-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło. -
Redakcja OTOEV.PL
Ile jest salonów Tesli w PolsceNie potrzebujesz żadnego starego „salonu” ani serwisu. Kupujesz w aplikacji Tesli tak jak kiełbasę na allegro. Serwis jest mobilny i przyjeżdżają do ciebie do domu wtedy kiedy robisz kupę w ubikacji. To jest właśnie wolność wg. Elona. I ja się pod tym podpisuję obydwiema rękami! Ps. Akurat wczoraj zgłosiłem regulację klapy w bagażniku. Na gwarancji.
Tesla przywraca opłaty za lakier w Modelach S oraz X
Bezpłatny lakier w Tesli? Wszystko co dobre kiedyś się kończy.
W sierpniu ubiegłego roku klientów Tesli, którzy zamawiali Model S i Model X, powitała miła niespodzianka. Oprócz obniżki cen Tesla usunęła także wszystkie opłaty za opcje lakieru obu flagowych pojazdów.
Oznaczało to, że nawet opcje lakieru premium, takie jak Ultra Red, czyli do tej pory bardzo drogi lakier w Tesli, stały się bezpłatne.
Bezpłatne opcje malowania zapewniły Modelowi S i Modelowi X korzyści, których nie można znaleźć w dwóch popularnych pojazdach producenta z USA, mowa oczywiście o sedanie Model 3 i crossoverze Model Y.
W USA ruch ten był szczególnie dobrze odebrany przez klientów, bo na przykład ci z nich, którzy kupili Model X Long Range, którego cena podstawowa wynosiła 79 990 dolarów, jednak ponieważ wszystkie opcje lakierowania pojazdów były bezpłatne, klienci mogli nabyć Model X Long Range w kolorze Ultra Red i nadal kwalifikować się do federalnej zachęty IRA w wysokości 7500 dolarów. To dało amerykańskiemu klientowi ogromne oszczędności, bo nie oszukujmy się 7500 dolarów to nie jest mała kwota, stanowiąca niemal 9,5% ogólnej sumy która trzeba zapłacić za auto.
Jak widać na stronach zamówień obu pojazdów, obecnie bezpłatna jest tylko opcja koloru Stealth Grey.
Pearl White Multi-Coat, Deep Blue Metallic i Solid Black kosztują dodatkowe 1500 dolarów, a Ultra Red jest teraz opcją 2500 dolarów. (W naszym kraju wszystkie kolory zarówno modelu X jak i S są nadal opcja nie wymagającą żadnej dopłaty, choć zapewne się to zmieni)
Tak więc to co było dobre, jak napisałem wyżej niestety się skończyło. Teraz za opcje inne niż „szary” trzeba będzie dopłacić do podstawowej ceny auta.
Niestety ten ruch Tesli spowodował, że amerykańscy klienci, jeśli zechcą zmienić kolor swojego Modelu X i zakupić inny niż podstawowy i darmowy Stealth Grey, stracą możliwość ubiegania się o dopłatę 7500 dolarów, gdyż ogólna kwota za auto przekroczy 80 000 dolarów.
Flagowce Tesli nie są dostępne na wszystkich rynkach. Ciekawostką jest, że w maju ubiegłego roku Tesla formalnie usunęła Model S i Model X ze swoich australijskich i nowozelandzkich stron internetowych. Podobne aktualizacje zgłoszono także w takich lokalizacjach jak Hongkong i Singapur, gdzie kierownice w autach znajdują się po prawej stronie. Na tych rynkach pozostały tylko tańsze modele tesli, czyli Model 3 oraz Model Y.
Komentarze