BYD w Brazylii – pierwsza fabryka EV poza Azją w dawnym zakładzie Forda

BYD, chiński gigant branży e-mobility, postanowił przekształcić dawną fabrykę Forda w Brazylii w swoją pierwszą fabrykę pojazdów elektrycznych (EV) poza Azją. To historyczne przedsięwzięcie zwiastuje nową erę dla regionu. Fabryka mieści się w Camaçari, w stanie Bahia.
Fot. Joa Souza / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-01-31 Fot. Joa Souza / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-01-31

BYD wykazuje się imponującą determinacją w rozbudowie swojego globalnego zasięgu i planuje zainwestować w nową fabrykę EV aż 608 mln dolarów.


Inwestycje i współpraca na nowych rynkach


Przedsięwzięcie nie tylko wzmocni pozycję firmy na rynku latynoamerykańskim, ale także przyczyni się do stworzenia około 10 000 miejsc pracy, czyli wesprze gospodarkę regionu. 


Co więcej, BYD nie ogranicza swojej działalności do produkcji pojazdów. Firma intensywnie poszukuje możliwości zintegrowania swojego łańcucha dostaw, o czym świadczą m.in. rozmowy z brazylijskim dostawcą Sigma Lithium. Wspólne przedsięwzięcia są świadectwem dalekosiężnych planów BYD, porównywalnych ze strategią Tesli w zakresie globalizacji produkcji.


Ambitne plany produkcyjne


BYD planuje rozpocząć w nowej fabryce produkcję na dużą skalę, z zamiarem wytworzenia 150 000 pojazdów elektrycznych rocznie. Modernizacja fabryki ruszy pełną parą już w przyszłym miesiącu, zgodnie z zapowiedziami Tylera Li – prezesa BYD Brazil.

 
Firma dąży do zwiększenia swojej obecności produkcyjnej i koncentruje się na innowacjach technologicznych. Planowane inwestycje w wysokości 14 mld dol. w inteligentne technologie samochodowe pokazują, że BYD jest na najlepszej drodze do zrewolucjonizowania rynku EV.


Przyszłość mobilności elektrycznej


Inwestycja BYD w Brazylii to znacznie więcej niż ekspansja geograficzna. To strategiczne posunięcie ma na celu budowę zintegrowanego ekosystemu dla przemysłu EV w celu zaspokojenia lokalnych potrzeb i wzmocnienia globalnej sieci produkcji i dostaw. 


Podobnie jak Tesla, BYD zdaje się rysować mapę przyszłości mobilności elektrycznej, na której innowacja, zrównoważony rozwój i zaangażowanie społeczne idą ramię w ramię. Sam Elon Musk przyznał, że chińskie firmy są „wyjątkowo dobre” i bez wprowadzenia barier handlowych mogą zdominować rynek. Tym bardziej, że w ostatnim kwartale zeszłego roku BYD pokonał Teslę pod względem sprzedaży pojazdów BEV i to mimo agresywnych obniżek cen wprowadzonych przez amerykańską firmę.


Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników BYD Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

BYD SEAL U Comfort

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
9.3 sec
Prędkość maksymalna
175 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
412 km
Wszystkie dane BYD SEAL U Comfort

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta BYD