Tesla Model 3 stała się w marcu najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie biorąc pod uwagę cały rynek motoryzacyjny. Model Y również osiągnął niesamowity wynik i zajął trzecie miejsce według danych z 27 krajów europejskich.
W kontekście inwazji Rosji na Ukrainę sytuacja na europejskim rynku samochodowym w marcu znacznie się pogorszyła. Całkowita liczba rejestracji nowych samochodów spadła o 19%. Jednak pojazdy typu BEV i PHEV ustanowiły rekord udziału w rynku, wyprzedzając pojazdy z silnikiem diesla jak i benzynowe, według danych JATO Dynamics dla rynku europejskiego.
Podczas gdy popularność pojazdów z silnikiem spalinowym w zauważalny sposób spada, rejestracje pojazdów o niskiej emisji zdecydowanie rosną. Hybrydy plug-in (PHEV) i czysto akumulatorowe pojazdy elektryczne (BEV) wyprzedzają w rankingach sprzedaży pojazdy z silnikami wysokoprężnymi, rejestrując 244 801 nowych pojazdów. W przypadku pojazdów typu BEV i PHEV odpowiada to wzrostowi o 10%, podczas gdy w przypadku pojazdów z silnikiem diesla wolumen ten jest mniejszy aż o 39%.
W marcu pojazdy typu BEV stanowiły prawie 62% wszystkich rejestracji pojazdów o niskiej emisji, a ich ogólna liczba wzrosła o 46%. W przeciwieństwie do tego, pojazdy PHEV odnotowały 22% spadek w ciągu miesiąca, w którym zarejestrowano 93 100 sztuk. Oczywiście najważniejszą rolę we wzroście wskaźników EV odegrały samochody Tesli. Jest to zdecydowanie najbardziej popularna marka, jeśli chodzi o czyste elektryki, a sprzedaż Tesli właściwie z miesiąca na miesiąc jest coraz większa.
Według danych, w marcu Tesla Model 3 stała się najlepiej sprzedającym się samochodem na całym rynku samochodowym w Europie. Z 23 013 egzemplarzami zarejestrowanych w zeszłym miesiącu, przekroczyła ona sprzedaż najpopularniejszych i tańszych pojazdów z silnikiem spalinowym. Na drugim miejscu, z liczbą 21 026, znalazł się Peugeot 208. Kolejną niespodzianką Tesli był Model Y, który zajął trzecie miejsce z liczbą 18 968 rejestracji. I to w sytuacji kiedy ledwie ruszyła fabryka w Niemczech, która docelowo ma produkować ogromne ilości Tesli. Na razie jednak jest to skromny 1000 pojazdów na tydzień, z zaledwie jedną odmianą tesla Model Y Performance. Nie zmienia to jednak faktu, że zakład pod Berlinem będzie stopniowo zwiększał swoje moce i coraz więcej aut będzie zjeżdżało z taśm fabryki.
Źródło: Tesmanian.com