Hałas w samochodach EV to znany problem. Musza one być wyciszone znacznie lepiej niż spaliniaki które znamy od lat...
Tesla zastosowała w swoim nowym Modelu 3 Highland unikalną strategię, aby zmniejszyć hałas powodowany przez wiatr i odgłosy z drogi, będący częstym powodem do skarg, użytkowników elektryków.
Jedną z nieuniknionych rzeczy w przypadku pojazdów elektrycznych jest wzrost zauważalnego hałasu powodowanego przez wiatr i "jezdnię", wynikający z braku silnika spalinowego. W pojazdach z silnikiem spalinowym ICE wytwarzany hałas blokuje wiele dźwięków wiatru i drogi, towarzyszących jeździe. Ze względu na brak głośnego silnika spalinowego w pojazdach elektrycznych te odgłosy drogowe są znacznie bardziej zauważalne.
Tesla przez lata stosowała różne strategie, aby temu zaradzić, w tym współpracowała z producentami opon w celu opracowania technik izolacyjnych, które pomogły obniżyć hałas na drodze.
Ulepszone uszczelki drzwi i okien były prawdopodobnie jednym ze sposobów, dzieki którym zredukowano odgłosy dochodzące z zewnątrz..
Już w 2021 roku Tesla zastosowała również aktywną redukcję hałasu drogowego w pojazdach Model S i Model X.
Jednakże Tesla zastosowała w swoim Modelu 3 Highland nową strategię, aby ograniczyć hałas powodowany przez wiatr i hałas drogowy, stosując w całym samochodzie podwójne szyby, co pomaga tłumić dźwięki. Mało tego, szyby te są zrobione ze specjalnego akustycznego szkła.
Model 3 Highland został oficjalnie dopuszczony do sprzedaży w Azji, Europie i na Bliskim Wschodzie, ale nie trafił jeszcze do Stanów Zjednoczonych. Jednak jego premiera w USA i na innych rynkach półkuli zachodniej ma nastąpić w przyszłym roku.
Na razie pojazd jest produkowany w Gigafactory w Szanghaju.