-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło.
Tesla Model X - 20 cali vs 22 cale...
Data publikacji: 2023-07-01
Wielu z nas zadaje sobie pytanie, jaki rozmiar kół zastosować w swojej Tesli. Jakie są główne obawy co do tego parametru?
Postanowiliśmy sprawdzić to na największym przedstawicielu gatunku Tesla, czyli Modelu X z 2020 roku. Auto jest ogromne, więc koła również nie należą do najmniejszych. Oryginalnie auto przyjechało na 22 calowych ogromnych kołach Tesli.
Wielkość felg a zasięg samochodu elektrycznego
Jednak jazda na takich nisko profilowych wielkich oponach nie jest niestety spełnieniem marzeń. Dość twardo i sztywno. Mimo dodatkowego gadżetu w opcji zawieszenia, który to ma zwiększyć nasz komfort jazdy, i lepiej, bardziej komfortowo wybierać nierówności drogi, czy dziury w jezdni. Auto takie wygląda jednak bardzo atrakcyjnie, na coś więc musimy się zdecydować.
Jeśli chodzi o koła mniejsze, w naszym przypadku 20 calowe, z komfortem jest już znacznie lepiej, jest też ciszej. Ten aspekt może być związany z producentem opon, dlatego nie będziemy się nad tym rozwodzić. Wszak chodzi nam o ogólne odczucie komfortu i zasięg, a tu mniejsze koła zdecydowanie wygrywają. Wracając zaś do zasięgu różnica nie jest niestety oszałamiająca. Zaledwie 3% mniejsze zużycie energii, na takim samym odcinku drogi w takich samych warunkach pogodowych. Pomiar tam i z powrotem, najpierw na 22 calach, później na 20 calach. Tego samego dnia.
Można więc przyjąć że dane są dość dokładne i obarczone raczej minimalnym marginesem błędu. Wynik osiągnięty w trasie na 22 calowych kołach to 265 Wh/km, po zmianie kół i opon na 20 calowe, zimowe pomiar wskazał 257 Wh/km. Tak więc różnica wynosi zaledwie 3%. Niby nie dużo, jednak w tym konkretnym aucie to nieco ponad 15 km ogólnego zasięgu pojazdu. Jeśli więc jedziemy na styk, takie 15 km może zaważyć na tym czy dojedziemy na miejsce, czy będziemy wzywać lawetę. Oczywiście to sytuacja skrajna, a kierowcy aut EV potrafią zaplanować swoją podróż w taki sposób aby nie jechać jak to się mówi na "zero".
Co do efektu wizualnego sami musicie ocenić czy auto lepiej prezentuje się na kołach w rozmiarze 22 czy 20 cali... Wynik 3% również pozostawiam indywidualnej ocenie. Czy warto, czy nie?
Galeria zdjęć
Komentarze
Autor
MM
Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg
Ostatnie komentarze
Ostatnie pytania Zadaj pytanie
Materiały Użytkowników
W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 8 miesięcy