Hyundai inwestuje 50 miliardów dolarów w umocnienie swojej pozycji na rynku EV

Hyundai zapowiedział przeprowadzenie ambitnej inwestycji, mającej na celu umocnienie jego pozycji na rynku samochodów elektrycznych. Padły astronomiczne kwoty.
Fot. woodsnorthphoto / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-05 Fot. woodsnorthphoto / Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-04-05

50 miliardów dolarów – według Hyundaia taka jest cena umocnienia swojej pozycji na rynku elektryków. Czy ogromna inwestycja przyniesie oczekiwane rezultaty?


Cel inwestycji Hyundaia


Astronomiczna kwota, jaką Hyundai pragnie przeznaczyć na umocnienie swojej pozycji na rynku pojazdów elektrycznych, zapoczątkować ma nową erę rozwoju koreańskiej marki.


Hyundai deklaruje, że do 2030 roku planuje zatrudnić 80 tys. nowych pracowników, aby stać się jednym z trzech największych producentów pojazdów elektrycznych.

Fot. genesis.com


Na co Hyundai przeznaczy 50 miliardów dolarów?


Hyundai inwestuje nie tylko w ludzi, ale również w rozwój technologii. Aż 26 miliardów dolarów ma zostać wykorzystane na badania i rozwój infrastruktury do produkcji pojazdów elektrycznych. Pierwszą potężną inwestycją ma być wybudowanie nowej fabryki samochodów elektrycznych w Ulsan, w której w 2026 roku produkowany ma być nowy model Genesisa Neolun Concept.


31 miliarda przeznaczone ma być na rozwój technologii akumulatorów. Czyżby Hyundai chciał tak samo, jak Renault zainwestować w recykling akumulatorów?


Hyundai snuje ambitne plany


Plany Hyundaia wydają się bardzo ambitne. Wedle założeń, nowa fabryka w Ulsan ma produkować aż 200 tys. elektryków rocznie. Ponadto Hyundai wraz z Kią i Genesisem do 2030 roku planuje mieć aż 31 modeli pojazdów elektrycznych i roczną zdolność produkcyjną na poziomie 1,51 miliona egzemplarzy.


Takie liczby brzmią jak sen. Tymczasem Hyundai wierzy w to, że ich dedykowana platforma EB E-GMP, na której oparto między innymi Hyundaia IONIQ 5, IONIQ 6, Kie EV6 i Genesisa GV60 przyniesie im upragniony sukces rynkowy. Czy tak się jednak stanie? Patrząc na sukcesy modeli IONIQ 5 oraz EV9 można odnieść wrażenie, że wszystko idzie po myśli Koreańczyków.


Fot. lev radin / Shutterstock.com

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Hyundai Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Audi RS e-tron GT to flagowy model elektryczny ... 10.03.2025
Jest też ładowarka lidl Nadarzyn 60kw 21.02.2025
Jeszcze jedno chciałbym wyjaśnić. Krytykuję ... 03.02.2025

Hyundai INSTER Standard Range

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
11.7 sec
Prędkość maksymalna
140 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
306 km

Ostatnie pytania

Modele producenta Hyundai