Peugeot zintegrował ChataGPT z systemem I-Cockpit
Ten ruch świadczy o rosnącej tendencji wśród europejskich gigantów motoryzacyjnych, takich jak Volkswagen i DS Automobiles, do przekształcania samochodów w inteligentne maszyny, gotowe na rozmowy z pasażerami.
I-Cockpit – przyszłość rozrywki i informacji
Innowacyjny I-Cockpit od Peugeota nie jest już tylko zwykłym systemem informacyjno-rozrywkowym. Dzięki wprowadzeniu ChatGPT system ewoluuje w kierunku inteligentnego towarzysza podróży.
Wystarczy, że użytkownicy wypowiedzą słowo „Ok Peugeot” i już mogą rozmawiać z samochodem, prosić o porady, wskazówki lub po prostu podyskutować na różne tematy. Zaawansowany asystent głosowy rozumie kontekst wypowiedzi, dlatego potrafi prowadzić ją według dowolnego scenariusza, bez względu na złożoność rozmowy.
Ograniczenia i możliwości
Mimo że Stellantis, czyli koncern, w którym jest zrzeszony Peugeot, nie ogłosił jeszcze pełnej integracji ChataGPT z funkcjami sterowania pojazdem, to i tak jest się z czego cieszyć. Obecna wersja asystenta skupia się na interakcji z użytkownikiem – Peugeot na razie ogranicza się do rozmów. Tak więc, obecnie kierowca nie będzie mógł wykorzystać systemu do dostosowania ustawień samochodu.
Peugeot oferuje możliwość aktywacji ChataGPT bez dodatkowych opłat przez pierwsze 6 miesięcy jako część programu pilotażowego, przy czym dostępność takiego rozwiązania ograniczono do 10 000 uczestników. Aby aktywować usługę, wystarczy udać się do serwisu Peugeota.
Szeroka kompatybilność
Program pilotażowy jest otwarty dla szerokiej gamy modeli Peugeota, włączając w to nowoczesne pojazdy, jak: 208, 2008, 308, 308SW, 408, 508, 508 SW, E-3008, E-RIFTER, E-TRAVELLER, E-Partner czy E-Expert. Wkrótce do listy aut kompatybilnych z systemem dołączy model E-5008.
Tę inicjatywę Peugeota można potraktować jako zapowiedź mocniej zintegrowanej i inteligentnej przyszłości motoryzacji, w której rozmowa z samochodem będzie z jednej strony możliwa, a z drugiej – przydatna.
Komentarze