Auto zostało wypuszczone na rynek w 2016 roku. Prezentacja samego modelu zrobiła ogromne wrażenie, szczególnie tylne drzwi, tzw. Falcon Wing Dors, otwierające się do góry, wzbudziły wiele emocji. Model X początkowo produkowano z bateriami 90 kWh, później dołączyły tańsze wersje 75D, a nawet 60D, o bateriach odpowiednio 75 i 60 kWh. Nie zyskały one wielkiej popularności gdyż okazały się zbyt małe do wielkiego, ważącego prawie 2500 kg samochodu.

Wysoki SUV mogący z powodzeniem pomieścić nawet 7 osób na pokładzie, bardzo dobrze radzi sobie jako auto rodzinne. Pojemny z ogromnymi bagażnikami zarówno z przodu jak i z tyłu, spokojnie pomieści całą dużą rodzinę wraz z bagażami.

Najbardziej popularna wersja z baterią 90 kWh miała ponad 525 koni mechanicznych mocy. W 2018 roku Tesla zwiększyła pojemność baterii do 100 kWh. W takiej formie samochód przetrwał do 2020 roku kiedy to wprowadzono wersję RAVEN. Poprawiono osiągi auta, wyciszenie kabiny, zastosowano lepsze materiały, nowy rodzaj łożysk i opon. W 2021 roku, w grudniu przekazano klientom w USA pierwsze wersje Modelu X Plaid. Jest to najnowsza wersja lubianego SUVa Tesli, która na dobre ma zagościć na naszych drogach w 2022 i 2023 roku. Pojazd przeszedł kolejne ulepszenia, szczególnie napęd, za który obecnie odpowiadają 3 silniki, zamiast dwóch jak dotychczas.

Zasięg wersji Plaid to ponad 532 km, według pomiarów wykonanych przez amerykańską agencję EPA. Zastosowano również nowy 22-głośnikowy system audio o mocy 960W z aktywną redukcją szumów drogowych. Model X Plaid może pochwalić się również ogromną mocą, która według producenta wynosi aż 1020 koni mechanicznych. Auto przyśpiesza od 0-100 km/h w 2,6 sekundy.

Ładowanie według najnowszych standardów Tesli może osiągać moc nawet 250 kW, tak więc uzupełnienie ogromnej baterii nie będzie trwać bardzo długo. W najnowszej wersji Plaid zmieniono również złącze do ładowania, w Europie będzie to CCS, czyli dokładnie takie samo rozwiązanie jakie zastosowano w Modelach 3 i Y sprzedawanych na Starym kontynencie.