Takie kwiatki ciągle będą wychodzić.
Jeśli firmy nabiorą w końcu doświadczenia i będą stosować coraz bardziej zaawansowane technologie, jeśli chodzi o baterie trakcyjne, w końcu unikniemy takich nieprzyjemnych tematów.
Porsche i Audi, które są częścią Grupy Volkswagen, dobrowolnie "wycofały", a raczej wezwały właścicieli do serwisów, swoje w pełni elektryczne pojazdy sprzedawane w Stanach Zjednoczonych, ponieważ fabryka mogła zastosować niewystarczająco wytrzymały środek uszczelniający w akumulatorze wysokonapięciowym, co może prowadzić do przedostanie się cieczy do wewnątrz, zwiększając ryzyko zdarzenia termicznego, jak to ładnie się określa.
Wszystkie pojazdy, których to dotyczy, pochodzą z roku modelowego 2023 i obejmują Porsche Taycan , Taycan 4 Cross Turismo, Taycan 4S, Taycan 4S Cross Turismo, Taycan Cross Turismo, Taycan GTS, Taycan GTS Sport Turismo, Taycan Turbo, Taycan Turbo S, Taycan Turbo S Cross Turismo, Audi e-tron GT i Audi RS e-tron GT.
W sumie wezwaniu podlega prawie 7000 pojazdów elektrycznych – 1899 sztuk Audi i 4777 sztuk Porsche – a właściciele proszeni są o zarezerwowanie wizyty serwisowej u autoryzowanego dealera, podczas którego pojazdy zostaną sprawdzone pod kątem wycieku z akumulatora. W przypadku niepowodzenia testu szczelności cała bateria zostanie wymieniona bezpłatnie.
Zgodnie z raportem dotyczącym akcji serwisowej opublikowanym przez Krajową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, we wrześniu 2022 r. Porsche rozpoczęło stosowanie uszczelniacza Teroson w procesie produkcji akumulatorów do pojazdów Taycan, starając się zwiększyć trwałość uszczelnień akumulatorów trakcyjnych.
Jednak w marcu 2023 roku niemiecki producent samochodów sportowych zaczął otrzymywać zgłoszenia o obniżonych wartościach rezystancji izolacji w pojazdach z uszczelniaczem Teroson sprzedawanych poza Stanami Zjednoczonymi, a w kwietniu 2023 roku otrzymał zgłoszenie o zdarzeniu, które miało miejsce w USA.
Od maja 2023 roku porsche zaczęło stosować większe ilości preparatu i od tej pory nie ma żadnych informacji o nieszczelnościach w bateriach.
Cóż, jeśli ktoś ma takie auto i okaże się że jego bateria ma choćby minimalną nieszczelność i ryzyko dostania się wilgoci do środka baterii, będzie się cieszył z nowego pakietu, zafundowanego przez niemieckich producentów, czyli zarówno Porsche jak i Audi.