-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło.
Teslę naładujesz indukcyjnie! Firma właśnie to potwierdziła.
Tesla pracuje nad indukcyjną platformą ładowania pojazdów elektrycznych, powiedział szef projektu Franz von Holzhausen Jayowi Leno w recenzji wideo Cybertruck, w którym wystąpił także wiceprezes firmy ds. inżynierii pojazdów, Lars Moravy.
„Och, pracujemy nad ładowaniem indukcyjnym” Von Holzhausen powiedział po tym, jak Leno zadał pytanie dotyczące ładowania. „Więc w tym momencie nie musisz nawet niczego podłączać. Po prostu wjeżdżasz do garażu, przejeżdżasz przez pad i ładujesz.”
Jak działa bezprzewodowe indukcyjne ładowanie pojazdów elektrycznych?
Bezprzewodowe ładowanie pojazdów elektrycznych wykorzystuje rezonansową indukcję elektromagnetyczną do przesyłania prądu elektrycznego, działa podobnie jak Twój telefon. Cewka magnetyczna w ładowarce, która jest zwykle montowana na podłodze garażu, przesyła prąd do cewki magnetycznej znajdującej się pod spodem samochodu; ładowanie rozpoczyna się automatycznie po zrównaniu dwóch elektrod.
Von Holzhausen nie podał dodatkowych szczegółów na temat nadchodzącej bezprzewodowej ładowarki indukcyjnej Tesli.
To nie pierwszy raz, kiedy Tesla sugeruje możliwość zaoferowania indukcyjnego ładowania bezprzewodowego swoim pojazdom elektrycznym. Podczas marcowej imprezy dla akcjonariuszy Tesla opublikowała zdjęcie Modelu S, który najwyraźniej ładował się bezprzewodowo w garażu.
To zapoczątkowało plotki, że Tesla pracuje nad ładowaniem indukcyjnym, ale firma aż do teraz nie potwierdziła tych plotek.
Bezprzewodowy system ładowania pojazdów elektrycznych umożliwi właścicielom Tesli ładowanie samochodów po prostu najeżdżając nad stacjonarną platformę ładującą, zamontowaną na przykład w garażu, co wyeliminuje potrzebę bezpośredniego podłączania pojazdów za pomocą kabla. Chociaż podłączenie pojazdu elektrycznego do prądu nie wymaga dodatkowego czasu i wysiłku, ładowanie bezprzewodowe jest w rzeczywistości bardziej płynnym sposobem ładowania, które właściwie nie wymaga naszej ingerencji.
W Szwecji rozpoczyna się program pilotażowy bezprzewodowego ładowania Volvo XC40 Recharge.
Zrozumiałe jest, że zainstalowanie ładowarki indukcyjnej w garażu będzie znacznie droższe niż zainstalowanie tradycyjnej ładowarki poziomu 2 na ścianie. Wymaga to więcej pracy, bo naszą bezprzewodową ładowarkę w rozumieniu nadajnika energii, trzeba osadzić w posadzce garażu.
Ponadto pojazd musi być również wyposażony w odbiornik indukcyjny, co kosztuje więcej i zwiększa też wagę samochodu, choć nieznacznie.
Warto zauważyć, że Tesla kupiła tego lata niemiecką firmę Wiferion zajmującą się ładowaniem bezprzewodowym tylko po to, aby sprzedać ją w październiku. Jednak producent pojazdów elektrycznych zatrzymał inżynierów Wiferion na pokładzie, co prawdopodobnie oznacza, że zostali przydzieleni do pracy nad programem bezprzewodowych ładowarek Tesli.
Czy auta będą wyposażone standardowo w taką opcję? Czy może raczej Tesla użyje tej możliwości jako dodatkowe wyposażenie swoich aut, oczywiście pobierając za to dodatkowe, zapewne niemałe pieniądze.
Galeria zdjęć
Komentarze