Pożar w pobliżu fabryki Tesli w Berlinie

Płonie instalacja energetyczna w bezpośrednim sąsiedztwie fabryki Tesli pod Berlinem. Co aktualnie wiemy na ten temat?
wizualizacja wykonana za pomocą Chat GPT/Dall-E
Data publikacji: 2024-03-05 wizualizacja wykonana za pomocą Chat GPT/Dall-E

MM

Data dodania: 2024-03-05

Czy ktoś próbował podpalić fabrykę Tesli znajdująca się pod Berlinem? 


Odpowiedź na to pytanie zapewne poznamy w ciągu najbliższych kilku dni. Podczas trwającego śledztwa. Według świadków nie wyglądało to raczej na przypadkowy pożar. Choć rzecznik eko aktywistów na razie wszystkiemu zaprzecza i zdaje się mocno zaskoczony całą sytuacją.


Zaczęło się wcześnie rano:


Dzisiaj czyli we wtorek 5 marca 2024 roku o godzinie 5:00 rano doszło do pożaru w bezpośrednim sąsiedztwie fabryki Tesli pod Berlinem.

Wszystko zaczęło się od słupa energetycznego a później, ogień rozprzestrzenił się na budynek transformatorowy.

Kiedy dotarła straż oraz policja wydawało się, że sytuacja zostanie szybko opanowana, jednak służby wycofały się, znaleziono bowiem w bezpośredniej bliskości pożaru tabliczkę informującą o możliwości obecności materiałów wybuchowych na miejscu pożaru. 


Czy jest ona prawdziwa? 


Nie wiadomo, ale w takich przypadkach nigdy nie ryzykuje się zdrowia ani życia ratowników.

W takim wypadku bezpieczeństwo zawsze jest stawione na pierwszym miejscu. 

Ewakuowano więc fabrykę i wstrzymano produkcję. Sprawa jest na tyle poważna, że prądu pozbawione są okoliczne miejscowości a nawet część Berlina. Podpalacze musieli dobrze wiedzieć, gdzie uderzyć i jaki będzie efekt takiego postępowania. Celem był totalny paraliż pracy zakładu, co zdaje się osiągnięto z wzorową precyzją.


Czy aktywiści posunęliby się aż tak daleko?


Podejrzenie padło na aktywistów sprzeciwiających się wycince lasu znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie fabryki Tesli.

Plan amerykańskiego producenta przewidywał wycięcie sporej ilości drzew i rozbudowę fabryki tak, aby mogła ona produkować rocznie do 100 GWh pakietów baterii, oraz do 1 000 000 aut elektrycznych.


Niestety eko aktywiści w liczbie około 100 osób zbudowali swego rodzaju małe miasteczko w lesie i zablokowali całkowicie wycinkę drzew. Co było jednoznaczne ze wstrzymaniem wszelkich prac planowanych przez Teslę.

Będziemy śledzić doniesienia prasowe na temat tego pożaru i przekazywać je na bieżąco naszym czytelnikom.







Komentarze

0/10

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model Y Long Range Dual Motor Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Damian

Data dodania: 18.12.2024
Samochód na felgach 20 calowych jest ekstremalnie twardy, jeśli cenicie sobie komfort to trochę sytyację ratują felgi 19. Poza tym, z wad kazdej nowej Tesli to brak czujników parkowania tylko wizualizacja z kamer, dalej automatyczne wycieraczki to kurcze jest dramat do kwadratu... raz działaja dobrze, raz zle, nie ma reguly. Mega plusy to latwosc prowadzenia, nawigacja, cala obsluga jest naprawde intuicyjna, nie ma sie czego tutaj bac. Automatyczne ogrzewanie foteli w zimie tez sie super sprawdza, wsiadasz do cieplego samochodu.
zobacz całą opinię

Rafał

Data dodania: 07.02.2024
Niektórzy piszą o twardym zawieszeniu. Chyba naprawdę nigdy nie jeździliautem z twardym zawieszeniem. W wersji Long Rangę zawieszenie jest wręcz miękkie/kanapowe - nie jest to zawieszenie citroena, ale do tego stopnia nieprzyjemne, że aż strach ostrzej wchodzić w zakręty. Auto nie prowadzi się zbyt pewnie. Za to wersja performance ma bardziej usztywnione zawieszenie, ale nie możemy mówić o twardym :) Tego typu zawieszenie, ma audi a3, a4, ford focus i wiele innych aut. Performance dzięki temu, że jest bardziej usztywniony, niższy i opony o niższym profili prowadzi się bardzo pewnie. Dla mnie w punkt. Jak ktoś chce zobaczyć co znaczy twarde zawieszenie to proponuję przejechać się Honda Civic Type-R (przedostatnim wypustem). Tesla Y obecnie to najlepsze auto elektryczne jakim jechałem odrzucając wersję standard i LR właśnie z uwagi na zawieszenie. Performance jest idealne i przypomina mi te z 3. Ciekawe jak jest w obecnym modelu poliftowym (podobno bardziej komfortowe - oby nie zepsuli.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Odpowiednie ciśnienie w oponach ma kluczowe ... 13.04.2025
Audi RS e-tron GT to flagowy model elektryczny ... 10.03.2025
Jest też ładowarka lidl Nadarzyn 60kw 21.02.2025

Tesla Model Y Long Range Dual Motor

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.0s
Prędkość maksymalna
217 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
544 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Odbiór Tesli w salonie - jak wygląda w praktyce

Jak wygląda procedura odbioru Tesli w salonie w Warszawie. Film jednej z klientek, która odebrała Teslę Model Y. Najbardziej mi spodobał się tek
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 2 lat i 4 miesięcy

Modele producenta Tesla