-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło.
Problemy Tesli z nowymi kierunkowskazami w Europie
Czy nowe kontrowersyjne kierunkowskazy w autach Tesli spowodują spadek jej prawie idealnej oceny bezpieczeństwa?
Europa staje okoniem:
Nowe kierunkowskazy Tesli, umieszczone po lewej stronie koła kierownicy lub wolantu w niektórych autach w formie strzałek, niestety bardzo opornie przyjmują się na starym kontynencie.
Tesla przez ostatnie lata zgromadziła imponująco kolekcję najwyższych ocen bezpieczeństwa przyznawanych przez organizacje badające tą kwestię w samochodach, praktycznie na całym świecie, w tym również w Europie.
Jednak obecnie Euro NCAP ostrzegło Teslę, że może nie uzyskać najwyższego wskaźnika bezpieczeństwa, właśnie ze względu na nowy rodzaj kierunkowskazów, zastosowany w autach marki, począwszy od odświeżonego Modelu S I Modelu X w 2021 r. a teraz nowego Modelu 3 Highland. Tesla pozbyła się dźwigni kierunkowskazów czyli rozwiązania tradycyjnego i znanego również w innych autach innych producentów, zastępując ją dwoma strzałkami umiejscowionymi na kole kierowniczym po jej lewej stronie.
Euro NCAP zgłasza swoje zastrzeżenia:
Europejskie Euro NCAP ogłosiło, że planuję walczyć z nadmiernym używaniem ekranów dotykowych we wnętrzach pojazdów. Agencja stwierdziła, że aby uzyskać pięć gwiazdek, samochody będą musiały posiadać fizyczne elementy sterujące obsługujące : kierunkowskazy, światła awaryjne, wycieraczki szyby przedniej, klakson i funkcje SOS.
Cóż, może rzeczywiście coś w tym jest. W końcu nie na darmo szkoły nauki jazdy w całej Norwegii postanowiły nie kupować do swoich firm Tesli Model 3 Highland, wyposażonej właśnie we wspomnianym wyżej przyciski na kole kierowniczym.
Wcześniejsza wersja trójki była bardzo popularnym autem w szkołach nauki jazdy w całej Norwegii, jednak miała ona tradycyjne rozwiązania jeżeli chodzi o kierunkowskazy. Nowa opcja w postaci strzałek została uznana za zbyt niebezpieczną i zbyt trudną do obsługi, szczególnie podczas zakręcania na ciasnych rondach. Uczniowie mieli wyraźne kłopoty z kierunkowskazami w nowej odsłonie trójki, dlatego po ogólnokrajowych konsultacjach w całej Norwegii, szkoły nauki jazdy podjęły taką decyzję.
Jakie będą dalsze losy tej nietypowej zmiany? Cóż, to się okaże w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat. Albo to rozwiązanie przyjmie się powszechnie i zagości również u innych producentów, albo Tesla ugnie się pod presją między innymi takich organów jak te badające bezpieczeństwo i powróci w swoich samochodach do rozwiązania tradycyjnego.
Komentarze (5)
Obok braku czujników najgłupsza zmiana w 3 HL
ale dokladnie - komu przeszkadzaly normalne czujniki parkowania dzwignia zmiany biegow....
Wrócą do dźwigni, jak wrócili do okrągłej kierownicy pozostawiając wolant jako opcję.
Ja tych kierunkowskazów nie rozumiem, chyba się starzeję :)
Podobno można się przyzwyczaić, jednak korzystanie z nich na rondzie, kiedy skręcamy i to dość ostro, wydaje się nieco karkołomnym zadaniem.