Test - 2 doby na śniegu i mrozie! Bateria Tesli 60 kWh LFP – ile traci podczas zimy?

Ujemne temperatury i całkiem sporo śniegu to dobre warunki aby przetestować jak zachowuje się pod względem utraty energii najmniejsza bateria Tesli o pojemności 60 kWh wykonana w technologii LFP.
Test - 2 doby na śniegu i mrozie! Bateria Tesli 60 kWh LFP – ile traci podczas zimy? - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-01-07
Mario

Mario

Data dodania: 2024-01-07

Bateria Tesli 60 kWh LFP – ile traci podczas zimy?

Postanowiłem przetestować auto, dostarczone mi przez największą elektryczną wypożyczalnię w Polsce, czyli firmę NO SMOG RENT, która to posiada ponad 40 czystych EV w swojej ofercie.


Model ten to Tesla w najtańszej i podstawowej wersji, czyli Model 3 60 kWh z baterią wykonaną w technologii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowa). Bateria owa ma pojemność brutto 60 kWh, netto jest to 57,5 kWh.
Jej wielką zaletą jest to, że możemy ją ładować bez żadnych obaw do 100%.


Mamy zimę, ostatnio dość śnieżną i dość ostrą, choć akurat Lublin, na szczęście, jakoś mocno nie ucierpiał, jeśli chodzi zarówno o ilość śniegu jak i zbyt niskie temperatury. Mam nadzieję że tak zostanie.


W ostatni piątek po południu a było to dokładnie o godzinie 16:00, auto zostawiłem na swoim podjeździe pod domem i "porzuciłem" je na dość długo w ramach tego właśnie testu. Stan naładowania akumulatora wskazywał dokładnie 80%. Oczywiście przez te dwie doby, podczas których śledziłem stan naładowania baterii trójki auto wybudzałem bardzo rzadko. W sumie około 5 razy. 


Jak długo utrzymał się niezmienny stan naładowania akumulatora?


Dokładnie przez 44,5 godziny, czyli prawie dwie doby, auto trzymało 80% SOC, co było dla mnie dość dużym zdziwieniem, tym bardziej że na zewnątrz temperatury nie rozpieszczały. 
Przez cały czas, oscylowały wokół -7 do -4 stopni Celsjusza, zapewne w nocy było jeszcze zimniej, niestety nie sprawdziłem tego dokładnie.

Ponad doba stania, a stan naładowania ciągle niezmienny, czyli 80%!


Jak więc widzicie baterie LFP mimo, że mają opinie nie lubiących zimna, radzą sobie całkiem nieźle, kiedy auta nie używamy. Dopiero po 44,5 godzinie, kiedy sprawdziłem aplikację mobilną Tesli, okazało się że stan baterii spadło o… 1%, i osiągnął nowy poziom 79%

Ponad 44 godziny stania na zimnie i coś drgnęło... o 1%!


Do dwóch pełnych dób zabrakło zaledwie 3,5 godziny. Oczywiście takie gadżety jak Sentry Mode były wyłączone a auto stało na moim podjeździe, bezpieczne i zamknięte. Nie było też wyłączone vel uśpione (istnieje taka opcja w ustawieniach Tesli) nic z tych rzeczy.

W piątek po prostu z auta wysiadłem i stało nieruszane, aż momentu utraty 1%, kiedy to siadłem do pisania powyższego tekstu. A była to dokładnie 12:31 w niedzielę.


Podsumowując:


Zima, śnieg, temperatura -4 do -7 i niżej w nocy, bateria po 44,5 godzinach stania na zimnie, straciła zaledwie 1% stanu naładowania. Przez wspomniane ponad 40 godzin stan utrzymywał się równo na poziomie 80% SOC, niezmiennie!
Czy auto podgrzewało baterie? Nie, bo przecież wtedy zauważyłbym zmianę stanu naładowania baterii. Wygląda na to, że nasza Tesla zapadła w ponad 40 godzinną drzemkę, niczym niedźwiedzie zimową porą😊. 












Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model 3 Standard Range Plus Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 12.12.2023
Model 3 Standard Range w ostatniej odsłonie z baterią 60 kWh LFP, to moim zdaniem bardzo udane auto. Oczywiście jest twarde i nie każdemu to odpowiada, ale jeździ się nim trochę jak autem sportowym. Zasięg w zimie będzie zdecydowanie krótszy niż latem, ale tak jest w każdym aucie i to nie tylko EV. Obecnie w zimie na przestrzeni 2000 km zużycie oscyluje w granicach 20 kWh na 100 km. Dużo idzie na grzanie kabiny i baterii. Moim zdaniem jeśli bateria ta miałaby 60 kWh netto a nie brutto, zdecydowanie poprawiłoby to osiągi auta. Poza tym za cenę 205 tysięcy brutto nie ma nic lepszego na naszym rynku.
zobacz całą opinię
Data dodania: 18.11.2023
To jeden z najlepszych elektryków na rynku

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

Tesla Model 3 Standard Range Plus

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.6s
Prędkość maksymalna
225 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
417 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Wypadek trzech Tesli

Trzy rozwalone Tesle
Andrzej

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku

Tesla wypadki na autopilocie

Fajny materiał z kompilacją wypadków lub ledwo unikniętych wypadków z udziałem Tesli
Andrzej

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku

Modele producenta Tesla