-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło.
Nowe adaptacyjne matrycowe reflektory LED Tesli uzyskały europejskie certyfikaty
Jednak Europa!
Widać że Highland przoduje jeśli chodzi o rynki sprzedaży Tesli właśnie na Starym Kontynencie. Chodzi o to, że auto właśnie na naszym rynku było dostępne najwcześniej. Teraz nowinka w postaci nowych reflektorów, również po raz pierwszy będzie dostępna w wersji Highland właśnie w Europie.
Model 3 Highland będzie pierwszą Teslą faktycznie wyposażoną w adaptacyjne reflektory. Wspomniano o tym w europejskich dokumentach certyfikacyjnych, które niedawno udostępniono w Internecie.
Reflektory adaptacyjne są uważane za krok naprzód w porównaniu z tradycyjnymi reflektorami, ponieważ mogą modulować swoje światło, aby oświetlać drogę tak optymalnie, jak to możliwe.
Dzięki tej funkcji pojazd może oświetlać obszary w zależności od prędkości i warunków jazdy, zwiększając bezpieczeństwo i widoczność dla kierowcy.
Większość modeli Tesli od 2020 roku jest wyposażona w reflektory matrycowe LED, ale żaden z pojazdów nie został wypuszczony na rynek z reflektorami adaptacyjnymi, jako dedykowaną funkcją. Co ciekawe, reflektory adaptacyjne nadal nie są powszechnie dostępne w Stanach Zjednoczonych, ale w Europie ich funkcja jest już od dawna powszechna a kierowcy europejskich marek dobrze znają to rozwiązanie. Nic więc dziwnego, że Tesla wydaje się najpierw wdrażać tę funkcję w swoich pojazdach w Europie.
Tesla otrzymała niedawno certyfikat umożliwiający wprowadzenie reflektorów adaptacyjnych w Europie.
I oczywiście w stylu Tesli, funkcja ta zostanie wdrożona poprzez bezprzewodową aktualizację
oprogramowania (OTA).
Dokument zawierał także odniesienia do sedana Model 3 poprzedniej generacji i Crossovera Model Y, przy czym oba nie są wymienione w dokumencie jako wyposażone w „adaptacyjne światła drogowe”. Biorąc jednak pod uwagę, że nowsze roczniki Tesli są wyposażone w matrycowe reflektory LED (choć nie wszystkie, co jest trochę dziwne), nie byłoby zaskakujące, gdyby w przyszłości funkcja ta została wdrożona również w pozostałych pojazdach.
Jak to działa?
W każdym nowym reflektorze Tesli znajdują się 102 maleńkie diody LED, łącznie o szerokości zaledwie 2 cm. Taki paseczek. Mamy Również kilka soczewek, które bardzo precyzyjnie sterowane elektroniką tworzą wiązki światła.
Tesla Model 3 Highland jest obecnie produkowana wyłącznie w Gigafactory w Szanghaju, choć oczekiwania są duże, że w nadchodzącym roku zmodernizowany, w pełni elektryczny sedan będzie również produkowany w fabryce we Fremont w Stanach Zjednoczonych. Mając to na uwadze, klienci Tesli w Stanach Zjednoczonych będą potrzebować trochę cierpliwości, zanim ich pojazdy będą mogły korzystać z tej funkcji.
Zdecydowanie jeśli chodzi o zmodernizowaną wersję Modelu 3 to Europa jest rynkiem eksperymentalnym, w USA tego typu światła zostały dopuszczone do ruchu drogowego zupełnie niedawno. Tak więc to najpierw my posmakujemy tej nowinki od Tesli (choć dobrze znanej u innych producentów w Europie), dopiero później Amerykanie będą się chwalić, że u nich również Tesle mają matrycowe światła adaptacyjne.
Komentarze