Po raz pierwszy model ten ujrzał światło dzienne w lecie 2017 roku, sprzedaż odbywała się tylko na rynku USA. Od marca 2019 roku Tesla rozpoczęła sprzedaż modelu na innych kontynentach, w wielu krajach. Pierwsze trójki w Europie trafiły do klientów w Norwegii i Holandii.
Początkowo w sprzedaży była jedna wersja auta tak zwana Long Range, z dużą baterią o pojemności 75 kWh. W późniejszym czasie firma wprowadziła wersję nazwaną Standard Range, która miała zamontowaną baterię o mniejszej pojemności 55 kWh.
W 2021 roku Tesla przeprowadziła lifting Modelu 3, obejmował on lepsze materiały, nowy rodzaj baterii o wielkościach odpowiednio 82 kWh, w wersji Long Range, oraz 60 kWh w wersji z mniejszym zasięgiem.
Mniejsza bateria wykonana jest w technologii LFP, co daje możliwość ładowania auta do 100% pojemności baterii, bez negatywnych skutków dla ogniw. Tesla Model 3 2021 ma również nowe rozwiązanie w postaci pompy ciepła dającej korzyści szczególnie w zimnym klimacie. Takie rozwiązanie zmniejsza zużycie energii używanej do zasilenia instrumentów pokładowych, co przekłada się na większy zasięg samochodu podczas zimowych miesięcy.
W przednich drzwiach zastosowano również podwójne zespolone szyby, aby zmniejszyć hałas dobiegający z zewnątrz podczas jazdy.
Od 2022 roku podwójne szyby znalazły się również w drzwiach tylnych auta. Tesla Model 3 w wersji Standard Range z najkrótszym zasięgiem sięgającym 420 km (według amerykańskiej EPA), jest już wystarczającym dla większości ludzi autem, jeśli chodzi właśnie o zasięg. Wersje Long Range potrafią przejechać ponad 576 km, a wersja najszybsza, czyli Performance Model 3, z szalonym przyśpieszeniem od 0-100 km/h w 3,3 sekundy, może pochwalić się zasięgiem rzędu 528 km. Moce silników w Modelu 3 to odpowiednio 325 koni mechanicznych w wersji Standard Range, 480 koni przy Long range, aż do 530 koni mechanicznych wersji Performance Model 3.