Tesla... oj nieładnie!?

Tesla próbowała wymóc na swoim kliencie wpłatę 4500 dolarów za odblokowanie dodatkowych 80 mil (128 km) zasięgu, w jego zablokowanej baterii o pojemności 90 kWh.
Fot. BoJack shutterstock
Data publikacji: 2022-07-27 Fot. BoJack shutterstock
Mario

Mario

Data dodania: 2022-07-27

Cała historia zaczyna się gdy auto było sprzedane jako wersja 60D, kilka lat temu. Poprzez długą gwarancję bateria pierwotna, została wymieniona na nową, jednak z racji tego, że wielkość pakietu 60 kWh przestała być produkowana, pod "maskę" Modelu S trafiła softowo zablokowana wersja 90 kWh.


Ponieważ nasz klient, czyli nowy właściciel Ski, jest trzecim właścicielem pojazdu, kupił ją odblokowaną jako wersję właśnie 90D. Jakie było jego zdziwienie kiedy pojechał wykonać upgrade łączności z 3G do Lte, otrzymując od serwisu informację, że z autem jest coś nie tak, bo powinna to być wersja 60D, i do takiej wielkości firma zablokowała mu pojemność baterii.


Jednocześnie jeśli chce, Tesla może mu odblokować większą pojemność, ale za 4500 dolarów. Cóż, według właściciela pojazdu, był to chwyt poniżej pasa. Nie był on niczemu winny, a kupił auto jako wersję 90D. Tak więc nie zgodził się, rozpętując prawdziwą burzę medialną na portalach społecznościowych.

Kiedy sytuacja była faktycznie rozdmuchana, a komentarzy było mnóstwo, raczej nieprzychylnych firmie, serwis się ugiął i odblokuje pełną pojemność baterii, nie obciążając właściciela auta. Przynajmniej na to się zapowiada. Ostatnie info jest takie, że przedstawiciel serwisu Tesli skontaktował się z właścicielem auta obiecując, że serwis zajmie się tym natychmiast.


Sprawa dość ciekawa, i trochę nieładnie ze strony Tesli, że chciała obciążyć klienta, który przyjechał do niej w dobrej wierze, nie wiedząc nawet, że ma nie taką wersję auta, w jakiej pierwotnie opuściło ono fabrykę. W sumie firma z takimi przychodami i zyskami powinna zastosować dobrą wolę i pracować nad swoją dobrą opinią, a nie zaogniać sytuację i skalować konflikt z klientem. Co innego gdyby przyjechał do nich pierwszy właściciel, który celowo w sposób nieautoryzowany powiększył sobie wielkość baterii, jednak trzecia z rzędu osoba, która nie wiedziała o tym, raczej nie powinna być karana.

Sytuacja jest ciężka do oceny, bo jeśli by Tesla zdecydowała się pozostać przy swoim, a sprawa znalazła swój finał w sądzie, różnie mogłoby się to zakończyć. W końcu auto sprzedane było jako wersja 60D, a nie 90D... ale to już rozważania czysto teoretyczne dla prawników. My zostańmy przy tym, że Tesla poszła jednak na rękę klientowi, i miejmy nadzieję, że bateria 90 kWh posłuży mu jeszcze przez długie lata...


Źródło; Electrek.co



Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model S 90D Oceń ten model

10/10

Ocena ogólna

Opinie:

Mario

Data dodania: 02.07.2023
Model S ma wiele zalet i niewiele wad. Zrobiłem tą wersją ponad 6500 km jadąc do Prowansji we Francji i z powrotem. Auto mega wygodne. 5 metrow długości. Komfortowa jazda szczególnie po autostradzie. Wersja 90D zapewnia dobry zasięg i dość szybkie ładowanie. Starsze modele ładują się mocą do 150 kW a późniejsze 180 kW. Auto mega pojemne. Ogromne bagażniki zarówno z przodu jak i tu szczególnie duże z tyłu. Ogrom miejsca i dobra aerodynamika czynią z tego modelu idealne auto w dalekie trasy. Wersja którą jechałem miała adapter CCS, więc można było ładować Tesle na każdej stacji wyposażonej w to złącze. Dla mnie super auto!
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Elektryk ma sens ekonomoczny i ekologiczny w ... 09.05.2024
Wszystko pięknie, tylko sformułowania są w ... 08.05.2024

Tesla Model S 90D

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
4.4s
Prędkość maksymalna
250 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Tesla Model S 90D

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta Tesla