Szef Lucid zapowiada nowy tani model firmy.
Czy Lucid zacznie produkować auto dla ludu?
Tego amerykańskiego ludu, bo jego cena ma oscylować wokół kwoty 50 000 dolarów. Takie są plany firmy. Ciekawe co z nich wyjdzie?
Cena elektrycznego sedana Air marki Lucid wynosi ponad 80 000 dolarów a Air Sapphire – tak, ta zawstydzająca Bugatti Chirona rakieta, ma sugerowaną cenę detaliczną wynoszącą aż 249 000 dolarów. Nadchodzący SUV Gravity również nie będzie tani. Jednak dyrektor generalny Peter Rawlinson wskazał, że aspiracje Lucida wykraczają poza dwa, czy trzy modele elektryków o nieprzeciętnych parametrach.
Pojazdy elektryczne Lucid wyglądają oszałamiająco, ale są niestety niepokojąco drogie.
Elektryczny sedan Lucid's Air jest bogaty, wspaniały i skierowany do osób z głębokimi kieszeniami. Ale kalifornijski start-up chce teraz wkroczyć na terytorium rynku masowego, ze swoją kolejną gamą modeli, a na pewno z jednym i to bardzo ciekawym.
Założenie i uruchomienie nowej firmy samochodowej jest trudnym zadaniem, nawet jeśli masz poważne wsparcie inwestorów, takie jak Lucid. Zazwyczaj start-upy opierają się na luksusowych pojazdach elektrycznych o wysokiej marży, aby wyrobić sobie markę, zanim zagłębią się w tańsze samochody przeznaczone na rynek masowy, aby zwiększyć ich atrakcyjność.
Największy konkurent - to?
„Średniej wielkości nowy EV będzie jawnym konkurentem Tesli Model 3, i/lub Model Y.
Rawlinson dodał, że następna gama modeli będzie kosztować 50 000 dolarów, czyli bliżej obecnych cen najtańszych Tesli. Z drugiej strony Model 3 może być sprzedawany za znacznie poniżej 30 000 dolarów, gdy weźmiemy pod uwagę wszelkiego rodzaju dopłaty i dotacje państwowe i stanowe.
Czy Lucid będzie faktycznie lepszy?
Jedną z niewielu rzeczy, z którymi Tesla borykała się na początku w przypadku modeli 3 i Modelu Y, były wady jakościowe, i problemy z produkcją. Powszechnie zgłaszano drobne niespójności w dopasowaniu i wykończeniu oraz luki w elementach karoserii. Lucid mógłby uczyć się na doświadczeniach Tesli i zapewnić ściślejszą kontrolę jakości swoich nadchodzących modeli, aby wyróżniały się od samego początku dobrą jakością wykonania.
Kolejnym obszarem, w którym może mieć przewagę, jest zasięg. Air Grand Touring jest już samochodem elektrycznym o największym zasięgu w USA, posiadającym certyfikat EPA i mającym zasięg 800 km.
Jasne, mniejsze samochody będą miały mniejszy akumulator, ale Lucid może polegać na swojej wiedzy specjalistycznej i wykorzystać tą wiedzę przy tworzeniu takiego auta.
To właściwie wszystko, co wiemy na ten temat, ale na pewno coś jest na rzeczy, bo informacje pochodzą od samego szefa firmy Lucid. Tak więc widać jasno że Rawlinson myśli o nowym tanim Lucid-elektryku i to bardzo poważnie.
Komentarze (2)
Zarówno najtańsze Volvo EX30 jak i Polestar 2 w niektórych wersjach mają ZMIERZONY zasięg 600 km..... więc nawet polski "lud" może się przejechać z Gdańska do Zakopanego na jednym ładowaniu.....
Ojj ten zasięg w EX30 i Polestarze to tylko na papierze.