BYD buduje nową fabrykę baterii. To baterie do tanich elektryków.

Chiński gigant BYD wchodzi w baterie sodowo-jonowe. To znany produkt, jednak BYD ma na niego swój patent. Poza tym ma być tanio, co ma wpłynąć na ceny najtańszych i najbardziej powszechnych EV na rynku.
Fot.  Basel Al seoufi  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-01-06 Fot. Basel Al seoufi Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2024-01-06

BYD to chiński producent aut, który nie zostawia złudzeń konkurencji. Tylko najwięksi i najlepsi jak Tesla mogą z nim konkurować. Jednak ten chiński producent postanowił ostatnio dość mocno skupić się na produkcji baterii do aut elektrycznych. Nie oznacza to, że zaniedbuje produkcję samochodów. 
Nic z tych rzeczy.


W 2023 roku firma wyprodukowała ponad 3 miliony aut, jednak czystych BEV było w tym 1,5 miliona, reszta to hybrydy, które akurat na rynku chińskim cieszą się dużym powodzeniem.


Wracając do baterii:


Firma BYD rozpoczęła w tym tygodniu budowę swojej pierwszej fabryki akumulatorów sodowo-jonowych. 

BYD inwestuje 1,4 miliarda dolarów w planowaną roczną zdolność produkcyjną która wyniesie 30 GWh.

Chociaż baterie litowo-jonowe są obecnie głównym akumulatorem w pojazdach EV, różne firmy opracowują nowe składy chemiczne ogniw, aby zapewnić niższe ceny, większy zasięg, szybsze ładowanie i mniejsze zużycie surowców.


Bateria „Blade Battery” firmy BYD zasila pojazdy elektryczne innych producentów samochodów, takich firm jak Tesla, Hyundai, Toyota i Ford, żeby wymienić tylko kilka. Bateria Blade to bateria LFP zaprojektowana i zbudowana przez FinDreams należącą do BYD.

FinDreams rozpoczęło budowę tej baterii w 2020 r. W czerwcu ubiegłego roku jednostka utworzyła własne przedsięwzięcie joint venture z Huaihai Holding Group w celu rozszerzenia działalności na baterie sodowo-jonowe.


Celem firmy jest bycie największym na świecie dostawcą systemów baterii sodowych. Huaihai powiedziało, że zaczęło badać akumulatory sodowe wiele lat temu, gdy zobaczyło ich wartość ekonomiczną.

BYD właśnie rozpoczyna budowę swojej pierwszej fabryki akumulatorów sodowo-jonowych

Baterie sodowo-jonowe stanowią tańszą alternatywę dla litu, ale mają niższą gęstość energii. Akumulatory są najbardziej przydatne w tanich małych samochodach lub jednośladach, które nie wymagają większej gęstości energii.


FinDreams i Huaihai ogłosiły budowę pierwszej fabryki akumulatorów sodowo-jonowych BYD w Xuzhou już w listopadzie ubiegłego roku.
Zakład nie jest pierwszą współpracą firm. Rok wcześniej, w listopadzie 2022 r., BYD i Huaihai nawiązały współpracę przy budowie fabryki produkującej akumulatory Blade. Budowa rozpoczęła się w styczniu ubiegłego roku, a produkcja planowana jest na marzec tego roku.
Już w 2022 r. pojawiły się pogłoski, że BYD rozpocznie produkcję akumulatorów sodowo-jonowych w 2023 r., a model Seagull będzie pierwszym pojazdem elektrycznym wyposażonym w nową technologię. Jednak Seagull firmy BYD został wprowadzony na rynek w kwietniu z akumulatorem LFP Blade.

Wiadomość ta pojawiła się po tym, jak YiWei z Grupy JAC, nowa marka pojazdów elektrycznych wspierana przez Volkswagena, rozpoczęła budowę swojego pierwszego pojazdu elektrycznego zasilanego akumulatorem sodowo-jonowym. Pierwszy model zjechał z linii produkcyjnej w zeszłym tygodniu, a dostawy mają rozpocząć się w tym miesiącu.


Prezes Yiwei Tech, Xia Shunli, powiedział, że akumulatory sodowo-jonowe będą „tanim rozwiązaniem, które promuje popularyzację masowych pojazdów elektrycznych wśród mas”.


Cóż, producenci ciągle wymyślają, jak usprawnić, lub zmienić akumulatory, aby te były lepsze, mocniejsze, szybsze, bardziej trwałe oraz niezawodne w każdych warunkach, czy to upałów czy silnych mrozów.

Właściwie tak duże ożywienie na rynku baterii obserwujemy dopiero od jakichś 2 lat. Wcześniej tylko nieliczni badali i próbowali coś zmienić, jeśli chodzi o technologię baterii trakcyjnych. 


Dziś można powiedzieć, że to już prawdziwa plaga😊. Każdy duży i liczący się producent aut EV, lub producent baterii, rzuca ogrom swoich zasobów zarówno finansowych jak i ludzkich, do tego aby poprawić działanie baterii montowanych w dzisiejszych autach elektrycznych.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Wygląda na to, ze najbliższe lata będą bardzo ciekawe jeśli chodzi o rozwój baterii i aut elektrycznych.


Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników BYD Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

BYD ATTO 3 Design

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.3 sec
Prędkość maksymalna
160 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
428 km
Wszystkie dane BYD ATTO 3 Design

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta BYD