Analitycy rynku lubią takie zabawy. Jest co robić, bo badania różnego rodzaju dają obraz tego jak zachowują się klienci i jakie są ich preferencje. Dobrze jest zająć jakieś wysokie miejsce w rankingach, bo to daje do myślenia innym potencjalnym klintom, wahającym sie nad swoim wyborem. Takie wyniki i badania często mogą wpłynąć na ich osąd sytuacji i pomóc podjąć decyzję, na przykład o zakupie Tesli.
- Tesla może pochwalić się najwyższym w branży wskaźnikiem lojalności w pierwszej połowie 2023 roku. Według S&P Global Mobility wskaźnik lojalności wobec marki wyniósł 68,4% w porównaniu do średniego wskaźnika w branży wynoszącego 50,6%. Jak wynika z analizy danych dotyczących rejestracji nowych pojazdów, przeprowadzonej przez S&P Global Mobility, lojalność wobec marki wśród konsumentów w USA wyhamowała w pierwszej połowie 2023 roku. Wskaźnik lojalności wobec marki w branży wynoszący 50,6% pozostał na poziomie z tego samego okresu w 2022 r., pomimo 7% wzrostu liczby powrotów konsumentów na rynek. Eksperci zauważyli, że brak zmian w lojalności jest pozytywnym sygnałem dla branży.
- Sprzedaż w pierwszej połowie 2023 r. wzrosła o 7% w porównaniu z tym samym okresem 2022 r. Jednak konsumenci szukali samochodów, które chcieli kupić, poza swoimi zwykłymi kanałami.
„Ostatnie kilka lat pokazało, że jeśli konsument potrzebuje określonego rodzaju pojazdu, nie będzie czekał, aż jego preferowana marka go dostarczy” – powiedział Tom Libby, zastępca dyrektora ds. rozwiązań lojalnościowych i analiz branżowych w S&P Globalna mobilność. „Otworzyło to drzwi większej liczbie marek do przejęcia udziału w rynku od tradycyjnych liderów. Lata inwestycji w jakość i technologię w branży wyrównały szanse i widzimy, że niektóre mniejsze marki z tego korzystają."
Na rynku pojawiło się wiele nowych, może jeszcze nie dużych firm jak Lucid czy Rivian, które może i są początkujące w branży, jednak z drugiej strony oferują klientowi coś wyjątkowego. Mają one produkty na wskroś nowoczesne, z dobrymi zasięgami, ogromną mocą i nietuzinkowym wzornictwem. Co zaczyna coraz bardziej podobać się konsumentom, nieco znudzonym dotychczasową oferta tradycyjnych producentów aut.
Liderem badania pozostała Tesla ze wskaźnikiem lojalności na poziomie 68,4% w pierwszej połowie 2023 roku. To znacznie więcej niż średnia wśród wszystkich marek wynosząca 50,6%. Chociaż wszystkie modele w ofercie Tesli charakteryzują się wysokimi wskaźnikami utrzymania klientów, Model 3 oraz Model Y to zdecydowani przodownicy badania. 74% respondentów wraca do tych aut przy okazji kolejnego zakupu i nie myśli o zmianie ani modelu, ani producenta.