Aston Martin zmienia plan. Chwilowo odchodzi od elektryfikacji

Aston Martin opóźnia swoje ambitne plany elektryfikacji. Firma, która obiecała dostarczyć „najbardziej ekscytujące i wysoce pożądane pojazdy elektryczne na świecie”, musi zmierzyć się z rzeczywistością niskiego popytu na „elektryki” w swoim segmencie cenowym.
Fot. Marco Allasio  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-02 Fot. Marco Allasio Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-03-02

Oczekiwania muszą poczekać. W pełni elektryczny samochód sportowy tej marki pojawi się na rynku dopiero w 2026 roku, czyli z rocznym opóźnieniem.


Rewizja planów w obliczu realiów rynkowych


Zaangażowanie Aston Martina w przestrzeń pojazdów elektrycznych stało się jasne od momentu, gdy firma ogłosiła współpracę z Lucidem na początku ubiegłego roku i zaplanowała wprowadzenie czterech nowych modeli BEV do 2025. 


Współpraca, wyceniana na ponad 450 milionów dolarów, miała umożliwić Astonowi Martinowi dostęp do zaawansowanej technologii napędowej EV, w tym wysokowydajnych silników, technologii akumulatorów i systemu ładowania Wunderbox. 


Jednak, jak przyznał prezes wykonawczy Astona – Lawrence Stroll, konsumencka rzeczywistość jest inna, niż wydawało się do niedawna. 


Hybrydy nadal w grze


W świetle tych wyzwań Stroll podkreślił, że większe zainteresowanie wśród klientów budzą obecnie pojazdy hybrydowe typu plug-in. Zdaniem Strolla klienci szukają delikatnego balansu pomiędzy elektryfikacją a tradycyjnymi oczekiwaniami dotyczącymi samochodów sportowych, takimi jak dźwięk, zapach i wrażenia z jazdy. 


To zmusza Aston Martina do przemyślenia swojej strategii elektryfikacji. Mimo że Aston Martin zainwestował już 2 miliardy funtów w technologię BEV i planuje dalsze inwestycje w tym obszarze, w wysokości 350 milionów funtów w 2024 roku. 


Aston Martin nie zwalnia


Plany się zmieniły, ale to wcale nie oznacza, że Aston Martin nie zapełni wolnej przestrzeni innymi pomysłami. Wprost przeciwnie. Model DB12 i hybrydowy supersamochód tej marki – Valhalla – to dla Astona duża szansa na pozyskanie kolejnych klientów. 


Aston Martin oczywiście nie traci z oczu swojego celu, jakim jest dostarczanie wyjątkowych wrażeń motoryzacyjnych. Firma adaptuje się do współczesnego krajobrazu tego rynku, a jednocześnie pozostaje wierna swojej misji oferowania niezrównanej jakości i prestiżu.



Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

Odpowiednie ciśnienie w oponach ma kluczowe ... 13.04.2025
Audi RS e-tron GT to flagowy model elektryczny ... 10.03.2025
Jest też ładowarka lidl Nadarzyn 60kw 21.02.2025