Jeśli chodzi o to zagadnienie to najnowszym państwem na liście jest Turcja.
Jednak tam dostępne są tylko cztery punkty doładowania dla pojazdów innych niż Tesla.
Dla porównania, w 15 krajach europejskich Tesla otworzyła już setki stacji.

W Europie, Australii i Turcji sprawy są stosunkowo łatwe, ponieważ Tesla używa tego samego złącza ładowania – CCS2 – jak reszta branży pojazdów elektrycznych. Podobnie w Chinach, gdzie obowiązuje standard GB/T. Ale w Ameryce Północnej otwarcie Superchargerów dla pojazdów elektrycznych innych niż Tesla wymaga adaptera z NACS na CCS1.

Postęp więc w USA jest raczej powolny, ponieważ od marca 2023 roku niewiele ponad dziesięć stacji było wyposażonych we wbudowane adaptery CCS1 Magic Dock. Istnieje prostsze rozwiązanie – jak przejście ze złącza ładowania CCS1 na NACS, ogłoszone przez głównych producentów pojazdów elektrycznych, którzy przyjmą złącze Tesli jako obowiązujące w ich autach, niestety na początku poprzez adapter, którego na razie nie ma w oficjalnym obrocie rynkowym.

Tesla może nadal instalować Magic Docks na nowych stacjach ładowania w Ameryce Północnej (oczekuje się, że Kanada dołączy do nich w 2023 r.), co otworzy drzwi dla funduszy publicznych w ramach programu National Electric Vehicle Infrastructure Formula Program (NEVI). Za kilka lat (nawet już od 2025) nowe pojazdy elektryczne inne niż Tesla i tak będą kompatybilne z NACS.
W Europie program udostępniania stacji Supercharger innym markom jest obecny już w 15 krajach, ciągle również dołączają nowe, choć nie jest to proces super szybki. 

  • Europa (15 krajów) - Francja, Holandia, Norwegia, Wielka Brytania, Hiszpania, Szwecja, Belgia, Austria, Dania, Finlandia, Niemcy, Luksemburg, Szwajcaria, Islandia, Włochy 

Trzeba również zaznaczyć, że nie wszystkie stacje w danym kraju są dzielone z innymi markami, część stacji pozostaje tylko i wyłącznie do obsługi pojazdów marki Tesla.