Problemy Tesli z nowymi kierunkowskazami w Europie

Tesla jako lider branży EV wprowadził nowe rozwiązanie, jeśli chodzi o sterowanie kierunkowskazami. Niestety nie był to strzał w dziesiątkę, a twierdzi tak coraz większa liczba osób
Problemy Tesli z nowymi kierunkowskazami w Europie - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-03-05
ale dokladnie - komu przeszkadzaly normalne ... 06.03.2024

MM

Data dodania: 2024-03-05

Czy nowe kontrowersyjne kierunkowskazy w autach Tesli spowodują spadek jej prawie idealnej oceny bezpieczeństwa?


Europa staje okoniem:


Nowe kierunkowskazy Tesli, umieszczone po lewej stronie koła kierownicy lub wolantu w niektórych autach w formie strzałek, niestety bardzo opornie przyjmują się na starym kontynencie.

Tesla przez ostatnie lata zgromadziła imponująco kolekcję najwyższych ocen bezpieczeństwa przyznawanych przez organizacje badające tą kwestię w samochodach, praktycznie na całym świecie, w tym również w Europie.


Jednak obecnie Euro NCAP ostrzegło Teslę, że może nie uzyskać najwyższego wskaźnika bezpieczeństwa, właśnie ze względu na nowy rodzaj kierunkowskazów, zastosowany w autach marki, począwszy od odświeżonego Modelu S I Modelu X w 2021 r. a teraz nowego Modelu 3 Highland. Tesla pozbyła się dźwigni kierunkowskazów czyli rozwiązania tradycyjnego i znanego również w innych autach innych producentów, zastępując ją dwoma strzałkami umiejscowionymi na kole kierowniczym po jej lewej stronie.


Euro NCAP zgłasza swoje zastrzeżenia:


Europejskie Euro NCAP ogłosiło, że planuję walczyć z nadmiernym używaniem ekranów dotykowych we wnętrzach pojazdów. Agencja stwierdziła, że aby uzyskać pięć gwiazdek, samochody będą musiały posiadać fizyczne elementy sterujące obsługujące : kierunkowskazy, światła awaryjne, wycieraczki szyby przedniej, klakson i funkcje SOS.


Cóż, może rzeczywiście coś w tym jest. W końcu nie na darmo szkoły nauki jazdy w całej Norwegii postanowiły nie kupować do swoich firm Tesli Model 3 Highland, wyposażonej właśnie we wspomnianym wyżej przyciski na kole kierowniczym.


Wcześniejsza wersja trójki była bardzo popularnym autem w szkołach nauki jazdy w całej Norwegii, jednak miała ona tradycyjne rozwiązania jeżeli chodzi o kierunkowskazy. Nowa opcja w postaci strzałek została uznana za zbyt niebezpieczną i zbyt trudną do obsługi, szczególnie podczas zakręcania na ciasnych rondach. Uczniowie mieli wyraźne kłopoty z kierunkowskazami w nowej odsłonie trójki, dlatego po ogólnokrajowych konsultacjach w całej Norwegii, szkoły nauki jazdy podjęły taką decyzję.


Jakie będą dalsze losy tej nietypowej zmiany? Cóż, to się okaże w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat. Albo to rozwiązanie przyjmie się powszechnie i zagości również u innych producentów, albo Tesla ugnie się pod presją między innymi takich organów jak te badające bezpieczeństwo i powróci w swoich samochodach do rozwiązania tradycyjnego.

Komentarze (5)

0/10
  • Jack
    odpowiedz

    Obok braku czujników najgłupsza zmiana w 3 HL

    • Max

      ale dokladnie - komu przeszkadzaly normalne czujniki parkowania dzwignia zmiany biegow....

  • Artur
    odpowiedz

    Wrócą do dźwigni, jak wrócili do okrągłej kierownicy pozostawiając wolant jako opcję.

  • odpowiedz

    Ja tych kierunkowskazów nie rozumiem, chyba się starzeję :)

    • Mario

      Podobno można się przyzwyczaić, jednak korzystanie z nich na rondzie, kiedy skręcamy i to dość ostro, wydaje się nieco karkołomnym zadaniem.

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model S Dual Motor Oceń ten model

10/10

Ocena ogólna

Opinie:

Piotr

Data dodania: 29.08.2023
Zawsze byłem fanem "prawdziwych" samochodów, takich co dają wibracje i brzmienie silnika. Elektryki? Eee, dla mnie to zawsze były jakieś zabawki, nie samochody. Ale z ciekawości wsiadłem do Tesli Model S i... co ja mogę powiedzieć... jestem totalnie zafascynowany. Po pierwsze, przyspieszenie. To jest coś niewiarygodnego. Naciskasz pedał i buuum, znika ci w głowie każdy stereotyp o elektrykach. Nie ma opóźnienia, nie ma czekania, jest moc. Po drugie, komfort. Wszystko tu jest zautomatyzowane i wydaje się przemyślane. Ekran w środku wygląda jak jakiś tablet z przyszłości, sterowanie jest intuicyjne, a foteliki jak z pierwszej klasy w samolocie. No i Autopilot. To nie jest jakiś tam zwykły asystent parkowania, to jest krok do jazdy autonomicznej. Pierwszy raz, jak to uruchomiłem to się wystraszyłem 😅, ale teraz? To jest to! Cóż, wygląda na to, że czas się przesiąść na prąd.
zobacz całą opinię

Tesla Model S Dual Motor

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3.2s
Prędkość maksymalna
250 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
647 km
Wszystkie dane Tesla Model S Dual Motor

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta Tesla