Nowy Fiat Panda będzie większy i elektryczny, choć nie tylko

Fiat zdecydował się na nowy projekt, a jest nim zmieniony model bardzo znanego auta tej marki, czyli Fiat Panda.
Fot. httpstwitter.comautospotnews
Data publikacji: 2024-02-08 Fot. httpstwitter.comautospotnews

MM

Data dodania: 2024-02-08

Górski Pałacyk Noclegi

Małe jest piękne, czyli włoski pomysł na małego elektryka.


Większa „Nowa Panda”, bo o niej mowa, będzie sprzedawana obok istniejącego modelu od przyszłego roku i będzie wykorzystywać tę samą platformę i technologię przystosowaną do pojazdów elektrycznych, co Citroen e-C3.


Jest rocznica, będzie nowy model...


Fiat kończy w tym roku 125 lat i świętuje, wprowadzając na rynek nową wersję swojego małego najlepiej sprzedającego się samochodu, Pandy. Ale to nie tylko odświeżenie obecnego 12-letniego samochodu miejskiego, który zyskał ogromną popularność nie tylko we Włoszech.


To całkiem nowe, większe auto typu Crossover, i to w wersji w pełni elektrycznej. 
Oczekuje się, że nowy mały Fiat będzie nosił nazwę „Nowa Panda”, aby odróżnić go od mniejszego obecnego modelu, który będzie unowocześniany i sprzedawany wraz z nim. Nowy mały Fiat będzie dostępny w wersji w pełni elektrycznej lub z napędem hybrydowym.
Jest zbudowany na tej samej budżetowej platformie Stellantis Smart Car, co jego kuzyn Citroen e-C3 i będzie produkowany w Serbii, a nie w fabryce w Pomigliano d'Arco niedaleko Neapolu w południowych Włoszech, gdzie produkowana jest obecna Panda.


Czy nowa platforma pomoże zwiększyć sprzedaż?


Nowa budżetowa platforma Stellantis wspierająca 7 modeli, w tym Citroena C3 i Fiata Pandę. Posłuży ona również do produkcji innych mniejszych modeli EV.
Stellantis uzmysłowił sobie, że małe elektryczne modele za rozsądną cenę, mogą być kluczem do sukcesu, jeśli chodzi o rynek elektromobilny. Dziś mało osób potrzebuje wielkich aut typu SUV, z wielkimi bateriami i niestety średnimi zasięgami. W takich krajach jak Włochy, Francja, Hiszpania, Portugalia i wielu innych najlepiej sprzedają się małe auta miejskie. Kiedy jesteście w Rzymie, Mediolanie czy Madrycie, jakich aut najwięcej widzicie na ulicach (często wąskich i ciasnych z ograniczona ilością miejsc parkingowych)?

Właśnie takich maluchów jak Panda, Mini, czy Fiat 500. Te maluchy są bardzo użyteczne, kompaktowe i często można nimi zaparkować tam, gdzie normalnych rozmiarów pojazd nie miałby absolutnie żadnych szans.


Zdaje się że Stellantis to zrozumiał i chce mocno pójść w stronę elektrycznych "maluchów" aby zwiększyć swoją sprzedaż w Europie i aby móc konkurować z chińskimi markami, które coraz mocniej rozpychają się na naszym rynku.

Komentarze

0/10

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Fiat Dodaj swój zasięg

Fiat E-Ulysse L3 75 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
13.3s
Prędkość maksymalna
130 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
337 km
Wszystkie dane Fiat E-Ulysse L3 75 kWh

Ostatnie pytania

Modele producenta Fiat