Działania reklamowe Tesli rozszerzyły się na YouTube.
Zaobserwowana niedawno reklama na YouTube skupiała się na bezpieczeństwie pojazdów Tesli, co jest prawdopodobnie jednym z najlepszych punktów sprzedaży samochodów elektrycznych tej firmy.
Podczas Cyber Roundup 2023 dyrektorzy Tesli, tacy jak Elon Musk, zostali zapytani, czy firma mogłaby zacząć reklamować swoje produkty. Mimo że Musk miał niechęć do reklam, dyrektor generalny stwierdził, że Tesla „spróbuje trochę się reklamować i zobaczy, jak pójdzie”.
Od tego czasu na całym świecie pojawiło się kilka reklam Tesli. I chociaż reklamy producentów pojazdów elektrycznych nie dorównują reklamom starszych producentów samochodów, takich jak Ford i General Motors (GM), stanowią one całkiem duży krok dla firmy takiej jak Tesla, która szczyci się tym, że jest firmą, która nie potrzebuje reklamy.
Biorąc pod uwagę cele Tesli, które zakładają osiągnięcie w tym roku poziomu 1,8 miliona sprzedanych pojazdów i osiągnięcie 20 milionów pojazdów do 2030 r., firma będzie potrzebować wszelkiej możliwej pomocy, aby zapewnić, że jej produkty trafią do jak największej liczby konsumentów. Mając to na uwadze, reklamy w YouTube to świetny sposób na poinformowanie dużej liczby odbiorców o zaletach aut Tesli.
YouTube staje coraz bardziej popularny. Młodzi ludzie obecnie często rezygnują z mediów takich jak tradycyjna telewizji na poczet właśnie YouTube’a czy Instagrama.
Czy to jest klucz do przyszłości? Może się okazać że będzie to bardzo ważne medium jeśli chodzi o reklamę i dotarcie jej do grup docelowych.
Skupienie się na aspekcie bezpieczeństwa pojazdów Tesli mogłoby być całkiem dobrym sposobem na przedstawienie samochodów elektrycznych oraz samej firmy osobom, które nie mają jeszcze styczności z marką.
Dla Tesli jest to również dobry sposób na promowanie wizerunku swoich pojazdów jako maszyn oferujących najlepsze rozwiązania technologiczne i bezpieczeństwo.
Tesla wspomniała w swojej reklamie na YouTube o wielu ważnych punktach, takich jak ogromna ilość danych pokładowych zebranych z jej globalnej floty. Tesla podkreśliła także przystępną cenę Modelu 3 po zastosowaniu federalnej ulgi podatkowej w USA. Wreszcie umieściła w swojej reklamie także link do strony poświęconej jazdom próbnym, dzięki czemu zainteresowani konsumenci mogą sami wypróbować pojazdy firmy.
Według stanu na 2023 r. YouTube ma ponad 2,7 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Sugeruje to, że około 52% internautów na całym świecie korzysta z YouTube co najmniej raz w miesiącu. Pod warunkiem, że strategia reklamowa Tesli w serwisie YouTube okaże się skuteczna, nie byłoby zaskoczeniem, gdyby firma udostępniła reklamy również na innych popularnych platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook, czy inne z których korzysta mnóstwo osób.
Czy Tesla musi się reklamować?
Myślę, że na ten moment nie, jednak jeśli myśli ona poważnie, a tak zapewne jest, o sprzedaży sięgającej milionów egzemplarzy rocznie, nie ma innej opcji, niż próba dotarcia do jak największej liczby potencjalnych klientów.
Dzięki platformom mediów społecznościowych może się to Tesli udać.