Tesla zakazana w szkołach jazdy w Norwegii.

Czy Tesla zostanie zakazana w szkołach jazdy w Norwegii? Może do tego dojść, bo całej sprawie przygląda się tamtejszy urząd, a chodzi o kierunkowskazy w najnowszych modelach amerykańskiej marki.
Tesla zakazana w szkołach jazdy w Norwegii. - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-01-04
Dokładnie, takie ficzery powinny być jako ... 04.01.2024
Mario

Mario

Data dodania: 2024-01-04

Najnowsze doniesienia z naszego europejskiego podwórka nie są optymistyczne dla Tesli. 

Jak widać nowinki i zmiany nie zawsze są mile widziane, jeśli chodzi o przemysł motoryzacyjny, szczególnie w niektórych specyficznych firmach, jak szkoły nauki jazdy.


Pokazuje to jasno przykład z Norwegii, gdzie pojazdy Tesli zaczynają być zakazywane w szkołach jazdy, a właśnie na tym rynku, norweskim, Tesla jest najpopularniejszą marką samochodów.


Jaki jest więc problem?


Otóż są nim nowe kierunkowskazy Tesli.
W Norwegii, gdzie pojazdy elektryczne są normą i praktycznie prawie każdy nowy sprzedany samochód jest w pełni elektryczny, młodzi ludzie zaczynają uczyć się jeździć samochodami, a najpopularniejszą marką jest Tesla, również w szkołach nauki jazdy.

Jednak teraz, niektóre szkoły jazdy w Norwegii zakazują używania nowych pojazdów Tesli, ze względu na funkcję, którą Tesla wprowadziła po raz pierwszy w Modelu S i Modelu X, ale ostatnio pojawiła się w bardziej popularnym Modelu 3. 

Jest to brak manetki do przełączania kierunkowskazów.
Zamiast tego Tesla używa przycisków dotykowych na kierownicy, z emblematem strzałek. W lewo lub prawo. Jednak jest to niezgodne z tym, co dotychczas było stosowane w autach.


Tesla jak zwykle ma swój punkt widzenia:


Firma uważa, że strzałki będą lepszym rozwiązaniem i wyeliminują fizyczny element auta jakim była manetka przy kierownicy, poza tym włączanie kierunkowskazów wkrótce będzie niepotrzebne, wraz z pojawieniem się pojazdów autonomicznych.
Tesla jednak chyba nie pamięta o tym, że obiecuje FSD od kilku lat i na obiecankach jak na razie się kończy. Poza tym, nie każdy życzy sobie mieć auto z funkcją jazdy autonomicznej. Spora grupa kierowców, po prostu lubi jeździć autami i daje im to prawdziwą frajdę. Właśnie ta grupa, być może nigdy nie skorzysta w swoich autach z funkcji FSD. Tym osobom tradycyjne rozwiązanie pasuje dużo bardziej niż nowe rozwiązanie w postaci strzałek (przycisków) na kierownicy.


Na przykład w Norwegii według słów jednego z właścicieli szkoły jazdy, aby zjechać z ronda trzeba wrzucić kierunkowskaz. Testując Model 3, stwierdził on, że nowa metoda jest bardzo niewygodna a wręcz niebezpieczna. Mamy tu manewr skrętu koła kierownicy, plus dodatkowo musimy wcisnąć przycisk ze strzałką, co może nastręczać dużo trudności szczególnie osobom uczącym się jeździć.


Szukanie przycisków, podczas gdy kierownica jest w mocnym skręcie, powoduje brak skupienia się na kierunku jazdy, a wręcz może spowodować najechanie na krawężnik lub inne auto, jeśli rondo posiada na przykład dwa pasy ruchu.

Wspomniany właściciel szkoły jazdy po opublikowaniu swoich ustaleń i doświadczeń z jazdy testowej w grupie dla szkół jazdy w Norwegii, spotkał się z aprobatą wielu innych instruktorów, którzy stwierdzili, że doświadczyli tego samego problemu, a ryzyko jest znacznie wyższe w przypadku uczniów, nie mających doświadczenia i dopiero uczących się jeździć.


Wielu z nich (właścicieli szkół nauki jazdy) zdecydowało się z tego powodu zakazać stosowania pojazdów Tesli z przyciskami kierunkowskazów w swoich szkołach.
Norweski Zarząd Dróg Publicznych ma przyjrzeć się całej sprawie, co nie wróży nic dobrego dla Tesli








Komentarze (2)

0/10
  • Shadow
    odpowiedz

    Tesla powinna umożliwić zakup manetki z kierunkowskazami - jako opcji. Dla mnie to także spora bariera, bo Teslę będę czasem wymieniał z ojcem, a on rzadko jeżdżąc pogubi się kompletnie. Za te 999zł powinna być taka opcja trybu "legacy" kierunkowskazów. Będą na to chętni

    • Kris

      Dokładnie, takie ficzery powinny być jako opcja. Nie wyobrazam sobie aby moj tato dal rade jechac takim samochodem bez kierunkowskazow.

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model S 90D Oceń ten model

10/10

Ocena ogólna

Opinie:

Mario

Data dodania: 02.07.2023
Model S ma wiele zalet i niewiele wad. Zrobiłem tą wersją ponad 6500 km jadąc do Prowansji we Francji i z powrotem. Auto mega wygodne. 5 metrow długości. Komfortowa jazda szczególnie po autostradzie. Wersja 90D zapewnia dobry zasięg i dość szybkie ładowanie. Starsze modele ładują się mocą do 150 kW a późniejsze 180 kW. Auto mega pojemne. Ogromne bagażniki zarówno z przodu jak i tu szczególnie duże z tyłu. Ogrom miejsca i dobra aerodynamika czynią z tego modelu idealne auto w dalekie trasy. Wersja którą jechałem miała adapter CCS, więc można było ładować Tesle na każdej stacji wyposażonej w to złącze. Dla mnie super auto!
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

Tesla Model S 90D

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
4.4s
Prędkość maksymalna
250 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Tesla Model S 90D

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta Tesla