Niedawno, dosłownie kilka lat temu, producenci tacy jak BMW, czy Audi wyśmiewali publicznie Teslę, wieszcząc jej rychły upadek.

Na przestrzeni ostatnich 5-6 lat zmieniło się to diametralnie. Czy to się komuś podoba czy nie, inni producenci podążają drogą którą przebyła Tesla. Teraz już się z niej nie śmieją, a naśladują ją. Naśladują w bardzo wielu aspektach, włączając w to ostatni komunikat niemieckiej BMW, w którym czytamy że firma zamierza w najbliższej przyszłości zastosować w swoich pojazdach baterie 4680 i będzie o nie opierać produkcję swoich EV.

Te same baterie, które stworzyła i wymyśliła Tesla, z wydatną pomocą zespołu projektowego Profesora Jeffa Dahna, współpracującego z Teslą od wielu lat.

Tesla już produkuje ogniwa 4680 w Gigafactory w Teksasie, ale producent samochodów zachęca również innych producentów akumulatorów, aby pomóc w produkcji ogniwa, aby zmaksymalizować jego dostępność na rynkach światowych.

Jedną z zainteresowanych stron była firma EVE Energy w Chinach, która podobno miała również produkować ogniwa 4680 EV dla BMW. W tym czasie niemiecki producent samochodów nie komentował całej sytuacji, ale powiedział, że wiadomości o bateriach pojawią się na początku września.

BMW potwierdziło właśnie, że zastosuje ogniwa o średnicy 46 mm i wysokości 80 mm do swojej następnej platformy EV. Co więcej, producent samochodów przeznacza miliardy na wsparcie producentów akumulatorów, między innymi na budowę Giga fabryk w Europie, Chinach i strefie wolnego handlu USMCA (USA, Meksyk, Kanada).



Tak więc kolejny raz widzimy że Tesla wyznacza trendy jeśli chodzi o aspekty technologiczne pojazdów EV, inni korzystają z tego chętnie i wspierają swoimi finansami rozwój i zwiększenie produkcji na przykład pakietów trakcyjnych.

To wszystko cieszy, bo dzięki takiemu postępowaniu rynek elektromobilności będzie się rozwijał szybciej, a my będziemy mieli coraz większy wybór coraz lepszych aut EV na tymże rynku. Brawo BMW, to mądre posunięcie, zamiast wymyślać koło od nowa, niemiecki producent wykorzysta coś, co jest sprawdzone, działa świetnie w autach Tesli, ma ogromną trwałość i dużą wydajność, a chodzi oczywiście o wspomniane wyżej pakiety 4680, które jak widać zyskują coraz większe uznanie w świecie producentów aut elektrycznych...

Źródło: Electrek.co, BMW, Tesla