Semi Tesla jednak daje radę, 500 mil bez problemu...

Fot. Mike Mareen shutterstock
Data publikacji: 2022-11-28 Fot. Mike Mareen shutterstock
Mario

Mario

Data dodania: 2022-11-28

Jak ogłosił Elon Musk, Tesla Semi odbyła swoją pierwszą, pełną trasę na odcinku 500 mil, czyli 800 km. Jazda odbyła się bez między-ładowania, auto jechało pod pełnym obciążeniem, czyli 81 000 funtów co odpowiada mniej więcej 37 tonom.


Tesla Semi to w pełni elektryczna ciężarówka komercyjna klasy 8, którą Tesla po raz pierwszy zaprezentowała w 2017 roku i miała wejść do produkcji w 2019 roku. Jednak była ona kilkakrotnie opóźniana. 800 km z pełnym ładunkiem między kolejnymi ładowaniami to idealny wynik dla komercyjnej ciężarówki do transportu długodystansowego, ponieważ odpowiada to około 8 godzinom jazdy, w którym to momencie przerwa jest obowiązkowa.( oczywiście dotyczy to rynku USA, w Europie pierwsza 45 minutowa pauza wymagana jest po 4,5 godzinach jazdy)


Oczekuje się, że przy takiej pojemności i znacznie niższym koszcie eksploatacji na milę, niż ciężarówki z silnikiem Diesla, Tesla Semi będzie miała duży wpływ na branżę transportową. Warunkiem jednak, aby system działał bez zarzutu, jest powstanie odpowiednio dużej infrastruktury do ładowania takich potworów jak elektryczne Tiry. Zdaje się że ładowarki DC o mocach 750 kW do 1 MW, rozwiązałyby problem, jednak nie jest to takie proste, stworzyć taki system ładowania.


Co prawda ABB ma w 2024 dostarczyć na rynek coś, co jest właśnie opracowywane, a może mieć moc nawet 3,75 MW. Mowa o Megawatt Charging System ( MCS ) to złącze do ładowania pojazdów elektrycznych o dużej mocy, które jest opracowywane. Złącze będzie przystosowane do ładowania z maksymalną mocą 3,75 megawata (3000 amperów przy 1250 woltach prądu stałego). Jednak, na razie jest to system opracowywany i nie wiadomo czy będzie on w stanie ładować ciężarówki Tesli. Wiadomo że Tesla ma swoje własne opatentowane złącze mogące ładować mocą nawet 1 MW, jednak jak dotąd nikt nie słyszał o stacjach Tesli o tak dużej mocy. MCS ma być przystosowany do ładowania ciężarówek, raczej innych niż Tesla (ze względu na złącze), łodzi oraz samolotów.


Cóż, zobaczymy jak rozwinie się projekt Semi Tesli. Zapewne w USA zyska ogromną popularność. jednak w Europie właśnie ze względu na inny system ładowania wejście Semi na nasz rynek może się znacząco opóźnić...


Źródło: Electrek.co

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model 3 Long Range RWD Oceń ten model

10/10

Ocena ogólna

Opinie:

Krzysiek

Data dodania: 13.01.2024
Twarda, szybka, zwinna, lato miasto 10-11kwh/100km, trasa od 12kwh w górę. Zimą po nagrzaniu w domu miasto 12-14kwh/100km, trasa od 16kwh w górę. Wspomniałem, że jest twarda?
zobacz całą opinię

Krzysiek

Data dodania: 10.12.2023
Jest wspaniała, cudowna i bajerancka. 2023 LR RWD Model3 Zima 0 stopni, deszcz, 110km/h średnio 19,6kW/100km Lato 24 stopnie 120km/h średnio 16kW/100km. Ladowanie 220kW do ok 15%, do 50% powyżej 100kW.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Widzę, że kolega nie ogarnia współczesnych EV ... 04.05.2024

Tesla Model 3 Long Range RWD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.3 sec
Prędkość maksymalna
225 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
612 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Modele producenta Tesla