Peugeot zintegrował ChataGPT z systemem I-Cockpit

W motoryzacji to innowacja jest kluczem do przetrwania i sukcesu. Doskonale wiem o tym Peugeot, dlatego robi duży krok naprzód i integruje technologię ChatGPT od OpenAI z systemem informacyjno-rozrywkowym I-Cockpit.
Fot. RoClickMag  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-20 Fot. RoClickMag Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-02-20

Ten ruch świadczy o rosnącej tendencji wśród europejskich gigantów motoryzacyjnych, takich jak Volkswagen i DS Automobiles, do przekształcania samochodów w inteligentne maszyny, gotowe na rozmowy z pasażerami.


I-Cockpit – przyszłość rozrywki i informacji


Innowacyjny I-Cockpit od Peugeota nie jest już tylko zwykłym systemem informacyjno-rozrywkowym. Dzięki wprowadzeniu ChatGPT system ewoluuje w kierunku inteligentnego towarzysza podróży. 


Wystarczy, że użytkownicy wypowiedzą słowo „Ok Peugeot” i już mogą rozmawiać z samochodem, prosić o porady, wskazówki lub po prostu podyskutować na różne tematy. Zaawansowany asystent głosowy rozumie kontekst wypowiedzi, dlatego potrafi prowadzić ją według dowolnego scenariusza, bez względu na złożoność rozmowy.


Ograniczenia i możliwości


Mimo że Stellantis, czyli koncern, w którym jest zrzeszony Peugeot, nie ogłosił jeszcze pełnej integracji ChataGPT z funkcjami sterowania pojazdem, to i tak jest się z czego cieszyć. Obecna wersja asystenta skupia się na interakcji z użytkownikiem – Peugeot na razie ogranicza się do rozmów. Tak więc, obecnie kierowca nie będzie mógł wykorzystać systemu do dostosowania ustawień samochodu.


Peugeot oferuje możliwość aktywacji ChataGPT bez dodatkowych opłat przez pierwsze 6 miesięcy jako część programu pilotażowego, przy czym dostępność takiego rozwiązania ograniczono do 10 000 uczestników. Aby aktywować usługę, wystarczy udać się do serwisu Peugeota. 


Szeroka kompatybilność 


Program pilotażowy jest otwarty dla szerokiej gamy modeli Peugeota, włączając w to nowoczesne pojazdy, jak: 208, 2008, 308, 308SW, 408, 508, 508 SW, E-3008, E-RIFTER, E-TRAVELLER, E-Partner czy E-Expert. Wkrótce do listy aut kompatybilnych z systemem dołączy model E-5008. 


Tę inicjatywę Peugeota można potraktować jako zapowiedź mocniej zintegrowanej i inteligentnej przyszłości motoryzacji, w której rozmowa z samochodem będzie z jednej strony możliwa, a z drugiej – przydatna. 


Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Peugeot Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Peugeot e-5008 73 kWh Dual Motor

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
170 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
490 km

Ostatnie pytania

Modele producenta Peugeot