Elektryczny Fiat 600 – test. Czy to nowa nadzieja włoskiej motoryzacji z polskiej fabryki?

Nie tak dawno co rusz można było spotkać w Polsce Fiata Punto czy Pandę. Linea była obiektem ciekawskich spojrzeń. Te czasy minęły. Fani włoskiej motoryzacji muszą zmierzyć się z nową rzeczywistością: wyniki sprzedaży Fiata pozostawiają wiele do życzenia. Nie jest to wielka niespodzianka, biorąc pod uwagę ograniczoną gamę modeli i politykę cenową, która niekoniecznie rozpieszcza klientów.
Fot.  Antonello Marangi  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-01-26 Fot. Antonello Marangi Shutterstock.com
Nie jest taki mały, fajny 27.01.2024

Miłosz

Data dodania: 2024-01-26

Mimo wszystko pozostaje promyk nadziei dla miłośników włoskiej marki i jest to elektryczny Fiat 600, produkowany w Polsce, a dokładnie w fabryce w Tychach. 


Nowa nadzieja 


Czym dla Fiata ma być Fiat 600e? Wizualną perłą na drodze, przyciągającą wzrok w morzu monotonnych toyot i volkswagenów, i powiewem świeżości, który sprawi, że jazda po mieście stanie się mniej nużąca. Czy Fiat 600e podbije serca polskich kierowców? 
Poprzez Fiata 600e jako przedstawiciela segmentu B koncern zamierza nieco namieszać na rynku. Co więcej, Fiat nie kończy na wersji elektrycznej – planuje wprowadzić modele hybrydowe z silnikami 1.2. 


Fiat 600e jest długi na 417,1 cm, szeroki na 178,1 cm (198,1 cm z lusterkami) i wysoki na 152,3 cm (157,7 cm z anteną). Został wyposażony w napęd BEV o mocy 156 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Od zera do setki przyspiesza w 9 sekund i może rozwinąć prędkość maksymalną 150 km/h. Średnie zużycie energii wynosi 15,1–15,2 kWh na 100 km. Producent gwarantuje zasięg do 400 km w cyklu mieszanym i 600 km w cyklu miejskim.


Design i funkcjonalność 


Fiat 600e jest mały, zwinny i przygotowany do miejskich wyzwań – na pierwszy rzut oka ma więc wszystko, czego można oczekiwać od samochodu klasy B. Jego kompaktowe wymiary i niewielka masa czynią go wiernym towarzyszem w ciasnych uliczkach. A to nie koniec.


We wnętrzu fiata znajdziemy wiele cech wspólnych z Jeepem Avengerem, w tym system infotainment. Producenci postawili na intuicyjność i fizyczne przyciski, choć w podstawowej wersji auta brakuje nawigacji, co w dzisiejszych czasach wydaje się nietaktowne. Układ kierownicy jest bardziej funkcjonalny niż emocjonujący, ale taka pragmatyczność pasuje do miejskiego charakteru samochodu.


Czy Fiat 600e podbije rynek?


Nie wszystko złoto, co się świeci. Tak jest i w tym przypadku. Co może odstraszyć potencjalnych nabywców? Na pewno cena. Ta startuje od 165 tys. zł i jest bardzo wysoka, biorąc pod uwagę, że Fiat 600e, mimo że jest to „zgrabny” samochód do miasta, to jednak nie jest autem o najwyższym standardzie. 


A co mocno przemawia na jego korzyść? Na pewno to, że jest produkowany w Tychach, obok Jeepa Avengera. Dla lokalnych patriotów będzie to swoisty znak jakości. 


Czy teorię przekuto w praktykę, czy też to wszystko to tylko marketingowy szum, za którym nie idą realne działania? 


Fiata 600e „prześwietliła” redakcja kanału Autowizja. Zapraszamy do obejrzenia efektów ich pracy.

Komentarze (3)

Ostatnie komentarze

Jeśli jakaś wartość jest większa niż ... 27.02.2024
Powoływanie się na WHO niszczy wiarygodność ... 27.02.2024
Maksymalna moc AC to 22 KW a nie 11 KW. 27.02.2024

Fiat 600e

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
9.0 sec
Prędkość maksymalna
150 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
417 km
Wszystkie dane Fiat 600e

Ostatnie pytania

Modele producenta Fiat