Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
    • APPLE
    • AUDI
    • BENTLEY
    • BYD
    • BMW
    • CADILLAC
    • CHEVROLET
    • DELOREAN
    • DODGE
    • FERRARI
    • FISKER
    • FORD
    • HUMMER
    • HYUNDAI
    • LINCOLN
    • LUCID
    • MERCEDES
    • NISSAN
    • POLESTAR
    • RENAULT
    • RIMAC
    • RIVIAN
    • TESLA
      • Tesla Model S
      • Tesla Model 3
      • Tesla Model X
      • Tesla Model Y
      • Tesla Roadster
      • Tesla Cybertruck
      • Tesla Semi
    • TOYOTA
    • VOLKSWAGEN
    • VOLVO
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody Elektryczne Aktualności

Zasięgi Tesla Model 3…

przez Mariusz Majkut
10 sierpnia 2022
w Aktualności, Nowe technologie, Tesla Model 3, TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
Czas czytania: 4 min
0
Zasięgi Tesla Model 3…

Wiele razy osoby, które chcą zakupić Tesle, tą najpopularniejszą i najbardziej dostępną cenowo, a jednocześnie z baterią o tak dużym rozmiarze, czyli Tesle Model 3 w wersji Long Range, pytają o zasięg auta.

Przejechawszy Modelem 3 wiele tysięcy kilometrów, po polskich jak i europejskich szlakach, spróbuje odpowiedzieć na to pytanie. Mowa tu o Modelu 2021 w górę, czyli modelu posiadającym pompę ciepła oraz szereg innych rozwiązań, zwiększających zasięg. Oczywiście producent, czyli Tesla na oficjalnej stronie podaje informacje o zasięgach rzędu nawet 614 km. Jednak nie wierzcie w to. Żaden Model 3, jeśli będziecie jeździć nim normalnie, tak jak dotychczas robiliście to autem spalinowym nie przejedzie takiego dystansu.

Zobacz również

Tesla modernizuje linie produkcyjne Modelu 3

Nowe baterie ładujące się w 5 minut… mit rodem z Izraela czy niedaleka przyszłość?

Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

Na początku skupmy się na Modelu 3 Long Range 2021 z niewielkim przebiegiem niecałych 14 000 km, który przetestowałem w ruchy miejskim. Średnie korki, jazda po mieście, w tempie takim jak robiłem to wieloma autami ICE. Zużycie wahało się od 140 do 150 Wh/km, co oznacza nic innego jak to że auto takie w ruchu miejskim może pokonać dystans między 510 a 540 km. Co uważam za bardzo dobry wynik. (Sprawdzenia wymaga tylko zastosowana bateria, auto jest ze stycznia 2021, i nie wiem czy posiada już baterię 82,1 kWh, poznam tajemnicę dopiero po podłączeniu SMT do auta)

Trasa, czyli na przykład wyjazdy wakacyjne, baterie ostatnio montowane w Modelach 3, w tym konkretnym egzemplarzu, którym byłem w Chorwacji na urlopie to Panasonic o pojemności 82,1 kWh. Tak wskazuje program Scan My Tesla. Bateria ta daje nam do dyspozycji około 76-77 kWh, które możemy wykorzystać w praktyce. Kiedy jechaliśmy po autostradach Europy, przez kilka krajów, takich jak Czechy, Austria, Słowenia, Chorwacja, Słowacja, Węgry i oczywiście Polska, na przestrzeni ponad 3500 km., auto pokazało zużycie średnio około 180 Wh/km. Tak więc, przy jeździe głównie autostradowej, powiedzmy w ponad 85% trasy, może w porywach nawet do 90%, Model 3 może pokonać dystans między 400 a 420 km. na jednym ładowaniu. Ładowanie w trasie to dziecinna igraszka jeśli chodzi o Teslę. Superchargerów w Europie jest bardzo dużo i pozwalają dojechać w większość miejsc na europejskich turystycznych szlakach. Nam nigdy nie zdarzyło się abyśmy utknęli w martwym punkcie pozbawionym ładowarek, na dodatek bez prądu w baterii.

Oczywiście nigdy nie sprawdzałem dogłębnie zasięgu trójki i nie jechałem na „oparach” prądu, ładując się średnio co 250-300 km. Był to dystans dla nas komfortowy. ponieważ podróżuje z nami mały piesek, a ja lubię kawę, takie przystanki były dla nas idealne. Poza tym moja żona bardzo lubi wynajdować po drodze ciekawe miejsca i robić zdjęcia tychże ciekawostek. Dlatego jadąc na urlop, po pierwsze nie spieszymy się, po drugie często robimy przystanki, nie ze względu na potrzebę ładowania, a bardziej ze względu na to co chcemy zobaczyć. Zapewniam Was, że takich pięknych miejsc jest po drodze mnóstwo, a zazwyczaj omijamy je goniąc autostradą na złamanie karku.

Wracając do tematu, Tesla Model 3 Long Range, to jedno z najbardziej wydajnych i najbardziej nadających się na trasy i długie podróże pojazdów EV. Zaawansowane technologicznie, z dobrą baterią, nowoczesnymi rozwiązaniami jak pompa ciepła, czy łożyska i opony nowej generacji o niższych oporach toczenia, nowy inverter, zmienione zarządzanie poborem energii. To wszystko spowodowało że auto ma około 7-7,5% mniejsze zużycie energii w porównaniu do modeli 3, z roczników 2017-2020. Pamiętajmy również, że starsze modele, tak zwane przed liftowe mają baterię o pojemności 75 kWh, obecne to już 82 kWh. Tak więc większa bateria i bardziej oszczędne zarządzanie i zużycie energii zgromadzonej w naszej baterii trakcyjnej, powoduje że trójka wymiata jeśli chodzi o podróże na długich dystansach.

Nadaje się do tego wręcz idealnie…warto jednak również wspomnieć o tym, że zasięg tak naprawdę najbardziej zależy od naszego stylu jazdy, sportowcy pojadą krócej, Ci co lubią opcje „dziadkową” zrobią więcej na ładowaniu. To sprawa indywidualnych upodobań…

Tagi: ChargingElon MuskEVModel 3SuperchargerTesla
Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Tesla modernizuje linie produkcyjne Modelu 3
TESLA

Tesla modernizuje linie produkcyjne Modelu 3

przez Mariusz Majkut
16 lutego 2023
Nowe baterie ładujące się w 5 minut… mit rodem z Izraela czy niedaleka przyszłość?
Nowe technologie

Nowe baterie ładujące się w 5 minut… mit rodem z Izraela czy niedaleka przyszłość?

przez Mariusz Majkut
10 stycznia 2023
Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

przez Mariusz Majkut
9 stycznia 2023
Audi E-Tron Sportback… przewaga dzięki technice?
AUDI

Audi E-Tron Sportback… przewaga dzięki technice?

przez Mariusz Majkut
5 stycznia 2023
Audi E-Tron Sportback… w życiu codziennym.
AUDI

Audi E-Tron Sportback… w życiu codziennym.

przez Mariusz Majkut
4 stycznia 2023
  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

13 marca 2023
Tesla pozbywa się aut z darmowym ładowaniem…

Tesla pozbywa się aut z darmowym ładowaniem…

17 lutego 2023
Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

24 października 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

21 marca 2023
Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

20 marca 2023
Jedna karta… jedna apka!

Jedna karta… jedna apka!

19 marca 2023

Kategorie

  • Aktualności (423)
  • Autopilot (18)
  • Bez kategorii (72)
  • Ceny samochodów elektrycznych (5)
  • Dane techniczne (10)
  • Ładowanie EV (60)
  • Nie tylko Tesla (131)
  • Nowe technologie (211)
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH (7)
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE (222)
    • APPLE (1)
    • AUDI (5)
    • BMW (2)
    • BYD (2)
    • CADILLAC (1)
    • CHEVROLET (2)
    • DELOREAN (1)
    • Elektryczne Motocykla (1)
    • FERRARI (1)
    • FISKER (3)
    • FORD (9)
    • HUMMER (2)
    • HYUNDAI (3)
    • LINCOLN (1)
    • LUCID (5)
    • Maserati (1)
    • MERCEDES (6)
    • NISSAN (2)
    • POLESTAR (5)
    • RENAULT (1)
    • RIMAC (1)
    • RIVIAN (3)
    • TESLA (147)
      • Tesla Cybertruck (11)
      • Tesla Model 3 (48)
        • Model 3 – dane techniczne (4)
      • Tesla Model S (33)
        • Model S – dane techniczne (8)
      • Tesla Model X (20)
        • Model X – dane techniczne (3)
      • Tesla Model Y (43)
        • Model Y – dane techniczne (4)
      • Tesla Roadster (1)
      • Tesla Semi (7)
    • TOYOTA (4)
    • VOLKSWAGEN (10)
    • VOLVO (1)
  • SpaceX (19)
  • Supercharger (31)
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH (9)
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż (4)
  • Zakup Tesli USA/EUROPA (6)
    • Import Tesli z USA (5)

Archiwa

Popularne tematy:
800V 4680 Apple Audi EV Autoplot Baterie BYD Charging Cybertruck Electric Volkswagen Elon Musk EV F-150 Lightning Ford-EV Francja FSD Giga Berlin Giga Press Giga Szanghaj Giga Texas GM Jazda autonomiczna Lucid Lucid Air Model 3 Model S Model S Plaid Model X Model Y Podróże Teslą Polestar Porsche Taycan Prowansja Rivian Satelity Starlink SpaceX Starlink Supercharger Tesla Tesla Bot Tesla Cybertruck Tesla Semi Toskania Toyota Volkswagen
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Menu
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 – 2022 Advision Sp. z o.o.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Ładowanie EV
  • Nowe technologie
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Sklep
  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Moje konto

Copyright © 2016 - 2022 Advision Sp. z o.o.

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.