-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło.
Test - 2 doby na śniegu i mrozie! Bateria Tesli 60 kWh LFP – ile traci podczas zimy?
Bateria Tesli 60 kWh LFP – ile traci podczas zimy?
Postanowiłem przetestować auto, dostarczone mi przez największą elektryczną wypożyczalnię w Polsce, czyli firmę NO SMOG RENT, która to posiada ponad 40 czystych EV w swojej ofercie.
Model ten to Tesla w najtańszej i podstawowej wersji, czyli Model 3 60 kWh z baterią wykonaną w technologii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowa). Bateria owa ma pojemność brutto 60 kWh, netto jest to 57,5 kWh.
Jej wielką zaletą jest to, że możemy ją ładować bez żadnych obaw do 100%.
Mamy zimę, ostatnio dość śnieżną i dość ostrą, choć akurat Lublin, na szczęście, jakoś mocno nie ucierpiał, jeśli chodzi zarówno o ilość śniegu jak i zbyt niskie temperatury. Mam nadzieję że tak zostanie.
W ostatni piątek po południu a było to dokładnie o godzinie 16:00, auto zostawiłem na swoim podjeździe pod domem i "porzuciłem" je na dość długo w ramach tego właśnie testu. Stan naładowania akumulatora wskazywał dokładnie 80%. Oczywiście przez te dwie doby, podczas których śledziłem stan naładowania baterii trójki auto wybudzałem bardzo rzadko. W sumie około 5 razy.
Jak długo utrzymał się niezmienny stan naładowania akumulatora?
Dokładnie przez 44,5 godziny, czyli prawie dwie doby, auto trzymało 80% SOC, co było dla mnie dość dużym zdziwieniem, tym bardziej że na zewnątrz temperatury nie rozpieszczały.
Przez cały czas, oscylowały wokół -7 do -4 stopni Celsjusza, zapewne w nocy było jeszcze zimniej, niestety nie sprawdziłem tego dokładnie.
Ponad doba stania, a stan naładowania ciągle niezmienny, czyli 80%!
Jak więc widzicie baterie LFP mimo, że mają opinie nie lubiących zimna, radzą sobie całkiem nieźle, kiedy auta nie używamy. Dopiero po 44,5 godzinie, kiedy sprawdziłem aplikację mobilną Tesli, okazało się że stan baterii spadło o… 1%, i osiągnął nowy poziom 79%.
Ponad 44 godziny stania na zimnie i coś drgnęło... o 1%!
Do dwóch pełnych dób zabrakło zaledwie 3,5 godziny. Oczywiście takie gadżety jak Sentry Mode były wyłączone a auto stało na moim podjeździe, bezpieczne i zamknięte. Nie było też wyłączone vel uśpione (istnieje taka opcja w ustawieniach Tesli) nic z tych rzeczy.
W piątek po prostu z auta wysiadłem i stało nieruszane, aż momentu utraty 1%, kiedy to siadłem do pisania powyższego tekstu. A była to dokładnie 12:31 w niedzielę.
Podsumowując:
Zima, śnieg, temperatura -4 do -7 i niżej w nocy, bateria po 44,5 godzinach stania na zimnie, straciła zaledwie 1% stanu naładowania. Przez wspomniane ponad 40 godzin stan utrzymywał się równo na poziomie 80% SOC, niezmiennie!
Czy auto podgrzewało baterie? Nie, bo przecież wtedy zauważyłbym zmianę stanu naładowania baterii. Wygląda na to, że nasza Tesla zapadła w ponad 40 godzinną drzemkę, niczym niedźwiedzie zimową porą😊.
Komentarze