Degradacja Panasonic 82,1 kWh.
Tesla Model 3 Long Range 2021, po przejechaniu ponad 32500 km oraz 7 miesiącach eksploatacji bateria wykazuje degradację na poziomie 2,5%.
Kiedy auto było nowe, przy ładowaniu na 100% pokazywało 571 km. Po przejechaniu ponad 32k km, przy naładowaniu samochodu do 100% widzimy dystans 557 km. Tak więc „uciekło” z baterii 14 km zasięgu. Jak będzie dalej?, zobaczymy. Dokładniejsze pomiary przy użyciu SMT, wykazały nieco inne dane. Przy pakiecie 82,1 kWh brutto, „Nominal Full Pack”, kiedy auto było nowe, miał wielkość 79 kWh. Teraz odczyt oscyluje wokół 76,6 kWh. Jest to więc 3% degradacja.
Cóż, wiem, że 0,5% to nie jest wielka różnica, ale aby być dokładnym, podaję obydwie wielkości.
Na początku w pakietach systemu 2170 degradacja postępuje dość szybko, jednak stabilizuje się ona właśnie na poziomie 2,5-3,5% i pozostaje taka przez wiele dziesiątek, a nawet setek tysięcy kilometrów.
Sprawdzimy na naszym egzemplarzu, jak będzie to wyglądać. Wyniki będę opisywał na bieżąco, w końcu 7 miesięcy i 32500 km to chyba przyzwoity wynik jak na testowe auto TeslaKlubPolska …