-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło.
Tesla pozywa do sądu szwedzki rząd!!!
Tesla się wkurzyła, za utrudnianie działalności przez szwedzkie związki zawodowe. Kto będzie górą w tej niebezpiecznej grze?
Data publikacji: 2023-11-28
Fot. twitter.comPolitsturmInter
Tesla pozywa szwedzki rząd po buncie pracowników paraliżującym biznes samochodowy Tesli.
Stało się, Elon Musk stracił cierpliwość, jednak zamiast wycofać się z rynku szwedzkiego w swoim stylu, aby pokazać, że mu nie zależy i że Tesla poradzi sobie doskonale bez szwedzkich klientów, chyba posłuchał swoich prawników i zrobił coś czego chyba się nikt nie spodziewał.
Tesla pozywa bowiem szwedzki rząd, aby zmusić go do podjęcia działań przeciwko powszechnym strajkom, które sparaliżowały działalność producenta samochodów elektrycznych w Szwecji.
W poniedziałek Tesla pozwała Szwedzką Agencję Transportu po tym, jak pracownicy zrzeszeni w szwedzkim związku zawodowym Fackförbundent ST zaprzestali dostarczania Tesli poczty, w tym tablic rejestracyjnych, bez których nie można odebrać auta ani go zarejestrować.
W Szwecji wszystkie tablice rejestracyjne nowych pojazdów dostarczane są za pośrednictwem Postnord, szwedzkiej agencji pocztowej, co oznacza, że blokada uniemożliwia dopuszczenie do ruchu drogowego nowo zakupionych Tesli, i to bez żadnych wyjątków.
„Konfiskata tablic rejestracyjnych stanowi dyskryminujący atak bez żadnego wsparcia prawnego, skierowany przeciwko Tesli” – stwierdził producent samochodów. „Tesla żąda, aby sąd rejonowy zobowiązał Szwedzką Agencję Transportu do dopilnowania, aby tablice rejestracyjne pojazdów należących do Tesli… weszły w posiadanie Tesli” – zażądali prawnicy Firmy.
Rząd pozostaje niezaangażowany w sprawy między związkami zawodowymi a pracodawcami, co oznacza, że znaczna część rynku pracy jest kontrolowana na podstawie porozumień między pracodawcami a pracownikami, a nie przez państwowe organy regulacyjne, które interweniują jedynie w skrajnych przypadkach.
W ramach „modelu szwedzkiego” działania solidarnościowe – znane jako sympatiåtgärd – takie jak blokada ST w dostarczaniu poczty do Tesli, są całkowicie legalne. To powiedziawszy, ST nie jest jedynym związkiem zawodowym, który ogłosił akcję solidarnościową w celu wsparcia strajku przeciw Tesli prowadzoną przez IF Metall .
Szwedzki Związek Pracowników Transportu od 17 listopada blokuje porty w całej Szwecji i odmawia załadunku lub rozładunku pojazdów Tesli z przybywających statków (od 17 listopada, to szmat czasu, bo wiemy ile tysięcy aut może stać nie rozładowanych), podobnie jak Związek Pracowników Portu.
Tymczasem Związek Elektryków wydał kilka zawiadomień , które w dużej mierze oznaczają, że nie będą dotykać uszkodzonych ładowarek Tesli ani zajmować się problemami elektrycznymi w obiektach Tesli. Jeśli problem związkowy nie zostanie rozwiązany do 1 grudnia, elektrycy zapowiedzieli, że zaprzestaną także prac na stacjach transformatorowych i liniach zasilających łączących się ze stacjami ładowania Tesli.
Najbardziej krytyczne było jednak ogłoszenie z zeszłego tygodnia norweskiej firmy Hydro Extrusions. Firma produkująca komponenty do pojazdów Tesli w fabryce w Vetlanda w Szwecji oświadczyła, że w piątek zaprzestanie produkcji komponentów dla Tesli.
Firma ta dostarcza komponenty do fabryki Tesli w Berlinie, a jeśli spowoduje to w nich zakłócenia, mamy nadzieję, że zmusimy ich aby usiedli z powrotem do stołu negocjacyjnego” – powiedział w piątek Automotive News Europe sekretarz negocjacji IF Metall Veli-Pekka Saikkala.
Według Saikkala Hydro Extrusions jest jedynym europejskim producentem produkowanych przez siebie komponentów Tesli, co oznacza, że zasięg szwedzkiego strajku może wkrótce wpłynąć na działalność niemieckiej gigafabryki Tesli, nadając strajkowi charakter międzynarodowy.
Anna Berggrund, dyrektor Departamentu Informacji o Pojazdach, powiedziała The Reg za pośrednictwem poczty elektronicznej: „Możemy potwierdzić informację, że Tesla złożyła pozew do sądu rejonowego. Informacje są zatem sprawdzone i prawdziwe.
„Szwedzka Agencja Transportu otrzymała teraz tymczasową decyzję sądu okręgowego w Norrköping zezwalającą w ciągu 7 dni na odbiór przez Teslę tablic rejestracyjnych bezpośrednio od naszego producenta tablic. Z decyzji wynika, że nasz producent tablic ogłosił, że jest gotowy dostarczyć je bezpośrednio Tesli, pod warunkiem, że Szwedzka Agencja Transportu wyrazi na to zgodę.
W Szwedzkiej Agencji Transportu musimy teraz przeanalizować to ogłoszenie i ocenić, jakie ma to dla nas konsekwencje i jakie środki mogą być konieczne do podjęcia w celu wdrożenia tej decyzji. Obecnie jest zbyt wcześnie, aby dokładnie określić, co to będzie oznaczać.”
Co za zamęt i afera. Afera która rozszerza się coraz bardziej, puchnie jak pompowany balon. Trzeba jednak uważać, bo Musk jest lekko nieobliczalny w swoich decyzjach i jeśli uzna że Szwedzi posunęli się za daleko, może podjąć decyzję o opuszczeniu rynku tego skandynawskiego kraju. W końcu to jeden kraj, niezbyt imponujący jeśli chodzi o liczbę sprzedawanych tu Tesli, w liczbach bezwzględnych, bo rekordy procentowe to już inna historia.
Jestem bardzo ciekawy jak zakończy się ten narastający z każdym dniem konflikt...
Komentarze