że auto właśnie na naszym rynku było dostępne najwcześniej. Teraz nowinka w postaci nowych reflektorów, również po raz pierwszy będzie dostępna w wersji Highland właśnie w Europie.
Model 3 Highland będzie pierwszą Teslą faktycznie wyposażoną w adaptacyjne reflektory. Wspomniano o tym w europejskich dokumentach certyfikacyjnych, które niedawno udostępniono w Internecie.
Reflektory adaptacyjne są uważane za krok naprzód w porównaniu z tradycyjnymi reflektorami, ponieważ mogą modulować swoje światło, aby oświetlać drogę tak optymalnie, jak to możliwe. 
Dzięki tej funkcji pojazd może oświetlać obszary w zależności od prędkości i warunków jazdy, zwiększając bezpieczeństwo i widoczność dla kierowcy. 


Większość modeli Tesli od 2020 roku jest wyposażona w reflektory matrycowe LED, ale żaden z pojazdów nie został wypuszczony na rynek z reflektorami adaptacyjnymi, jako dedykowaną funkcją. Co ciekawe, reflektory adaptacyjne nadal nie są powszechnie dostępne w Stanach Zjednoczonych, ale w Europie ich funkcja jest już od dawna powszechna a kierowcy europejskich marek dobrze znają to rozwiązanie. Nic więc dziwnego, że Tesla wydaje się najpierw wdrażać tę funkcję w swoich pojazdach w Europie. 


Tesla otrzymała niedawno certyfikat umożliwiający wprowadzenie reflektorów adaptacyjnych w Europie. 

I oczywiście w stylu Tesli, funkcja ta zostanie wdrożona poprzez bezprzewodową aktualizację

oprogramowania (OTA). 
Dokument zawierał także odniesienia do sedana Model 3 poprzedniej generacji i Crossovera Model Y, przy czym oba nie są wymienione w dokumencie jako wyposażone w „adaptacyjne światła drogowe”. Biorąc jednak pod uwagę, że nowsze roczniki Tesli są wyposażone w matrycowe reflektory LED (choć nie wszystkie, co jest trochę dziwne), nie byłoby zaskakujące, gdyby w przyszłości funkcja ta została wdrożona również w pozostałych pojazdach.



Jak to działa?




W każdym nowym reflektorze Tesli znajdują się 102 maleńkie diody LED, łącznie o szerokości zaledwie 2 cm. Taki paseczek. Mamy Również kilka soczewek, które bardzo precyzyjnie sterowane elektroniką tworzą wiązki światła. 


Tesla Model 3 Highland jest obecnie produkowana wyłącznie w Gigafactory w Szanghaju, choć oczekiwania są duże, że w nadchodzącym roku zmodernizowany, w pełni elektryczny sedan będzie również produkowany w fabryce we Fremont w Stanach Zjednoczonych. Mając to na uwadze, klienci Tesli w Stanach Zjednoczonych będą potrzebować trochę cierpliwości, zanim ich pojazdy będą mogły korzystać z tej funkcji. 


Zdecydowanie jeśli chodzi o zmodernizowaną wersję Modelu 3 to Europa jest rynkiem eksperymentalnym, w USA tego typu światła zostały dopuszczone do ruchu drogowego zupełnie niedawno. Tak więc to najpierw my posmakujemy tej nowinki od Tesli (choć dobrze znanej u innych producentów w Europie), dopiero później Amerykanie będą się chwalić, że u nich również Tesle mają matrycowe światła adaptacyjne.

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model 3 (Highland) Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Max

Data dodania: 21.12.2023
Dużo zmian, to auto pod każdym względem lepsze od poprzedniczki. Choć stara trójka była dla mnie super, Highland jest o niebo lepszy. Szczególnie jeśli chodzi o wyciszenie i zawieszenie. To się od razu rzuca w uszy i... pupę, której jest dużo wygodniej niż w starej wersji:). Jak miałbym wybierać to zdecydowanie i bez wahania kupiłbym Model 3 Highland.
zobacz całą opinię

Opinia dodana przez Redakcję OtoEV.pl

Data dodania: 03.09.2023
W cenie 205 tysięcy złotych brutto, mamy nową podstawową wersję Modelu 3. Jest to inne auto w porównaniu do poprzedniej wersji. Zmieniono tu aż 50% komponentów. Podstawowa wersja ma baterię LFP, bardzo lubianą przez klientów. Zaleta tych baterii, to ich ładowanie do 100% bez obaw o degradację. Mówi się o tym że to auto otrzyma nową baterię od chińskiego CATL, o pojemności 66 kWh, choć i dzisiejsze 60 kWh jak widać radzi sobie doskonale. Zasięg wersji poliftowej określono na 513 km wersji z nowymi 19 calowymi kołami, ale hitem będzie auto na standardowych 18-stkach. Tu według normy mamy zasięg aż 554 km. Wiadomo, że to przesada, jak to w przypadku norm bywa, ale jeśli nowa trójka po zmianach da radę w trasie przejechać około 300 km między ładowaniami, już będzie to absolutnie bardzo dobry wynik.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

Tesla Model 3 (Highland)

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.1 sec
Prędkość maksymalna
201 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
523 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Nowa Tesla 3 highland a poprzedni Model 3 - różnice

Ciekawy film, który pokazuje różnice pomiędzy nową wersją Tesli 3, a jej poprzednim modelem.
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 1 miesiąca

Tesla Model 3 Highland - odbiory. Jak odebrać Teslę

Ciekawy film pokazujący na co zwrócić uwagę podczas odbioru Tesli Model 3 Highland. Czy są jakieś typowe usterki? zobaczcie w fimie
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 1 miesiąca

Modele producenta Tesla