Tesla od dawna rozwija swoją sieć Supercharger. Stacje ładowania są produkowane w nowojorskiej fabryce producenta.

Ponad 2000 osób w Giga New York, jak jest nazywana tamtejsza fabryka zajmuje się produkcją stacji ładowania. jednak od jakiegoś czasu aby przyspieszyć cały proces Tesla wpadła na metodę stosowaną między innymi w budownictwie. Element prefabrykowany, bo o tą metodę chodzi, składa się z betonowego odlewu występującego w całej konstrukcji w roli fundamentu, lub bardziej postumentu, do którego to przymocowane są cztery stacje ładowania.

Postument kryje w sobie również niezbędną infrastrukturę całej stacji, kanały na przewody wysokiego napięcia i inne elementy niezbędne do właściwego działania ładowarki. Podczas Investor Day 2023 Rebecca Tinucci – szefowa zespołów ds. infrastruktury ładowania w Tesli – krótko opowiedziała o jednostkach SPU (tak są określane) firmy Giga New York. Dodała również że koszt ich produkcji jest o 15% niższy niż produkcja metodą tradycyjną.

Tesla szuka oszczędności wszędzie, tyczy się to również stacji Supercharger. Jeśli w takim samym czasie można wyprodukować więcej stacji i dużo szybciej je postawić, wykorzystując metodę prefabrykacji, to dlaczego tego nie wykorzystać. Oszczędność czasu przy montażu ładowarek, oraz oszczędność pieniędzy przy tej skali produkcji, to rzeczy których nie można pominąć i przejść obok nich obojętnie a 15% taniej, oznacza miliony dolarów w skali roku...

Źródło: Teslarati.com