BYD licencjonuje produkcje akumulatorów LFP Blade. BorgWarner Inc. łączy siły z FinDreams Battery

Świat elektrycznych samochodów obiegła informacja o kolaboracji dwóch silnych koncernów. BorgWarner Inc. ogłosił zawarcie strategicznej umowy z FinDreams Battery, czyli spółką zależną od BYD Company Limited.
Fot. HDC Creative  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-23 Fot. HDC Creative Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-02-23

Eksperci już zacierają ręce. W ramach umowy BYD będzie dostarczał ogniwa kasetowe dla BorgWarner, która spożytkuje je do wytwarzania akumulatorów w Europie i obu Amerykach.


Parę słów o BorgWarner


Dla niewtajemniczonych BorgWarner jest amerykańskim dostawcą motoryzacyjnym, zajmującym wysokie miejsce na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wśród jego klientów są między innymi General Motors, Ford, czy Stellantis.


Firma ta prężnie rozwija się również poza granicami kraju. W ostatnim czasie stała się aktywna w Chinach. Posiada 11 zakładów produkcyjnych, ogłaszając niedawno rozpoczęcie produkcji silników elektrycznych do Xpeng X9 MPV. Ponoć silnik ten wykorzystany będzie również w sedanie klasy B firmy Xpeng, którego produkcja zaplanowana jest na trzeci kwartał 2024 roku.

BorgWarner 8 lutego zawarł także umowę z chińskim OEM na dostarczanie podwójnego falownika z funkcją doładowania dla platform hybrydowych plug-in oraz pojazdów elektrycznych o zwiększonym zasięgu. Co więcej, BorgWarner dostarcza także elektryczne moduły napędowe dla Aiways.


Czy kolaboracja spółek zdestabilizuje rynek?


Specjaliści nie mają wątpliwości – umowa BorgWarner Inc. z FinDreams Battery może poważnie namieszać na rynku elektrycznych jednostek silnikowych. Na mocy trwającej 8 lat umowy, BorgWarner zyska prawa własności intelektualnej do korzystania z procesu projektowania i produkcji akumulatorów FinDreams.

Sprawi to, że umowa z BYD ustanowi BorgWarner jedynym producentem spoza OEM i niepowiązanym z FinDreams Battery z prawami do dystrybucji akumulatorów LFP na terenie Europy i obu Ameryk, ale także niektórych regionów Azji.


Wizja rozwoju elektromobilności


Frédéric Lissalde, prezes i dyrektor generalny BorgWarner wyraził entuzjazm dla nowego partnerstwa, zaznaczając rosnące globalne zapotrzebowanie na akumulatory LFP. Twierdził, że chętnie skorzysta z ponad 20-letniego doświadczenie FinDreams Battery w zakresie tworzenia wspomnianych akumulatorów, deklarując jeszcze większe rozwinięcie dystrybucji.


Micheal He, prezes i dyrektor generalny FinDreams Battery również podkreślał strategiczność wspomnianej umowy. Zaznaczył, że partnerstwo pozwoli na zapewnienie zróżnicowanych i elastyczny opcji dla klientów, co tylko przyspieszy elektryfikację rynku pojazdów użytkowych.


Warto zaznaczyć, że akumulatory LFP są znacznie tańsze w produkcji niż NMC, co znacząco zmniejszy cenę nowych modeli elektrycznych pojazdów użytkowych. Czy zatem wspomniana kolaboracja wyjdzie nam wszystkim na plus? Tego dowiemy się niebawem.

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024