Daimler Truck realizuje swoją wizję zeroemisyjności i stawia na autonomię

Daimler Truck stoi na czele transformacji w kierunku zrównoważonego transportu. Firma konsekwentnie realizuje cel wyznaczony przez Johna OLearyego, prezesa i dyrektora generalnego Daimler Truck North America.
Fot. Daimler Truck
Data publikacji: 2024-05-14 Fot. Daimler Truck

Miłosz

Data dodania: 2024-05-14

Jego strategia zakłada integrację technologii zeroemisyjnych i autonomicznych w pojazdach, takich jak autonomiczny demonstrator technologii Freightliner eCascadia.


W służbie bezpieczeństwa i ekologii


Pojazd Freightliner eCascadia, będący kluczowym elementem strategii Daimler Truck, jest wyposażony w zaawansowany elektryczny układ napędowy oraz technologię autonomiczną na poziomie 4, opracowaną przez firmę Torc, niezależną spółkę zależną Daimler Truck.


Wykorzystanie najnowszej technologii czujników i obliczeń pozwala rozwinąć autonomiczny ruch drogowy. Postęp w połączeniu autonomicznych ciężarówek z konwencjonalną technologią napędową już widać. Firma planuje wprowadzić go na rynek w USA do 2027 roku.


Nowoczesne technologie na testach


Freightliner eCascadia, który wszedł do produkcji w 2022 roku, osiągnął już około 10 000 000 km w ponad 55 flotach w USA. Pojazd oferuje różne konfiguracje akumulatorów i osi napędowych, z typowym zasięgiem od około 350 do 410 km. System ładowania pozwala naładować akumulator do 80% w 90 minut. Opatentowany układ Detroit ePowertrain gwarantuje wydajność i niezawodność, a standardowy pakiet systemów bezpieczeństwa Detroit Assurance dodatkowo zwiększa komfort jazdy.


Autonomiczny zestaw czujników i moc obliczeniowa są obecnie testowane w Cascadii z silnikiem wysokoprężnym. Zaawansowana koncepcja chłodzenia powietrzem dla stosu obliczeniowego, zaprojektowana pomiędzy siedzeniami, oraz oprogramowanie dostosowane do potrzeb systemu autonomicznego, są kolejnymi krokami w dostosowaniu technologii do potrzeb użytkowników. Dzięki nim w przyszłości autonomiczne ciężarówki będą mogły korzystać z różnych technologii napędowych, w tym wodorowych.


Przyszłość pod znakiem autonomii


W ramach testów hub-to-hub ciężarówki mają autonomicznie poruszać się między centrami towarowymi w USA, korzystając z zeroemisyjnej infrastruktury ładowania.

Od kiedy Daimler Truck wprowadził na rynek Freightliner Inspiration Truck, pierwszą licencjonowaną autonomiczną ciężarówkę użytkową na poziomie 2 SAE, firma konsekwentnie rozwija technologię autonomicznych pojazdów. Oczekuje się, że do 2030 roku autonomiczne ciężarówki wygenerują przychody na poziomie 3 miliardów euro.


Daimler Truck stale dąży do optymalizowania swoich technologii, mając na uwadze zarówno przyszłość ekologiczną, jak i potrzeby biznesowe swoich klientów. Firma intensywnie pracuje nad rozwojem i skalowaniem autonomicznych platform pojazdowych, które będą mogły być adaptowane do różnych zastosowań w transporcie ciężarowym.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024