USA - 7000 niemieckich elektryków wezwanych do serwisu, nieszczelność baterii w Audi i Porsche.

USA - 7000 niemieckich elektryków wezwanych do serwisu, nieszczelność baterii w Audi i Porsche. - zdjęcie główne
Data publikacji: 2023-09-12
Mario

Mario

Data dodania: 2023-09-12
Takie kwiatki ciągle będą wychodzić.
Jeśli firmy nabiorą w końcu doświadczenia i będą stosować coraz bardziej zaawansowane technologie, jeśli chodzi o baterie trakcyjne, w końcu unikniemy takich nieprzyjemnych tematów.

Porsche i Audi, które są częścią Grupy Volkswagen, dobrowolnie "wycofały", a raczej wezwały właścicieli do serwisów, swoje w pełni elektryczne pojazdy sprzedawane w Stanach Zjednoczonych, ponieważ fabryka mogła zastosować niewystarczająco wytrzymały środek uszczelniający w akumulatorze wysokonapięciowym, co może prowadzić do przedostanie się cieczy do wewnątrz, zwiększając ryzyko zdarzenia termicznego, jak to ładnie się określa. 

Wszystkie pojazdy, których to dotyczy, pochodzą z roku modelowego 2023 i obejmują Porsche Taycan , Taycan 4 Cross Turismo, Taycan 4S, Taycan 4S Cross Turismo, Taycan Cross Turismo, Taycan GTS, Taycan GTS Sport Turismo, Taycan Turbo, Taycan Turbo S, Taycan Turbo S Cross Turismo, Audi e-tron GT i Audi RS e-tron GT.

W sumie wezwaniu podlega prawie 7000 pojazdów elektrycznych – 1899 sztuk Audi i 4777 sztuk Porsche – a właściciele proszeni są o zarezerwowanie wizyty serwisowej u autoryzowanego dealera, podczas którego pojazdy zostaną sprawdzone pod kątem wycieku z akumulatora. W przypadku niepowodzenia testu szczelności cała bateria zostanie wymieniona bezpłatnie.
Zgodnie z raportem dotyczącym akcji serwisowej opublikowanym przez Krajową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, we wrześniu 2022 r. Porsche rozpoczęło stosowanie uszczelniacza Teroson w procesie produkcji akumulatorów do pojazdów Taycan, starając się zwiększyć trwałość uszczelnień akumulatorów trakcyjnych.

Jednak w marcu 2023 roku niemiecki producent samochodów sportowych zaczął otrzymywać zgłoszenia o obniżonych wartościach rezystancji izolacji w pojazdach z uszczelniaczem Teroson sprzedawanych poza Stanami Zjednoczonymi, a w kwietniu 2023 roku otrzymał zgłoszenie o zdarzeniu, które miało miejsce w USA.

Od maja 2023 roku porsche zaczęło stosować większe ilości preparatu i od tej pory nie ma żadnych informacji o nieszczelnościach w bateriach.
Cóż, jeśli ktoś ma takie auto i okaże się że jego bateria ma choćby minimalną nieszczelność i ryzyko dostania się wilgoci do środka baterii, będzie się cieszył z nowego pakietu, zafundowanego przez niemieckich producentów, czyli zarówno Porsche jak i Audi.

Galeria zdjęć

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Audi Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

Audi e-tron 55 quattro

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.7s
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
409 km
Wszystkie dane Audi e-tron 55 quattro

Ostatnie pytania

Modele producenta Audi