Tesle się psują ale nie tak często jak to przedstawiają media.

Tesla to zwykłe auto, tyle że napędzane prądem. Nie możemy wymagać aby były one bezawaryjne. Niestety ludzie często wymagają od aut na prąd właśnie takich rzeczy.
Fot. twitter.comyaesakura2019
Data publikacji: 2023-12-27 Fot. twitter.comyaesakura2019

MM

Data dodania: 2023-12-27

Wiemy, że Tesle potrafią jeździć długo i bezawaryjnie. Oczywiście potrafią się również zepsuć, choć ich awarie, jeśli mają nastąpić zazwyczaj zdarzają się na gwarancji i nie ma problemu z naprawą auta.


Ci, którzy przez lata uważnie śledzili historię Tesli, wiedzieli, że Hansjörg Gemmingen, właściciel Tesli z Niemiec, a konkretnie Modelu S P85 z 2014 roku, pod koniec listopada przekroczył granicę 1,8 miliona kilometrów (do tej pory już na pewno znacznie więcej). 


Auto było pojazdem z początków produkcji Tesli i dlatego...


Nie było zaskoczeniem, że w Modelu S P85 wymieniono szereg kluczowych podzespołów podczas całego przebiegu. Do tej pory w pojeździe trzykrotnie wymieniano akumulatory, a tylny silnik wymieniano podobno aż 13 razy . Obecnie Tesla znacznie udoskonaliła swoje pojazdy od czasów Modelu S P85, o czym świadczy doświadczenie zawodowego kierowcy rajdowego i właściciela Tesli Piero Longhi .
Longhi nie jest zwykłym kierowcą Tesli. Jest także jednym z najpopularniejszych kierowców rajdowych na świecie. Niedawno Longhi ujawnił, że jego Tesla Model S z powodzeniem pokonała 380 000 km w ciągu sześciu lat . Chociaż istnieją Tesle o większym przebiegu, pojazd kierowcy rajdowego jest dość wyjątkowy, ponieważ był w stanie dotrzeć do kamienia milowego praktycznie bez żadnej awarii. 


Taki wyczyn prawdopodobnie nie byłby możliwy w przypadku samochodu o napędzie spalinowym, ponieważ pojazdy ICE wymagają regularnych przeglądów serwisowych, konserwacji i wymiany płynów. Longhi oczywiście o tym wiedział, ponieważ jeździł niektórymi z najbardziej ekstremalnych pojazdów o napędzie spalinowym na świecie, w tym samochodami rajdowymi, którymi osobiście jeździł podczas swojej długiej kariery wyścigowej. 


Ogólnie rzecz biorąc, kierowca rajdowy wydawał się bardzo zadowolony ze swojej Tesli Model S. 
„Szczerze mówiąc, nie jestem pewien, jaka będzie przyszłość.. I nie chcę wdawać się w żadne dyskusje na temat samochodów elektrycznych… w każdym razie… osiągnąłem obecnie 380 000 km (w ciągu 6 lat). Skończyło się na wymianie klocków hamulcowych. To całkiem mało jak na taki przebieg. Biorąc pod uwagę, że ani bateria ani silniki nie były wymieniane. 


Mam znajomego, który posiada Model S, od nowości. Auto bezwypadkowe i bardzo zadbane. Ma przebieg ponad 340 000 km. Co ciekawe oprócz wymiany tarcz i klocków (na życzenie właściciela, bo usłyszał przy przebiegu 280 000 km, że tarcze są ok, a klocki zużyte w 50-60%,). Chciał jednak coś zrobić w aucie, bo był do tego przyzwyczajony jeżdżąc wiele lat autami ICE (spalinowymi). Wydawało mu się dziwne, że jeżdżąc przez 6 lat Teslą, jedyne co wymienił, to filtr HEPA za 460 zł (w serwisie), oraz tarcze i klocki. Nie liczę wymiany zamka tylnej klapy, bo to było na gwarancji i zajęło 2 godziny w serwisie w Ząbkach. Tak, to co najmniej dziwne. Zarówno dla niego jak i wielu użytkowników. Jednak są i takie Tesle na świecie:)


Oczywiście mnóstwo się słyszy o ciągłych awariach aut Tesli, ale proponuje pomyśleć i zastanowić się, ile z nich jest nowych, a ile to auta po porządnym dzwonie, nie wiadomo jak naprawione (stąd ciągłe awarie).
Oczywiście i nowa Tesla ma się prawo popsuć, w końcu to tylko samochód. Jednak generalizowanie i mówienie, że te auta się psują na potęgę to zwyczajne kłamstwo. Znam wiele osób które mają Tesle i jednocześnie maja z nimi dokładnie - zero problemów. Są i tacy którzy ciągle narzekają na te auta pokazując co i jak często się im psuje w ich Teslach. 
Prawda leży zapewne po środku, bo Tesle, to nie idealne i nigdy nie psujące się samochody. To zwykłe auta, działające jak każdy samochód, różniące się tylko i wyłącznie tym co je napędza. 

Reszta jest taka sama... więc co kto lubi, a zepsuć się może zarówno elektryk jak i spaliniak.

Komentarze

0/10

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model 3 (Highland) Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Max

Data dodania: 21.12.2023
Dużo zmian, to auto pod każdym względem lepsze od poprzedniczki. Choć stara trójka była dla mnie super, Highland jest o niebo lepszy. Szczególnie jeśli chodzi o wyciszenie i zawieszenie. To się od razu rzuca w uszy i... pupę, której jest dużo wygodniej niż w starej wersji:). Jak miałbym wybierać to zdecydowanie i bez wahania kupiłbym Model 3 Highland.
zobacz całą opinię

Opinia dodana przez Redakcję OtoEV.pl

Data dodania: 03.09.2023
W cenie 205 tysięcy złotych brutto, mamy nową podstawową wersję Modelu 3. Jest to inne auto w porównaniu do poprzedniej wersji. Zmieniono tu aż 50% komponentów. Podstawowa wersja ma baterię LFP, bardzo lubianą przez klientów. Zaleta tych baterii, to ich ładowanie do 100% bez obaw o degradację. Mówi się o tym że to auto otrzyma nową baterię od chińskiego CATL, o pojemności 66 kWh, choć i dzisiejsze 60 kWh jak widać radzi sobie doskonale. Zasięg wersji poliftowej określono na 513 km wersji z nowymi 19 calowymi kołami, ale hitem będzie auto na standardowych 18-stkach. Tu według normy mamy zasięg aż 554 km. Wiadomo, że to przesada, jak to w przypadku norm bywa, ale jeśli nowa trójka po zmianach da radę w trasie przejechać około 300 km między ładowaniami, już będzie to absolutnie bardzo dobry wynik.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Odpowiednie ciśnienie w oponach ma kluczowe ... 13.04.2025
Audi RS e-tron GT to flagowy model elektryczny ... 10.03.2025
Jest też ładowarka lidl Nadarzyn 60kw 21.02.2025

Tesla Model 3 (Highland)

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.1 sec
Prędkość maksymalna
201 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
523 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Nowa Tesla 3 highland a poprzedni Model 3 - różnice

Ciekawy film, który pokazuje różnice pomiędzy nową wersją Tesli 3, a jej poprzednim modelem.
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 2 lat i 7 miesięcy

Tesla Model 3 Highland - odbiory. Jak odebrać Teslę

Ciekawy film pokazujący na co zwrócić uwagę podczas odbioru Tesli Model 3 Highland. Czy są jakieś typowe usterki? zobaczcie w fimie
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 2 lat i 7 miesięcy

Modele producenta Tesla