Czy piekło właśnie zamarzło?
Tesla, firma która nigdy w życiu się nie reklamowała, zaczęła to robić!!!
I to jak? Na porządną i dużą, czytaj drogą skalę.
Otóż na lotnisku w Japonii można zobaczyć całą ścianę ekranów, wypełnionych Teslą Model Y.
Widać auto z zewnątrz, ale i wewnątrz, mamy zmieniające się fotografie i filmiki, ukazujące zalety tego elektrycznego Crossovera.
To jest niezły szok, bo do tej pory Tesla tego nie robiła. To przypomina iście podejście Volkswagena czy innych producentów reklamujących swoje auta na lotniskach.
W 2022 roku Tesla wydała na cele reklamowe zaledwie 150 000 dolarów. To kwota wręcz śmieszna, patrząc na poziom sprzedaży Tesli i na to jak chętnie kupowane i wybierane są auta tej marki.
Poza tym największą i co najważniejsze darmową reklamę Tesli robią fani tej marki. Youtube, Facebook, Twitter czy Instagram jest pełny filmików, zdjęć i artykułów o autach i całej marce Tesla. To media społecznościowe są największą ale i darmową reklamą amerykańskiego producenta.
Śmiem twierdzić, że Tesla i Elon Musk przez ostatnie 10 lat swojej działalności zaoszczędzili miliony dolarów dzięki temu, że nie reklamowali się właściwie nigdzie.
Musk wielokrotnie podkreślał, że nie będzie tego robił, jednak kilka miesięcy temu wspomniał, że możliwe jest, ze złamie swoje zasady, a Tesla myśli o reklamie. Widocznie ten czas nadszedł właśnie dziś, kiedy można obejrzeć pierwsze reklamy Modelu Y w Japonii.
Przypomnijmy, że Tesla pozbyła się działu public relations w 2020 roku i od tego czasu nie odpowiada na zapytania prasy. Posunięcie to było pierwszym w historii przypadkiem, gdy producent samochodów całkowicie rozwiązał swój dział PR, co stanowiło tylko jedno z wielu unikalnych podejść Tesli w porównaniu z tradycyjnymi producentami samochodów.