-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło. -
Redakcja OTOEV.PL
Ile jest salonów Tesli w PolsceNie potrzebujesz żadnego starego „salonu” ani serwisu. Kupujesz w aplikacji Tesli tak jak kiełbasę na allegro. Serwis jest mobilny i przyjeżdżają do ciebie do domu wtedy kiedy robisz kupę w ubikacji. To jest właśnie wolność wg. Elona. I ja się pod tym podpisuję obydwiema rękami! Ps. Akurat wczoraj zgłosiłem regulację klapy w bagażniku. Na gwarancji.
Stacja ładowania w hotelach? To powoli standard, niestety nie u nas.
Hotele bez ładowarki do samochodu elektrycznego to dziś coraz rzadszy widok. Na szczęście. Coraz więcej hoteli, restauracji czy centrów handlowych ładowarki posiada lub zamierza się w nie wyposażyć w najbliższej przyszłości.
Nie inaczej chcą postąpić naprawdę duzi gracze na hotelarskim rynku. Tacy jak sieć hoteli Choise w USA. Jednak kiedy ma się tyle hoteli, to nie jest to ani łatwe, ani szybkie, ani tanie.
Sieć Choice Hotels planuje dodać ładowarki Tesla do ładowania aut EV w swoich lokalizacjach w całych Stanach Zjednoczonych.
Sieć, ale nie jedna:
Firma, która prowadzi hotele Radisson, Cambria, Comfort, Country Inn & Suites i Quality Inn, poinformowała we wtorkowym komunikacie prasowym, że osiągnęła porozumienie z Teslą w sprawie dodania czterech lub więcej ładowarek Universal Wall Connector poziomu 2 producenta samochodów, i będą one montowane właśnie w hotelach w wyżej wymienionych sieciach.
Nie podano konkretnej liczby hoteli (Choice Hotels twierdzi, że ma ponad 7500 hoteli w całym kraju) ani harmonogramu wdrożenia, ale firma twierdzi, że klienci będą mogli znaleźć hotele wyposażone w ładowarki, korzystając z filtra na swojej stronie internetowej i aplikacji mobilnej. Co jest bardzo wygodną opcją.
Choice Hotels twierdzi, że marka Cambria oferuje już ładowanie pojazdów elektrycznych w 41% swoich lokalizacji, a oczekuje się, że wszystkie hotele Cambria będą miały co najmniej jedną ładowarkę
do końca 2024 r.
Nastąpiło to po ogłoszeniu przez Hilton Hotels we wrześniu zeszłego roku, planu dotyczącego montażu nawet 20 000 ładowarek, w tym uniwersalnych WallBoxów od Tesli.
Ładowarki te obsługują złącze North American Charger Standard (NACS) Tesli lub złącze SAE J1772 używane przez większość pojazdów elektrycznych innych producentów samochodów. Według Tesli ich moc wyjściowa 48 A/11,5 kW może zwiększyć zasięg do 70 km w ciągu godziny ładowania.
To bardzo wygodna opcja ładowania EV:
Tego typu rozwiązania są bardzo wygodne dla podróżujących. Kiedy nocujemy w danej lokalizacji i mamy do dyspozycji stację ładowania w jakiejkolwiek postaci, mamy pewność, że nasza dalsza droga, będzie przebiegała bez żadnych komplikacji a my rano ruszymy z pełną baterią, która pozwoli na przejechanie kolejnych 300 czy 400 km w trasie.
Ostatnio, kiedy nocowałem w Austrii i niestety hotel, choć bardzo przyjemny z miłą obsługą, nie posiadał ładowarki, musiałem jej szukać w pobliżu, aby kontynuować podróż. Kiedy dojeżdżamy do hotelu późno w nocy, naprawdę uwierzcie mi, poszukiwanie stacji ładowania w pobliżu miejsca naszego noclegu, nie jest ani łatwe, ani przyjemne. Szczególnie o 21:00 czy 22:00, kiedy na dodatek pada deszcz.
Dużo wygodniejszą opcją jest zajechanie na miejsce i podpięcie auta w ciągu 30 sekund do hotelowej ładowarki. Po prostu idziemy spać, a kiedy się budzimy, nasz elektryk naładowany na „full” tylko czeka, aby ruszyć w dalszą drogę.
To po prostu, super wygodne rozwiązanie, a na dodatek, często można trafić na hotel, który dla swoich gości oferuje ładowanie za darmo. Wystarczy tylko być gościem hotelu i mamy „tankowanie” prądem w cenie noclegu. A to jest po prostu rozwiązanie idealne.
Komentarze (3)
@Max: Tak, tak...w wielu miejscach, ale nie we wszystkich. Poza tym tankować, czy ładować trzeba nie tylko po przyjeździe do hotelu, ale też w trasie. A czas tankowania zawsze będzie co najmniej kilkunastokrotnie krótszy od czasu ładowania. A porównywanie dostępności (rozmaite abonamenty, aplikacje, śmacje itp i ilości ładowarek z ilością i dostępnością stacji paliw ma się tak, jak porównywanie widoczności w dzień z widocznością w nocy. Na koniec: obecnie na stacjach komercyjnych cena prądu z najtańszych ładowarek AC (przy DC jest dużo wyższa) jest już co najmniej porównywalna z cenami benzyny, czy oleju napędowego (o LPG nawet nie wspominam), oczywiście mierząc zużycie w kWh/100 km i l/100 km. Reasumując upadł ostatni argument zwolenników elektryków o taniej eksploatacji. To gdzie tu sens? Ja nie widzę żadnego, to tylko utrudnianie sobie życia i nic więcej.
Całkowicie się zgadzam z tym cytatem: "Kiedy dojeżdżamy do hotelu późno w nocy, naprawdę uwierzcie mi, poszukiwanie stacji ładowania w pobliżu miejsca naszego noclegu, nie jest ani łatwe, ani przyjemne. Szczególnie o 21:00 czy 22:00, kiedy na dodatek pada deszcz." No cóż...Samochód spalinowy można zatankować do pełna w PARĘ MINUT, albo wieczorem przed przyjazdem do hotelu gdzieś po drodze, albo następnego dnia rano. I nie trzeba stacji paliw nigdzie szukać, na ogół w pobliżu zawsze się jakaś znajdzie.
W wielu miejscach jest juz tak, ze po pierwsze nie musisz stawac nigdzie po drodze na stacji benzynowej tylko wjezdzasz do hotelu, wpinasz sie w stacje ladowania i rano masz 100% baterii. Infrastruktura się rozwija i juz niebawem takie niedowiarki jak Ty przejda do historii