-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło.
Test - 31 godzin w Tesli Model 3 na wielkim mrozie?
Na temat tego jak sprawują się elektryki podczas mroźnych zim narosło wiele historii i legend.
Dlatego postanowiłem osobiście przeprowadzić test, używając do tego jednego z modeli aut marki Tesla.
Jest to Model 3 w podstawowej wersji, czyli wyposażony w najmniejszą dostępną u tego producenta baterię o pojemności 60 kWh.
Procedura testowa:
Samochód naładowany do 90% pozostawiłem o godzinie 16:00, po czym uruchomiłem Tryb Kempingowy a temperaturę wewnętrzną ustawiłem na 19°C.
Auto stało całą noc na mrozie a średnia temperatura oscylowała wokół -14°C.
Zaraz po zakończeniu eksperymentu o godzinie 06:30, kiedy wyjeżdżałem do biura auto wskazywało jednak -18°C. Trudno więc stwierdzić dokładnie jaka była temperatura, bo mój dom otoczony jest drzewami, być może dlatego samochód pokazywał tylko -14°C. Faktem jest, że było bardzo zimno.
(Przyjmuje zatem zakres od -14 do -18)
Stan baterii który początkowo wynosił 90% po 15,5 h ogrzewania wnętrza kabiny do 19°C, czyli z włączonym tak zwanym trybem kempingowym, zmniejszył się do 40%.
Tak więc przez 15,5 godziny auto utrzymywało zadaną temperaturę i zużyło dokładnie 50% baterii.
Idąc tym tropem, okazuje się, że w tej wersji trójki z baterią o pojemności 60 kWh, stojącej na minimum 14 stopniowym mrozie (być może temperatura była nawet niższa), możemy bezpiecznie spędzić 31 godzin.
To dotyczy tekstów typu „jak długo przeżyjesz w korku na autostradzie stojąc w zaspach po pas”
Co prawda przez 32 lata posiadania prawa jazdy i zrobienia zapewne setek tysięcy kilometrów po całej Europie i nie tylko, nigdy w zaspie nie utknąłem a tym bardziej w zaspie na autostradzie, takie chwytliwe tytuły po prostu się klikają.
Dlatego powstają i cieszą się naprawdę wielką popularnością, niestety.
Mamy jednak odpowiedź na „autostradowo-zaspowo-mrozowe” problemy i obawy podczas zimy.
Brzmi ona: Dla Modelu 3, z baterią 60 kWh – wynik to 31 godzin!
Można ten wynik poprawić, ale będzie chłodniej.
Jeśli jednak naszą temperaturę we wnętrzu auta obniżylibyśmy do 15°C, co również pozwoliłoby nam przeżyć tego typu „kataklizm”, wówczas moglibyśmy liczyć na to, że standardowa bateria o pojemności 60 kWh, pozwoli nam na spędzenie dodatkowych 7,6 h w aucie bez uszczerbku na zdrowiu.
Wszystko zależy od temperatury zewnętrznej oraz temperatury jaka ma być zachowana wewnątrz kabiny samochodu.
Myślę jednak, że owe standardowe 31 h w zupełności wystarczyłoby, jeżeli taka sytuacja oczywiście by się przytrafiła, choć wydaje mi się ona naprawdę mało prawdopodobna w naszym kraju, do tego, aby wszelkie służby ratunkowe dotarły do nas i uwolniły nas z tej zimowej elektrycznej pułapki , jak niektórzy określali w swoich tekstach auto elektryczne podczas zimy.
Nie wierzcie kłamliwym artykułom.
Czy jest się więc czego bać?
Moim zdaniem absolutnie NIE, bo…
Po pierwsze nie zdarzają się u nas tak wielkie zaspy na autostradach (ani poza nimi), aby uwięzić dziesiątki czy setki samochodów na kilkadziesiąt godzin, po drugie, nawet auto elektryczne z bardzo podstawową wielkością baterii, jest w stanie utrzymywać nas przy życiu grubo ponad 30 h.
Przez taki czas każda ekipa ratownicza jest w stanie do nas dotrzeć, nawet jakby miała iść na piechotę:)
Auto do testów dostarczyła firma NO SMOG RENT, oferująca na wynajem wyłącznie pojazdy elektryczne.
Galeria zdjęć
Komentarze (3)
Autor
MM
Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg
Opinie użytkowników Tesla Model 3 Oceń ten model
Opinie:
Ostatnie komentarze
Ostatnie pytania Zadaj pytanie
Materiały Użytkowników
W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 8 miesięcy
Podejrzewam, gdyby zostawić go na „podtrzymaniu temperatur“ wynik byłby o wiele lepszy. Tak robie w zimę lub latem z klimatyzacją i zużycie prądu jest minimalne.
Diesel 0,5 l/godz. ok 8 litrów ON
Diesel stojący na wolnych obrotach po 30 minutach się wychładza i jest zimny … skąd to ciepło weźmiesz. Jadąc ciężko jest diesla dobrze zagrzać prze 15-20km 🫣