Jak ogłosił Elon Musk na otwarciu nowej fabryki pod Berlinem, Tesla zamierza wprowadzić przynajmniej dwa nowe kolory aut. Musk mówił już o tym wcześniej jednak wtedy nowa fabryka była jeszcze na początkowym etapie budowy.


Nowe barwy wyją się być bardzo ciekawe. Głęboki karmazynowy kolor, składający się z wielu warstw, srebrny, ośmiowarstwowy, oraz czerwony, jednak inny niż do tej pory, bo aż trzynastowarstwowy. Wszystkie kolory będą lekko się zmieniać w zależności od kąta padania światła na karoserię.


Możemy się domyślać, że takie kolory na pewno nie będą tanie. Czy dopłata przekroczy najdroższy dzisiejszy kolor, czyli czerwony, za który obecnie trzeba zapłacić 10 000 zł? Wszystko jest możliwe. Giga Berlin ma najnowocześniejszą oraz najbardziej ekologiczną lakiernię na świecie. Jest majstersztykiem jeśli chodzi o technologię. Jednak ekologia nie do końca jest dobrym przyjacielem trwałości lakieru. Eko lakiery, niestety są miękkie i podatne na uszkodzenia mechaniczne.


Ogólnie znana jest metoda stosowana przez posiadaczy Tesli. Oklejają oni swoje auta, w celu zabezpieczenia lakieru, tak często, jak w żadnej innej marce. Folie zabezpieczające nie są złą metodą, jednak podnoszą ogólne koszty użytkowania auta i to dość sporo, czasami za taki zabieg trzeba zapłacić kilka lub nawet kilkanaście tysięcy złotych.


Musk stwierdził również że samo zastosowanie nowych barw nie będzie problemem, jednak firma musi wybrać takie kolory, z którymi poradzą sobie zakłady naprawiające uszkodzone auta. Elon powiedział, że serwis musi być zagwarantowany co najmniej przez 20 lat, więc technologia i kolory muszą wpisywać się również w tą strategię. Tesla nie może wprowadzić kolorów, z którymi nie poradzą sobie tak zwane body-shopy, czyli firmy, które mają autoryzację tesli do naprawy powypadkowych aut tej firmy. Są to punkty certyfikowane i autoryzowane przez amerykańskiego producenta.


Tak więc całość musi być przemyślana i dobrze zaplanowana, tak aby nie przysporzyć w przyszłości problemów Tesli i firmom z nią współpracującym.


źródło: Electrek.com