-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło.
Tesla Model 3 drożeje w USA
Tesla uznała, że Model 3 Long Range (Highland) kosztuje za mało, jeśli chodzi o rynek rodzimy, czyli amerykański.
Zaledwie kilka tygodni po premierze w Ameryce Północnej, nowa wersja Tesli Model 3 Highland z napędem na wszystkie koła (AWD) odnotowała niewielki wzrost ceny.
Po podwyżce cen Model 3 LR zaczyna się teraz od ceny 46 990 dolarów. Wcześniej podstawowa cena pojazdu wynosiła 45 990 dolarów.
Ulepszony Tesla Model 3 jest obecnie dostępny w dwóch wariantach. Oprócz trójki z podwójnym silnikiem AWD dalekiego zasięgu, pojazd jest również dostępny w wersji z napędem na tylne koła (RWD) i baterią wykonaną w technologii LFP o pojemności 60 kWh.
Model 3 RWD kosztuje obecnie 38 990 dolarów. Oczywiście za różnego rodzaju opcje tesla pobiera dodatkowe pieniądze, jednak podstawa kosztuje właśnie tyle.
Chociaż Tesla nie podała konkretnego powodu wzrostu ceny Modelu 3 Long Range Dual Motor, szacunkową datę dostawy pojazdu przesunięto na marzec-kwiecień 2024 r. pod koniec stycznia.
Dla porównania, przewidywana data dostawy Modelu 3 z napędem na tylne koła jest obecnie wyznaczona na luty-marzec 2024 r. Być może firma otrzymała zbyt dużo zamówień i postanowiła nieco przyhamować ilość chętnych na wersję z napędem 4x4.
Takie ruchy Tesla robił już w swojej historii.
Biorąc pod uwagę szacowaną datę dostawy modelu, która się przesunęła i wydłużyła, oraz fakt, że pojazd został wprowadzony na rynek w Ameryce Północnej dopiero w zeszłym miesiącu, niewielka podwyżka ceny mogła zostać wprowadzona w odpowiedzi na duży, tak jak opisałem to wyżej popyt. W końcu Model 3 jest naprawdę bardzo dobrym elektrykiem, a od kiedy został poddany liftingowi i zmieniono w aucie około 50% komponentów, stał się jeszcze lepszy.
Limuzyna Model 3 i crossover Model Y stanowią lwią część światowej sprzedaży Tesli. I chociaż Model Y na przestrzeni lat wyprzedził Model 3 pod względem sprzedaży, w pełni elektryczny sedan, czyli popularna trójka dalej jest bardzo ważnym i zauważalnym ogniwem w sprzedaży firmy Tesla na rynkach światowych.
Czy na innych rynkach Tesla również zrobi niewielką korektę cenową trójki?
Nie wydaje mi się. Biorąc pod uwagę ilość chętnych na zakup tego modelu w USA i Kanadzie a w naszej starej poczciwej Europie, raczej u nas cena się nie zmieni.
I tak patrząc na ceny, ta europejska, jest zauważalnie wyższa w porównaniu do ceny amerykańskiej. Tam po przeliczeniu na naszą walutę podstawowy model trójki kosztuje 156 tysięcy złotych a u nas jest to prawie 205 tysięcy. Jednak nie będziemy się rozwodzić nad cenami, bo wchodzą tu w grę różnice podatkowe i niestety dla nas cena w USA jest zdecydowanie niższa (nawet jeśli weźmiemy pod uwagę maksymalny podatek doliczany do cen netto w USA, który wynosi obecnie 10% i tak kwota za trójkę będzie się kręcić wokół 170 tysięcy złotych), a nie zapominajmy o dopłatach rządowych i federalnych, które to mogą wynieść nawet 7,5 tysiąca dolarów.
Choć czy się nam należy taka ulga (jeśli jest się obywatelem USA oczywiście), musimy to sprawdzić przy składaniu zamówienia. Informacje na ten temat podaje na swojej stronie Tesla, ponieważ ulgi i dopłaty nie są naliczane w przypadku każdego auta. Regulują to odpowiednie przepisy.
Komentarze (1)
W USA 156 tys PLN (netto) vs w PL 167 tys PLN (netto)