Toyota zapowiada dystrybucję modelu Hilux EV do końca 2025 roku. Tym razem to ona będzie gonić konkurencję

Toyota zapowiedziała nowego elektrycznego Hiluxa do końca 2025 roku. Przyspieszona premiera modelu związana jest bezpośrednio z dynamicznym ruchem rynkowego rywala.
Fot Oasishifi / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-28 Fot Oasishifi / Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-03-28

Toyota musiała wysilić się na ten niespodziewany krok po tym, gdy Isuzu poinformowało o premierze swojego elektrycznego pickupa planowanej na… koniec marca.


Toyota zmienia plany przez rynkowych rywali


Toyota Hilux to jeden z najlepiej sprzedających się pickupów świata. Chociaż mowa tu oczywiście o wersji spalinowej, japoński producent ma nadzieję, że elektryczny odpowiednik legendy bezdroży również odniesie podobny sukces.


Mimo że Toyota Hilux produkowana jest w 6 krajach, a oferowana jest niemalże na całym świecie, nigdy nie miała ona tak silnego konkurenta, jak obecnie. Rynek elektryków rządzi się jednak swoimi prawami i premiera pickupa Isuzu (bezpośredniego rywala Toyoty) może pokrzyżować plany Japończyków.

Fot. Pond Thananat / Shutterstock.com


Toyota nie ma miejsca na błędy ani półśrodki


Toyota musi iść na całość. Chociaż w grudniu ubiegłego roku wypuścili oni model „zelektryfikowanej” Toyoty Hilux, była to jedynie hybryda z baterią 48V, z silnikiem wysokoprężnym od pojemności 2,8 litra.


Mało tego, Toyota tak silnie wierzy w sukces modelu Hilux, że eksperymentowała nawet w 2023 roku z wodorową odmianą kultowej linii. Kombinatorstwo Toyoty rodziło wówczas podejrzenia ekspertów, czy w pełni elektryczny Hilux kiedykolwiek pojawi się na rynku.


Model Hilux zagrożony


Toyota stanęła jednak na wysokości zadania. Prezes Toyoty w Tajlandii, Noriaki Kamashita poinformował, że prace nad Hiluxem EV zakończą się w 2025 roku. Cóż jednak z tego, jeśli jeszcze w tym miesiącu światło dzienne ujrzeć ma bliźniaczy Isuzu D-Max. Oznacza to, że tym razem to Hilux będzie musiał gonić konkurencję.


To jeszcze nic. Mimo że Toyota i Nissan dominują na rynku tajskim i tutaj ich pozycja nie jest tak pewna, jak przed laty. Silną konkurencją dla produktów Japończyków jest chiński BYD. Ich elektryczny SUV Atto 3 stał się najlepiej sprzedającym się elektrykiem w Tajlandii (według raportu CarNewsChina).


Zarówno BYD, jak i Isuzu ogłosiło, że rozważa wprowadzenie produkcji swoich samochodów bezpośrednio w Tajlandii, a na domiar złego (dla Toyoty), Isuzu D-Max EV produkowany ma być właśnie u Tajów. Ciekawe, jak na ruchy konkurencji zareaguje Toyota.

Fot. faak / Shutterstock.com

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Toyota

Ostatnie komentarze

Toyota PROACE Shuttle M 50 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
12.1s
Prędkość maksymalna
130 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
225 km

Ostatnie pytania

Modele producenta Toyota