Liczby nie kłamią, a sprawdził to brytyjski AutoTrader.
Tesla to marka samochodów, którą ludzie chcą kupować najchętniej na całym świecie, zajmując czołowe miejsca jako najczęściej wyszukiwany „samochód na sprzedaż” w Google w 39 krajach. Pierwsze miejsce zajął w USA (w 25 z 50 stanów), a także w Kanadzie, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Australii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Skandynawii.
Jeep pojawił się jako kolejny najczęściej wyszukiwany samochód na sprzedaż, zajmując pierwsze miejsce w 27 krajach, w tym w Islandii, Meksyku, Argentynie, Indiach i na Filipinach. Każdy, kto chce sprzedać Jeepa Wranglera, nie będzie czekał zbyt długo, ponieważ co miesiąc przeprowadzanych jest prawie 4500 wyszukiwań online hasła „Jeep z drugiej ręki”.
Trzecie i czwarte miejsce w rankingu zajmują BMW i Toyota. BMW to marka samochodów, którą ludzie chcą kupować najczęściej w 20 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, RPA, Estonii i na Jamajce, podczas gdy Toyota jest producentem samochodów, którego najczęściej kupują klienci w Namibii, na Litwie i Wenezueli.
Mercedes zamyka pierwszą piątkę marek samochodów, które świat chce kupować najczęściej, zajmując czołowe miejsca w 11 krajach, w tym w Arabii Saudyjskiej, Malezji i Portoryko.
Z takmzwanego segmentu Supersamochodów na listę TOP10 załapały się tylko Ferrari i Lamborghini. Ferrari jest najczęściej wyszukiwaną frazą we Włoszech, ciekawe dlaczego?
Tak więc to co Tesla robi nieprzerwanie od kilku lat, czyli realizuje swój wielki plan, sprawdza się i działa bez zarzutu. Po tym jak Model Y stał się najlepiej sprzedającym się autem na świecie, wliczając w to auta spalinowe, Tesla ma ogromne szanse na stanie się marką globalną i zdecydowanie ma szansę na to aby stać się absolutnym liderem sprzedaży aut EV na całym świecie.