Stacja ładowania w hotelach? To powoli standard, niestety nie u nas.

Tesla współpracuje z sieciami hoteli bardzo chętnie. Zapewnia ona stacje ładowanie prądu przemiennego AC, które podczas noclegu uzupełnią niespiesznie energię w naszej baterii
Stacja ładowania w hotelach? To powoli standard, niestety nie u nas. - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-03-05
@Max: Tak, tak...w wielu miejscach, ale nie we ... 09.03.2024
Mario

Mario

Data dodania: 2024-03-05

Hotele bez ładowarki do samochodu elektrycznego to dziś coraz rzadszy widok. Na szczęście. Coraz więcej hoteli, restauracji czy centrów handlowych ładowarki posiada lub zamierza się w nie wyposażyć w najbliższej przyszłości.
Nie inaczej chcą postąpić naprawdę duzi gracze na hotelarskim rynku. Tacy jak sieć hoteli Choise w USA. Jednak kiedy ma się tyle hoteli, to nie jest to ani łatwe, ani szybkie, ani tanie.

Sieć Choice Hotels planuje dodać ładowarki Tesla do ładowania aut EV w swoich lokalizacjach w całych Stanach Zjednoczonych.


Sieć, ale nie jedna:


Firma, która prowadzi hotele Radisson, Cambria, Comfort, Country Inn & Suites i Quality Inn, poinformowała we wtorkowym komunikacie prasowym, że osiągnęła porozumienie z Teslą w sprawie dodania czterech lub więcej ładowarek Universal Wall Connector poziomu 2 producenta samochodów, i będą one montowane właśnie w hotelach w wyżej wymienionych sieciach.


Nie podano konkretnej liczby hoteli (Choice Hotels twierdzi, że ma ponad 7500 hoteli w całym kraju) ani harmonogramu wdrożenia, ale firma twierdzi, że klienci będą mogli znaleźć hotele wyposażone w ładowarki, korzystając z filtra na swojej stronie internetowej i aplikacji mobilnej. Co jest bardzo wygodną opcją.
Choice Hotels twierdzi, że marka Cambria oferuje już ładowanie pojazdów elektrycznych w 41% swoich lokalizacji, a oczekuje się, że wszystkie hotele Cambria będą miały co najmniej jedną ładowarkę 

do końca 2024 r.


Nastąpiło to po ogłoszeniu przez Hilton Hotels we wrześniu zeszłego roku, planu dotyczącego montażu nawet 20 000 ładowarek, w tym uniwersalnych WallBoxów od Tesli.

Ładowarki te obsługują złącze North American Charger Standard (NACS) Tesli lub złącze SAE J1772 używane przez większość pojazdów elektrycznych innych producentów samochodów. Według Tesli ich moc wyjściowa 48 A/11,5 kW może zwiększyć zasięg do 70 km w ciągu godziny ładowania.


To bardzo wygodna opcja ładowania EV:


Tego typu rozwiązania są bardzo wygodne dla podróżujących. Kiedy nocujemy w danej lokalizacji i mamy do dyspozycji stację ładowania w jakiejkolwiek postaci, mamy pewność, że nasza dalsza droga, będzie przebiegała bez żadnych komplikacji a my rano ruszymy z pełną baterią, która pozwoli na przejechanie kolejnych 300 czy 400 km w trasie.


Ostatnio, kiedy nocowałem w Austrii i niestety hotel, choć bardzo przyjemny z miłą obsługą, nie posiadał ładowarki, musiałem jej szukać w pobliżu, aby kontynuować podróż. Kiedy dojeżdżamy do hotelu późno w nocy, naprawdę uwierzcie mi, poszukiwanie stacji ładowania w pobliżu miejsca naszego noclegu, nie jest ani łatwe, ani przyjemne. Szczególnie o 21:00 czy 22:00, kiedy na dodatek pada deszcz. 


Dużo wygodniejszą opcją jest zajechanie na miejsce i podpięcie auta w ciągu 30 sekund do hotelowej ładowarki. Po prostu idziemy spać, a kiedy się budzimy, nasz elektryk naładowany na „full” tylko czeka, aby ruszyć w dalszą drogę. 
To po prostu, super wygodne rozwiązanie, a na dodatek, często można trafić na hotel, który dla swoich gości oferuje ładowanie za darmo. Wystarczy tylko być gościem hotelu i mamy „tankowanie” prądem w cenie noclegu. A to jest po prostu rozwiązanie idealne.

Komentarze (3)

0/10
  • antyelektryk
    odpowiedz

    @Max: Tak, tak...w wielu miejscach, ale nie we wszystkich. Poza tym tankować, czy ładować trzeba nie tylko po przyjeździe do hotelu, ale też w trasie. A czas tankowania zawsze będzie co najmniej kilkunastokrotnie krótszy od czasu ładowania. A porównywanie dostępności (rozmaite abonamenty, aplikacje, śmacje itp i ilości ładowarek z ilością i dostępnością stacji paliw ma się tak, jak porównywanie widoczności w dzień z widocznością w nocy. Na koniec: obecnie na stacjach komercyjnych cena prądu z najtańszych ładowarek AC (przy DC jest dużo wyższa) jest już co najmniej porównywalna z cenami benzyny, czy oleju napędowego (o LPG nawet nie wspominam), oczywiście mierząc zużycie w kWh/100 km i l/100 km. Reasumując upadł ostatni argument zwolenników elektryków o taniej eksploatacji. To gdzie tu sens? Ja nie widzę żadnego, to tylko utrudnianie sobie życia i nic więcej.

  • antyelektryk
    odpowiedz

    Całkowicie się zgadzam z tym cytatem: "Kiedy dojeżdżamy do hotelu późno w nocy, naprawdę uwierzcie mi, poszukiwanie stacji ładowania w pobliżu miejsca naszego noclegu, nie jest ani łatwe, ani przyjemne. Szczególnie o 21:00 czy 22:00, kiedy na dodatek pada deszcz." No cóż...Samochód spalinowy można zatankować do pełna w PARĘ MINUT, albo wieczorem przed przyjazdem do hotelu gdzieś po drodze, albo następnego dnia rano. I nie trzeba stacji paliw nigdzie szukać, na ogół w pobliżu zawsze się jakaś znajdzie.

    • Max

      W wielu miejscach jest juz tak, ze po pierwsze nie musisz stawac nigdzie po drodze na stacji benzynowej tylko wjezdzasz do hotelu, wpinasz sie w stacje ladowania i rano masz 100% baterii. Infrastruktura się rozwija i juz niebawem takie niedowiarki jak Ty przejda do historii

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model S Long Range Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Opinia dodana przez Redakcję OtoEV.pl

Data dodania: 29.08.2023
Mam spory sentyment do Modelu S. Mimo produkcji od 2013 roku, a właściwie nawet od 2012 w USA, zarówno wygląd jak i funkcjonalność są na bardzo dobrym poziomie. Baterie wytrzymują nawet kilkaset tysięcy przebiegu, a wygoda podróżowania jest na dobrym poziomie. Bezcenne według mnie jest darmowe ładowanie, które można spotkać w wielu Modelach S i X z okresu produkcji 2012-2017(31 marzec). Można takim autem jeździć praktycznie po całej Europie i to bez żadnych kosztów. Płacimy tylko za winiety i autostrady.
zobacz całą opinię

Jerzy

Data dodania: 27.08.2023
Jestem bardzo zadowolony z tego modelu. Zasięg jest imponujący, a dzięki sieci Superchargerów ładowanie jest łatwe i szybkie. Autopilot i inne funkcje są intuicyjne i dodają komfortu podczas jazdy. Choć cena jest wysoka, oszczędności na paliwie i niskie koszty utrzymania rekompensują to w dłuższej perspektywie. Gorąco polecam!
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

Tesla Model S Long Range

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3.8s
Prędkość maksymalna
250 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
612 km
Wszystkie dane Tesla Model S Long Range

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta Tesla