Ostatnie doniesienia wskazują na to, że Tesla podpisała umowę na dostawę katod o wysokiej zawartości niklu z południowokoreańską firmą L&F Co Ltd., która jest podobno warta 3,83 biliona KRW (południowokoreański WON), to równowartość około 2,9 miliarda dolarów. 

Południowokoreańska firma podzieliła się niektórymi szczegółami swojej umowy poprzez publiczne zgłoszenie 28 lutego 2023 r. W ujawnieniu L&F wskazało, że okres jej umowy z Teslą rozpocznie się 1 stycznia 2024 r. i zakończy 31 grudnia 2025 r. 3,83 KRW Kontrakt Tesli na biliony to około czterokrotność sprzedaży firmy w zeszłym roku, która była określona na 970,8 miliarda KRW. 

„Ten kontrakt to kontrakt na około 77 000 ton wysokoniklowego materiału katodowego, co odpowiada dostawie około 783 000 pojazdów elektrycznych” Tak więc Tesla zabezpieczyła swoje potrzeby co do katod na prawie 800 000 pojazdów. Stanowi to prawie połowę zapotrzebowania, przyjmując, że Tesla zamierza wyprodukować 2 000 000 aut w 2023 roku.

Firmy takie jak Tesla muszą myśleć i zabezpieczać swoje potrzeby produkcyjne z dużym wyprzedzeniem. Firma nie chce dopuścić do sytuacji przestoju w produkcji, dlatego właśnie powstają takie umowy jak ta z L&F.

Źródło: Teslarati.com