-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło.
6000 sztuk Modelu Y Tesli tygodniowo z fabryki pod Berlinem
Poziom produkcji w niemieckiej fabryce Tesli wzrasta.
Początkowo, kiedy ambitny plan zakładał 5000 sztuk na tydzień, wydawał się on bardzo ciężki do osiągnięcia, jednak…
Z ostatnich komentarzy pracowników Tesli Giga Berlin wynika, że zakład osiągnął poziom produkcji 6000 crossoverów Model Y w ciągu jednego tygodnia. Oznacza to 24 000 aut każdego miesiąca, co z kolei przełoży się na prawie 300 000 aut wyprodukowanych w skali roku.
Tesla się nie chwali, ale zawsze ktoś "puści farbę":)
Ten kamień milowy został potwierdzony w poście na LinkedIn autorstwa dyrektora ds. jakości Tesli, Boba Foulkesa , który zauważył, że koszulki Modelu Y Lengackera, jednego z pracowników fabryki (z podanymi liczbami 1K, 2K i tak dalej, ukazując rzeczywistą tygodniową produkcję fabryki) były w rzeczywistości „trofeami” osiągnięć zespołu Tesla Giga Berlin – aż do 6000 pojazdów tygodniowo, obecnie.
Foulkes podzielił się także swoim podekscytowaniem na myśl o roku 2024, ponieważ Giga Berlin dopiero się rozkręca. Zapowiada to ciekawy rok, skoro dyrektor Tesli wypowiada się w ten sposób, możemy zakładać, że jak to się mówi: Będzie się działo!
Giga Berlin przyspiesza, ale obecnie stoi nic nie produkując:
Co ciekawe, produkcja Modelu Y w Giga Berlinie jest obecnie wstrzymana ze względu na problemy w łańcuchu dostaw wynikające z konfliktów na Morzu Czerwonym.
Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, produkcja Modelu Y przez fabrykę Giga Berlin została wstrzymana od 29 stycznia do 11 lutego 2024 r. „Konflikty zbrojne na Morzu Czerwonym i związane z nimi przesunięcia szlaków transportowych pomiędzy Europą a Azją przez Przylądek Dobrej Nadziei również mają swoje konsekwencje i wpływ na produkcję w Gruenheide . Znacznie dłuższe czasy transportu tworzą lukę w łańcuchach dostaw” – zauważyła Tesla w oświadczeniu.
To z kolei przekłada się na opóźnienia lub nawet zatrzymanie całego zakładu. Być może ta przerwa zostanie przez Tesle wykorzystana na dostosowanie linii produkcyjnych do nowej wersji Modelu Y. W końcu wersja Juniper pojawi się w sprzedaży już za kilka miesięcy, a zmian ma być bardzo dużo. Zmiana linii produkcyjnych nie jest wbrew pozorom łatwą sprawą, zajmie zapewne sporo czasu, więc takich przerw może być kilka zanim produkcja Juniper ruszy pełną parą.
Komentarze