Aiways rozpoczyna nowy rozdział. Skupi się na eksporcie
Bernd Abel, dyrektor ds. komunikacji zagranicznej w Aiways, przedstawił ambicje firmy: „Potrzebujemy dużej inwestycji. Jesteśmy pewni, że uda nam się to zrobić”.
Kurs na Europę to odpowiedź na chińską wojnę cenową
Zmagając się z trudnościami na przesyconym chińskim rynku motoryzacyjnym, na którym konkurencja między kilkudziesięcioma markami pojazdów elektrycznych permanentnie zaostrza wojnę cenową, Aiways zamierza obrać stricte proeuropejski kurs.
Bernd Abel stwierdził: „Nie będziemy sprzedawać w Chinach, ponieważ wojna cenowa w Chinach jest niesamowita. W Chinach można tylko ponieść straty”.
Strategia Aiwaysa to obrona przed zmniejszającymi się marżami i ryzykiem odpadnięcia z rynku, z czym spotkały się niektóre chińskie start-upy.
Nadzieja na przyszłość
Aiways, mimo że działa zaledwie od 2017 roku, już zdobył wsparcie znaczących inwestorów, takich jak Tencent, DiDi czy CATL. Poszukiwania trwają nadal, ponieważ kolejne finansowanie ma na celu pokrycie kosztów operacyjnych i dalszy rozwój, w tym realizację ambitnego celu eksportowego zdefiniowanego przez plan wysyłki od 15 000 do 25 000 samochodów w tym roku, a w przyszłości osiągnięcie „sześciocyfrowej liczby” sprzedanych pojazdów.
Oprócz już znanych modeli U5 i U6 Aiways planuje wprowadzić nowy, tańszy wariant elektryczny, z cenami startującymi od około 25 000 euro. To strategiczne posunięcie ma na celu ugruntować pozycję Aiways jako dostawcy przystępnych cenowo, a zarazem rozwiniętych technologicznie pojazdów elektrycznych na rynku europejskim.
Nowe horyzonty
Produkcja modeli U5 i U6 EV w fabryce w Shangrao została wstrzymana i oczekuje na wznowienie w ramach produkcji testowej. Ta przerwa jest bezpośrednio powiązana z bieżącymi negocjacjami z inwestorami.
W dynamicznie zmieniającym się krajobrazie rynku EV Aiways reprezentuje wysoką adaptacyjność, niezbędną w szybko rozwijającym się sektorze pojazdów elektrycznych. To daje nadzieję na sukces.
Komentarze