Budują stacje ładowania w nieoczywistych miejscach. To przemyślana strategia

Operator Powerdot, specjalizujący się w projektowaniu, budowie i instalacji stacji ładowania pojazdów elektrycznych, wprowadza innowacyjne rozwiązania w słabo zurbanizowanych obszarach Polski. W ramach współpracy z siecią marketów Biedronka firma umieszcza stacje ładowania w strategicznych lokalizacjach, takich jak parkingi.
Fot. T. Schneider / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-26 Fot. T. Schneider / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-04-26

Taki ruch przykuwa uwagę i motywuje lokalne społeczności do zainteresowania się „elektrykami”, mimo że w niektórych z tych miejsc samochody na prąd są jeszcze rzadkością.


Infrastruktura napędza decyzje


Dyrektor generalny Powerdot w Polsce, Grigoriy Grigoriev, uważa, że stacje ładowania w małych miejscowościach pełnią funkcję nie tylko techniczną, ale również społeczną. Znajdując się w centrum lokalnych społeczności, takie punkty ładowania zachęcają do ekologicznych wyborów transportowych i wspierają zrównoważony rozwój.


Aby zachęcić mieszkańców do przesiadki do auta elektrycznego, ładowarki powinny pojawić się przed tym, zanim na lokalnych drogach zobaczymy samochody na prąd. Jak wskazuje lista opublikowana przez Powerdot, stacje ładowania powstały w tak niewielkich gminach, jak Natalin, Bochotnica, Lututów czy Drawski Młyn, gdzie – jak twierdzi IBRM Samar, powołując się na najnowsze statystyki – nie było zarejestrowanych aut elektrycznych.


Powerdot przyjął strategię „destination charging”


Strategia „destination charging” przyjęta przez Powerdot ma na celu zmaksymalizowanie wygody użytkowników. Stacje ładowania umieszczane są w miejscach, w których kierowcy i tak często się zatrzymują – przy sklepach, urzędach czy kinach, co pozwala efektywnie połączyć ładowanie z codziennymi obowiązkami.


Każda stacja wyposażona jest w urządzenia o mocy 120 kW z trzema typami złączy: CCS, ChaDemo oraz Type 2, co pozwala na ładowanie szerokiej gamy pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Zastosowanie terminali płatniczych eliminuje konieczność instalowania dodatkowych aplikacji.


Zbudują 600 stacji


Postępująca współpraca między Powerdot a Biedronką jest przykładem tego, jak strategiczne umieszczanie stacji ładowania może przyspieszyć przyjęcie elektromobilności w Polsce, nawet w mniej zurbanizowanych obszarach. Na parkingach Biedronki ma powstać w sumie 600 stacji.


Rozwinięcie sieci ładowania zapewni większą dostępność usług i może stanowić kluczowy element w kształtowaniu przyszłości transportu w Polsce. Rozwój infrastruktury ładowania to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku i krok w stronę ekologicznej przyszłości.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024