Nowe adaptacyjne matrycowe reflektory LED Tesli uzyskały europejskie certyfikaty

Rozwiązanie znane z takich firm jak Audi czy BMW, w końcu trafi do Tesli. Firma od kilku lat używa w swoich autach reflektorów matrycowych LED, jednak dopiero teraz uzyskała certyfikat europejski i będzie mogła zrobić ze swoich lamp światła adaptacyjne.
Fot. Kittyfly  Shutterstock.com
Data publikacji: 2023-12-21 Fot. Kittyfly Shutterstock.com

MM

Data dodania: 2023-12-21

Jednak Europa! 
Widać że Highland przoduje jeśli chodzi o rynki sprzedaży Tesli właśnie na Starym Kontynencie. Chodzi o to, że auto właśnie na naszym rynku było dostępne najwcześniej. Teraz nowinka w postaci nowych reflektorów, również po raz pierwszy będzie dostępna w wersji Highland właśnie w Europie.
Model 3 Highland będzie pierwszą Teslą faktycznie wyposażoną w adaptacyjne reflektory. Wspomniano o tym w europejskich dokumentach certyfikacyjnych, które niedawno udostępniono w Internecie.
Reflektory adaptacyjne są uważane za krok naprzód w porównaniu z tradycyjnymi reflektorami, ponieważ mogą modulować swoje światło, aby oświetlać drogę tak optymalnie, jak to możliwe. 
Dzięki tej funkcji pojazd może oświetlać obszary w zależności od prędkości i warunków jazdy, zwiększając bezpieczeństwo i widoczność dla kierowcy. 


Większość modeli Tesli od 2020 roku jest wyposażona w reflektory matrycowe LED, ale żaden z pojazdów nie został wypuszczony na rynek z reflektorami adaptacyjnymi, jako dedykowaną funkcją. Co ciekawe, reflektory adaptacyjne nadal nie są powszechnie dostępne w Stanach Zjednoczonych, ale w Europie ich funkcja jest już od dawna powszechna a kierowcy europejskich marek dobrze znają to rozwiązanie. Nic więc dziwnego, że Tesla wydaje się najpierw wdrażać tę funkcję w swoich pojazdach w Europie. 


Tesla otrzymała niedawno certyfikat umożliwiający wprowadzenie reflektorów adaptacyjnych w Europie. 

I oczywiście w stylu Tesli, funkcja ta zostanie wdrożona poprzez bezprzewodową aktualizację

oprogramowania (OTA). 
Dokument zawierał także odniesienia do sedana Model 3 poprzedniej generacji i Crossovera Model Y, przy czym oba nie są wymienione w dokumencie jako wyposażone w „adaptacyjne światła drogowe”. Biorąc jednak pod uwagę, że nowsze roczniki Tesli są wyposażone w matrycowe reflektory LED (choć nie wszystkie, co jest trochę dziwne), nie byłoby zaskakujące, gdyby w przyszłości funkcja ta została wdrożona również w pozostałych pojazdach.



Jak to działa?




W każdym nowym reflektorze Tesli znajdują się 102 maleńkie diody LED, łącznie o szerokości zaledwie 2 cm. Taki paseczek. Mamy Również kilka soczewek, które bardzo precyzyjnie sterowane elektroniką tworzą wiązki światła. 


Tesla Model 3 Highland jest obecnie produkowana wyłącznie w Gigafactory w Szanghaju, choć oczekiwania są duże, że w nadchodzącym roku zmodernizowany, w pełni elektryczny sedan będzie również produkowany w fabryce we Fremont w Stanach Zjednoczonych. Mając to na uwadze, klienci Tesli w Stanach Zjednoczonych będą potrzebować trochę cierpliwości, zanim ich pojazdy będą mogły korzystać z tej funkcji. 


Zdecydowanie jeśli chodzi o zmodernizowaną wersję Modelu 3 to Europa jest rynkiem eksperymentalnym, w USA tego typu światła zostały dopuszczone do ruchu drogowego zupełnie niedawno. Tak więc to najpierw my posmakujemy tej nowinki od Tesli (choć dobrze znanej u innych producentów w Europie), dopiero później Amerykanie będą się chwalić, że u nich również Tesle mają matrycowe światła adaptacyjne.

Komentarze

0/10

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model 3 (Highland) Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Max

Data dodania: 21.12.2023
Dużo zmian, to auto pod każdym względem lepsze od poprzedniczki. Choć stara trójka była dla mnie super, Highland jest o niebo lepszy. Szczególnie jeśli chodzi o wyciszenie i zawieszenie. To się od razu rzuca w uszy i... pupę, której jest dużo wygodniej niż w starej wersji:). Jak miałbym wybierać to zdecydowanie i bez wahania kupiłbym Model 3 Highland.
zobacz całą opinię

Opinia dodana przez Redakcję OtoEV.pl

Data dodania: 03.09.2023
W cenie 205 tysięcy złotych brutto, mamy nową podstawową wersję Modelu 3. Jest to inne auto w porównaniu do poprzedniej wersji. Zmieniono tu aż 50% komponentów. Podstawowa wersja ma baterię LFP, bardzo lubianą przez klientów. Zaleta tych baterii, to ich ładowanie do 100% bez obaw o degradację. Mówi się o tym że to auto otrzyma nową baterię od chińskiego CATL, o pojemności 66 kWh, choć i dzisiejsze 60 kWh jak widać radzi sobie doskonale. Zasięg wersji poliftowej określono na 513 km wersji z nowymi 19 calowymi kołami, ale hitem będzie auto na standardowych 18-stkach. Tu według normy mamy zasięg aż 554 km. Wiadomo, że to przesada, jak to w przypadku norm bywa, ale jeśli nowa trójka po zmianach da radę w trasie przejechać około 300 km między ładowaniami, już będzie to absolutnie bardzo dobry wynik.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Tesla Model 3 (Highland)

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.1 sec
Prędkość maksymalna
201 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
523 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Nowa Tesla 3 highland a poprzedni Model 3 - różnice

Ciekawy film, który pokazuje różnice pomiędzy nową wersją Tesli 3, a jej poprzednim modelem.
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 8 miesięcy

Tesla Model 3 Highland - odbiory. Jak odebrać Teslę

Ciekawy film pokazujący na co zwrócić uwagę podczas odbioru Tesli Model 3 Highland. Czy są jakieś typowe usterki? zobaczcie w fimie
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 8 miesięcy

Modele producenta Tesla